Wat is het verschil tussen WLAN,WiFi,BlueTooth en Ethernet?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.209 views sinds 30-01-2008

• Arcane Apex
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-01-2025
Ik ben van plan in de niet al te verre toekomst mijn eigen thuisnetwerk aan te leggen, maar als ik zo rondkijk op het internet dan wordt ik overspoeld met producten die hier bij van pas (kunnen) komen.

Feit is dat ik vroeger nog wel een basic netwerk kon aansluiten, maar door het aanbod van verschillende manieren om dat vandaag de dag te doen zie ik het bos door de bomen niet meer.

Dus nu vraag ik mij af wat nou eigenlijk het verschil is tussen netwerken gebaseerd op WLAN(wireless LAN), ETHERNET-Netwerken, BlueToothNetwerken en WiFi.
Ik weet dat de een draadloos is en de ander niet, maar dat verschil bedoel ik niet, ik bedoel meer een wezenlijk verschil die aan deze manieren van een netwerk maken ten grondslag liggen....waarop deze technologieen nou eigenlijk gebaseerd zijn.
Ik weet dat BlueTooth bijvoorbeeld gebaseerd is op radiogolven, maar hoe zit het dan bijvoorbeeld dan met WLAN of WiFi?
En waar past het ethernetverhaal hier tussen?
Wat voor een verschillen in specificaties kan ik verwachten?
Kan ik WLAN of ETHERNETkaarten in combinatie gebruiken met wireless Routers etc?
Dat soort dingen.

Er is zoveel op internet over te vinden, maar niet echt iets dat het wezenlijke verschil tussen al deze dingen uitlegt.

Alvast bedankt voor enige feedback.

[ Voor 5% gewijzigd door Arcane Apex op 02-12-2003 19:45 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:20

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

Gelieve voortaan te letten op welk subforum je je vragen in plaasts, dit is overduidelijk meer iets voor een van de networking-subfora dan Overige Hardware.

Verder staan er in de huisregels behoorljk wat tips voor het zoeken. Ik Googlede snel op 'ethernet wifi bluetooth howto' en vond gelijk dit:
http://www.practicallynetworked.com/background/index.htm

Staat zat in, als je specifieke vragen na het lezen ervan overhoudt, eerst daarop zoeken, alleen als dat niet helpt gericht vragen stellen in het juiste subforum

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.