Ik ben bezig met een stage opdracht voor een predicure. Die kwam met het idee om een CRM systeem te maken, waaronder ook een onderdeel zat dat zij op een voeten schema kan klikken en bij dat "knel punt" een aantekening kan maken.
Dan dacht ik tres simple, gewoon ff coordinaten pakken via <A href='locatie.php?coords=$isMap'>[img]voeten_reflex.png[/img]</A>
Dat werkt dus, dan neemt die de coordinaten mee naar een volgende pagina.
Nu begint het leuke (ahum...), de voeten bestaan uit meerdere reflex zones, zoals op http//www.xs4all.nl/~tjeths/comaker/voetreflex-edited.jpg dit plaatje te zien is.
Ik heb van al de lijnen van de gekleurde velden de coordinaten opgeschreven, dus dan hoef ik met PHP alleen nog ff te checken waar die locatie die ik meegeef ($isMap) ligt op het plaatje en onder welke catagorie die valt. Bijvoorbeeld:
'locatie.php?coords=34,90' ->
het hart heeft volgende coordinaten op het plaatje: 21,70,28,65,42,85,40,120,30,140
Dan zou het script moeten zeggen, dat is een plek op de hand.
Heeft iemand een idee hoe ik dit probleem kan oplossen?
Ik heb het al geprobeerd via een <map name=voetencoords>
< blablabla>
</map>
Maar via die manier kan ik geen coordinaten meenemen, welke ik weer nodig heb om later via PHP in het plaatje te tekenen!
/EDIT: foutje gemaakt met iets benoemen
Dan dacht ik tres simple, gewoon ff coordinaten pakken via <A href='locatie.php?coords=$isMap'>[img]voeten_reflex.png[/img]</A>
Dat werkt dus, dan neemt die de coordinaten mee naar een volgende pagina.
Nu begint het leuke (ahum...), de voeten bestaan uit meerdere reflex zones, zoals op http//www.xs4all.nl/~tjeths/comaker/voetreflex-edited.jpg dit plaatje te zien is.
Ik heb van al de lijnen van de gekleurde velden de coordinaten opgeschreven, dus dan hoef ik met PHP alleen nog ff te checken waar die locatie die ik meegeef ($isMap) ligt op het plaatje en onder welke catagorie die valt. Bijvoorbeeld:
'locatie.php?coords=34,90' ->
het hart heeft volgende coordinaten op het plaatje: 21,70,28,65,42,85,40,120,30,140
Dan zou het script moeten zeggen, dat is een plek op de hand.
Heeft iemand een idee hoe ik dit probleem kan oplossen?
Ik heb het al geprobeerd via een <map name=voetencoords>
< blablabla>
</map>
Maar via die manier kan ik geen coordinaten meenemen, welke ik weer nodig heb om later via PHP in het plaatje te tekenen!
/EDIT: foutje gemaakt met iets benoemen
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2003 19:17 . Reden: foutje met benoemen ]