Toon posts:

Windows registry error t-bird@1GHz

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hmm...dondervogeltje (850) netjes ingekleurd,
multipliertje met stapjes van 50 omhoog gebracht...no problem...tot aan de 1 gigahertz. Dan krijg ik wanneer windows ME opgestart is de mededeling dat de registry aangepast moet worden, en dat dan de pc opnieuw opgestart dient te worden en dan zou die goed op moeten starten volgens windows..
Met natuurlijk als resultaat dat de hele registry verkloot is en windows wel opstart, maar vervolgens alleen het achtergrond scherm toont en voor de rest niets laadt. Zelfs de safemode wil niet opstarten. Dus windows opnieuw eroverheen gezet. Doet het weer nu. Nu i.p.v. 10 * 100 de volgende variant bedacht: 9.5 * 105 (1GHz ook), maar weer die f*cking foutmelding. Nu gewoon computertje direct gereset, en weer terug naar 9.5 * 100 850@950 dus, wat wel gewoon werkt. Na dit ellenlange verhaal komt dus de vraag: Waarom zit windows ME te zeiken over register errors enzo, vanaf de gigahertz?

Systeem: Atx 350 Watt, MSI kt7 pro 2, Thunderbird 850 met koeling tot 1.2 GHz.,
TNT2, SBLIVE, 196 MB 100 Mhz Ram.

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 17:08
overklokken geeft nou eenmaal geen 100% stabiliteit.
Als het echt een windows ME probleem is dan zullen wel meer tweakers hier last van hebben.

• Ceaser
trouwens by systeem heb je staan koeling tot 1,2GHz, heb je soms waterkoeling of hoe zit dat:D

mocht het bv. zo'n coolermaster zijn die gerate is tot 1,2GHz dan staat dat voor een originele cpu en niet voor een overgeklokte die 0.3V meer slurpt

Verwijderd

Ik denk i.d.d. ook niet dat het aan WinME ligt. Waarschijnlijk wordt je systeem toch een beetje instabiel bij de hogere frequenties. Heb je al geprobeerd je Voltage wat te verhogen?
En wat zijn je temperaturen?

Verwijderd

Topicstarter
Temperatuur: Stressed 44 graden @ 850, 48 graden @ 950. Wordt dus niet echt superwarm ofzo. Loopt gewoon stabiel op 950. Het rare is dus dat hij het gewoon vertikt om op 1 gigahertz te draaien. :(
Wel gewoon opstarten enzo "System is loaded" (schijnt ze te zeggen). 8.5 * 105 trekt hij ook nog wel, dus volgens mij heeft die kutwindows gewoon geen zin om mij 1 GHz te laten draaien...

• Ceaser
betere koeling halen(geen sloeber koelertjes die zogenaamd 1,2GHz aankunnen) en meer volt geven.

Als ik het zo bekijk wil jij cpu niet op 1gig lopen en niet windows

Verwijderd

Topicstarter
I cranked up the juice...nu dus op 1.85 Volt, en zowaar geen registry gezeik meer.
Happy, Happy, Joy, Joy!
Loopt nu op 49 graden stressed ipv 48 graden. Waarom zou je de idle temperatuur moeten weten? Weet je wel niet hoeveel }:O er zo verloren gaan? Het ligt uiteraard niet aan de koeling als windows gaat liggen zeiken, want zo warm wordt die niet.

• Ceaser
betere koeling zou nog weleens van pas kunnen komen want 49C is behoorlijk heet

Trouwens als jij hem stressed meet met een koe zou hij in een spel nog weleens warmer kunnen worden aangezien mijn proc met koe 37C is en tijdens spellen ongeveer 41C word

Verwijderd

Topicstarter
Oh ja, nu @ 3.6 Mkeys t.o.v. 0.9 Mkeys op mijn ouwe k6-2 550.
Is dit een normale "score"?

DPC'er since 1999 (393 days)

Verwijderd

Kijk, dat bedoelen we nou, ff voltage wat hoger. Dat is het betere werk! ;)
Die 3,6Mkeys/s is idd een normale score voor 1Ghz.

Quote ik nog ff een opmerking van je
Op vrijdag 08 december 2000 14:43 schreef vixtory het volgende:
Het ligt uiteraard niet aan de koeling als windows gaat liggen zeiken, want zo warm wordt die niet.
Windows kan weldegelijk gaan zeiken als de proc. te warm wordt. Hogere temps. brengen stabiliteitsproblemen(leuk scrable woord) met zich mee. 10 graden kan behoorlijk wat schelen.

Maar cool om te horen datie het nu wel wil doen. :)

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-08 19:49
iik heb ook weleens dat windows regestry gezeik gehad, zal ik me celly500 ook eens op 2.4 volt zetten? of is dat een beetje te veeel van het goede? ik wil de 750 halen >:)
koeling no prob. hem net weer iets nieuws erop gepleurt, en je voelt gewoon dat ie die warme lucht wegblaast!!!

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-04 15:52
Ik heb het zelfde probleem.

Ga snel weer ME eraf gooien en dan wel op 1 GHz draaien. Hij liep namelijk een tijd stabiel op 1 GHz en word maar 54 graden dus moet makkelijk kunnen.

Denk dus echt dat het aan ME ligt.

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

Verwijderd

Om de AMD hoger te laten lopen dan 1 GHZ raad ik je aan om op zoek te gaan naar de pagina bij tweakers.net die vertelt over het overklokken m.b.v. een potlood.

De L1 bruggen moeten verbonden worden.
Pagina: 1