Toon posts:

Opstarten duurt drie minuten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Windows 2000 Professional geinstalleerd op een systeem. Echter voor het booten van het systeem duurt het ongeveer drie minuten voordat hij eindelijk begint. Nadat de post en bios klaar is gebeurt dit en hij de harde schijf wil starten. Ik snap niet hoe dit komt :?
Ik heb gekeken naar de settings in de bios, in eigenschappen van de harde schijf en of het goed aangesloten is. Ik kan niets meer bedenken waar ik naar moet kijken.
Als ik Windows 98 erop installeer doet hij het wel snel. Het is een Pentium 3 met een gewone ide harde schijf zonder dat ik gebruik maak van scsi dus dat zou toch moeten lukken?

Weet iemand een oplossing voor dit probleem of zijn er dingen die ik vergeten ben?

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-05 08:43
Misschien moet je eens in de bios iets instellen van sneller posten :+
grapje. Doet hij erg lang over om de het geheugen te tellen?

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• CRiMiNaL
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-01-2024

CRiMiNaL

Witlof ^^

systeem specs ? waar blijft ie pcies hangen ? een erg onduidelijke uitleg

... MMORPG Addict.

Verwijderd

Topicstarter
Het opstarten duurt pas lang nadat alles geweest is na de bios. Dus wanneer het OS eigenlijk opstart. Daarna pas duurt het heel lang. Ik heb al gekeken bij instellingen in de bios. Maar omdat Windows 98 wel meteen opstart en Windows 2000 niet vind ik dit toch vreemd.

Verwijderd

koppel alle hdd's + cd-roms e.d. uit, behalve je bootdisk. Kijk dan eens hoe het gaat.... Heb je verder een netwerkkaart? haal de stekker er eens uit wanneer hij er nu inzit, of vice versa. Desnoods tijdelijk kaartje eruit halen of indien onboard uitzetten...

probeer het eens...

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Probeer eens in safe mode te booten. Bij de eerste reeks drivers e.d. zie je die onderin beeld verschijnen, en kan je kijken of hij op een van die blijft hangen. Verder zou je bootvis kunnen gebruiken om te kijken waarom het zo lang duurt :)

Verwijderd

Ja hier heb ik ook last van op een P1 133.... :P

wat is dit voor machine en wat hangt er allemaal aan? hoevol is de schijf?

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 18:14
Win2k doet er gewoon lang over om te booten. En op een trage machine kan dt best oplopen tot 3+ min.

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
windows 2000 opstarten en afsluiten duurt allemaal wat langer. vandaar dat ze in windows xp daar aan gewerkt hebben om dit binnen de 30 seconden te houden. Niet zoveel aan te doen, behalve als je netwerk problemen hebt (timeouts) of een lange tijd geen activiteit (bootvis.exe laten loggen en kijken of er grote pauzes zijn)

Human Bobby

Verwijderd

Topicstarter
Misschien moet ik dadelijk eens Windows XP proberen. Ik zal die bootvis eens proberen. Ik heb er zelf nog nooit van gehoord maar met een google zal ik hem moeten kunnen vinden. Het gekke is ook dat het scherm zwart is en je ziet niet het normale Windows 2000 scherm tijdens opstarten. Daarna popt het scherm wel aan.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-05 21:29

momania

iPhone 30! Bam!

Vertel nog even wat voor hardware er allemaal inzit.

En zit je bv op een netwerk?
Is het een netwerk kaart die eerst van netwerk probeert te booten met een time-out van 3-4 minuten bijvoorbeeld ?

Test ook voor de zekerheid even je geheugen idd met http://memtest86.com , kan nooit kwaad iig ;)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Mischien dat je de schijf eens kunt defragmenteren?

• silentsnake
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-02 04:29
Verwijderd schreef op 03 december 2003 @ 13:51:
Mischien dat je de schijf eens kunt defragmenteren?
idd, dat zou ook nog een optie kennen zijn. En een complete schijfcontrole natuurlijk ;) Als je op een netwerk zit kan je ff proberen om je NIC te disablen...misschien dat ie naar DHCP servers staat te scannen tijdens het booten.
Pagina: 1