Toon posts:

[Fedora] Welke te downloaden?

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag voor het eerst linux proberen en heb me oog laten vallen op Fedora. Nu zit ik in de FTP maar weet niet in welke map ik moet zoeken.

Dit is de FTP:

ftp://ftp.quicknet.nl/pub/Linux/download.fedora.redhat.com/

Misschien kan iemand mij het volledige path geven dan weet ik welke files ik moet hebben.

En ik hoorde dat het 3 cd's is? Hoeveel moet ik daarvan downloaden alle 3?

Verwijderd

ftp://ftp.quicknet.nl/pub...ra.redhat.com/1/i386/iso/

Was toch best makkelijk, ik neem aan dat deze het zijn.
De i386 iso's, de SRPMS bevatten de source.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 december 2003 @ 20:00:
ftp://ftp.quicknet.nl/pub...ra.redhat.com/1/i386/iso/

Was toch best makkelijk, ik neem aan dat deze het zijn.
De i386 iso's, de SRPMS bevatten de source.
als je nog nooit linux heb geinstalleerd dan zou je het niet weten toch ;)

bedankt voor je hulp, de yarrow files dus?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2003 20:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
kan ik er ook 1 downloaden en de rest installen via internet? ik neem aan dat ik niet ALLES van die 2 laatste cd's nodig heb maar enkele dingetjes

Verwijderd

ALs je Linux wil proberen zou ik zeker niet hiermee beginnen maar bv de Knoppix LiveCD downloaden.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 december 2003 @ 20:07:
ALs je Linux wil proberen zou ik zeker niet hiermee beginnen maar bv de Knoppix LiveCD downloaden.
die knoppix cd heb ik al ;)

alleen die draait bagger traag :S

maargoed, het is voor mij geen moeite om linux te installen (ff anderhalf downloaden, uurtje installen)...

je leert linux denk het beste door gewoon een beetje te klungelen ermee ;)

• mocean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-01 14:31
Je kan ook de installatie met floppy's proberen. Er staat een goede howto op de redhat/fedora site. En na booten met de floppen gaat ie zelf verder met FTP. Hangt wel van je internetconnectie af hoe makkelijk het werkt.

Als je een router hebt (zoals Speedtouch) en een ondersteunde netwerkkaart (3com, realtek) is het goed te doen.

Als je maar 1 pc hebt, zou ik wel van te voren even de howto printen, en de download URL opschrijven, je moet namelijk zelf de FTP locatie opgeven!

imagedir:
ftp://ftp.quicknet.nl/pub...dhat.com/1/i386/os/images
Je kan booten van ISO met boot.iso of twee floppen:
bootdisk.img en drvnet.img

die .img's kan je op flop zetten onder windows met rawrite: ftp://ftp.quicknet.nl/pub...6/os/dosutils/rawrite.exe

[ Voor 26% gewijzigd door mocean op 02-12-2003 20:19 . Reden: URL v. images erbij ]

Koop of verkoop je webshop: ecquisition.com

Verwijderd

Topicstarter
mocean schreef op 02 december 2003 @ 20:16:
Je kan ook de installatie met floppy's proberen. Er staat een goede howto op de redhat/fedora site. En na booten met de floppen gaat ie zelf verder met FTP. Hangt wel van je internetconnectie af hoe makkelijk het werkt.

Als je een router hebt (zoals Speedtouch) en een ondersteunde netwerkkaart (3com, realtek) is het goed te doen.

Als je maar 1 pc hebt, zou ik wel van te voren even de howto printen, en de download URL opschrijven, je moet namelijk zelf de FTP locatie opgeven!

imagedir:
ftp://ftp.quicknet.nl/pub...dhat.com/1/i386/os/images
Je kan booten van ISO met boot.iso of twee floppen:
bootdisk.img en drvnet.img

die .img's kan je op flop zetten onder windows met rawrite: ftp://ftp.quicknet.nl/pub...6/os/dosutils/rawrite.exe
yarrow-i386-disc1.iso is ook gewoon bootable neem ik aan?

thnx guys voor de hulp :)

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2025

RSpliet

*blink*

yarrow-i386-disc1.iso op cd'tje kwakken, disc2 op ander cdtje en disc3 op weer n andere. Ervoor zorgen dat t schijfje bootable word, dwz ff instellen in je favo brandtooltje en booten maar( vergeet in de bios niet in te stellen dat ie van cd-rom moet booten :p) ;)

Schaadt het niet, dan baat het niet

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Ehmm.. Ja, maar dit is toch echt wel op http://fedora.redhat.com te vinden hoor ;)

M.a.w.: dicht.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.