Toon posts:

AGP veranderen, OC'en

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb nu een Hercules9600 videokaart gekocht, het ding werkt zeer goed en geeft veel detail. En een 3D mark score van +-4500 (met een P3 667 , 1Gb RAM,...)
Maar mijn probleem is hetvolgende:
Ik zag bij een programma, vraag me niet meer hetwelke, dat de grafische kaart nu op AGP 2x draait terwijl mijn mobo 4x aankan en de kaart 8x...

Ook lukt het niet van de kaart te OC'en met het bjigeleverde hercules programma, de Mhz'en springen gewoon terug naar de std waarde.

• brute51
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
waar jij volgens mij aan denkt bij 2x en 4x en 8x is het aantal mhz-en van de videokaart, core en geheugen enzo. maar dat is eigenlijk heel iets anders. je kan dus niet door overclocken de agp bus op een andere waarde zetten.

wat je is moet proberen is bij de eigenschappen van je videokaart (op bureaublad met rechts drukken, dan eigenschappen) bij het tabblad instellingen/geavanceerd kijekn of je bij die Ati drivers de AGP bus op 4x of 8x kan zetten.
Op dit moment heb ik een GF4 in mijn computer dus ik kan je niet precies zeggen waar je moet kijken, maar toen mijn radeon er nog inzat had ik een tabblad waarop ik allerlei instellingen kon instellen, waaronder dus de AGP bus enzo.

ik weet eigenlijk niet of hier de waardes verborgen blijven die jouw moederboord niet kan hebben. als je al een wat ouder moederboord hebt dan zou het kunnen zijn dat je niet naar 8x kan, maar op bv 4x of misschien zelfs 2x blijft steken.

succes iig

[ Voor 5% gewijzigd door brute51 op 02-12-2003 22:24 ]

Ik heb echt een hele goeie PC.

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
download rage3d tweaker @ www.rage3d.com

Het is een softwarematig prog waarmee je core en mem kan overklokken. suc7

dikzak

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-08 16:43
Ik vraag me ook af of je dat een prestatiewinst opleverd. Je proc is niet echt snel?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Voor overclocken staan een aantal handige tootljes in de VB-Faq, en wat betreft dat AGP 2x/4x/8x: Kijk eens in de BIOS van je moederbord en stel het daar op 4x in. 8x kan sowieso niet, want daar is het moederbord niet voor geschikt :)