Toon posts:

Hanger met Radeon 9600XT 256MB in OpenGL toepassingen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Telkens als ik een spel opstart dan blijft m'n computer helemaal hangen...
Bijv in Counter-Strike, Halo en Need For Speed: Underground...

Ik heb de nieuwste Omega drivers geprobeerd en de Catalyst 3.7 t/m 3.9 drivers.
Bij allemaal hetzelfde verhaal...

Ik heb geprobeerd om Fast-Write uit te zetten, Aperture Size kleiner te maken, RefreshFix heb ik geprobeerd, maar niks maar uit...

Als ik een spel opstart dan gaat ie ff paar sec goed, maar daarna volledige hanger..
Maar dat is met alle dingen van beeldkwaliteit uit of helemaal laag gezet, anders blijft ie meteen aan het begin hangen van het spel...

Hij blijft trouwens heel soms ook heel ff hangen in Windows, bijna nooit, maar als ik veel programma's/windows open heb staan hangt ie soms wel eens ff...

(Ik heb een Sapphire Radeon 9600XT 256MB btw, rest staat in me signature)

Weet iemand hoe ik dit kan fixen?

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Kan je de timings van je videoram mogelijk iets terugschroeven. Misschien dat je kaart wat problemen hiermee heeft omdat een stukje ram kapot is.

Als ie nog nieuw is dan zou ik hem maar omruilen want sommige problemen zijn niet echt te verhelpen als consument. :)

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Topicstarter
zou je misschien pcies kunnen uitleggen hoe ik dat pcies doe? :D
ben nie zo leet nog met dit gedoe :)

Verwijderd

Ik heb ook zo'n Sapphire 9600 - 256MB versie. OpenGL werkt (bij mij) niet met CS. Daarom gebruik ik DirectX (9). Tis wel bagger (-> DirectX) maar 't werkt wel, tenzij ik even switch naar Windows en weer terug, dan krijg ik een still-staandbeeld-full-screen-CS-beeld. Ik gebruik de laatste versie driver van ATI zelf.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben erachter dat het ligt aan de AGP instelling en de nieuwste drivers (3.9)!

Geen een spel werkt onder 8X AGP
Als ik de Catalyst 3.8 driver installeer en hem op 4X AGP zet werkt alles perfect :|
Dan kan je zelfs 6x anti-aliasing en 16x anistropic filtering aanzetten in Halo, en dan loopt het nog soepel! :o

Het is dus een driver issue, ik hoop dat dit verholpen wordt in de komende Catalyst of Omega drivers.

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2003 01:53 . Reden: tijdelijke oplossing gevonden ]