Toon posts:

2 Cisco routers koppelen via serial en AUI

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hier 2 cisco 2601r routers die ik graag aan elkaar wil koppelen. ik heb een console kabel (heb er 1 gratis gehad van BazzH). en ik heb een kabel die ik in de ene router[amsterdam] in serial0 doe en in de andere[rotterdam] in de AUI aansluiting.

in amsterdam heb ik de serial een ipadress gegeven alleen ik kan niks op rotterdam vinden welke interface ik moet veranderen.

• Adze
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:26

Adze

CCNP !

Dat gaat natuurlijk niet lukken

AUI is encapsulation 802.3 (ethernet)
en Serial is standaard encapsulation HDLC.

Dat kun je nimmer te nooit aan elkaar koppelen !!

Verwijderd

Topicstarter
dus ik heb een andere kabel nodig , wat voor is het beste ?

• Adze

Adze

CCNP !

Die kun je NIMMMER aan elkaar knopen !!!

Verwijderd

Topicstarter
waarvoor bestaat zo'n kabel dan ? , ik heb hier ook een accessbuilder 2000 en die heb ook een AUI aansluiting . daar kan ik hem dan ook niet aan koppelen ?

• Adze

Adze

CCNP !

AUI is een koppeling (lijkt op joystick-poort) is een ethernet aansluiting. Vergelijkbaar met een RJ-45 aansluiting. Daar zijn ook converters voor te krijgen (AUI --> RJ-45).

Serial werkt gewoon heeeeel erg anders met signaling. Dus dat is nooit direct aan elkaar te koppelen.

Weet je zeker dat je een 2601 hebt, en niet een 2501. Op de 2600 series zitten geen AUI poorten !!

Verwijderd

Als jij voor je CCNP (en ja, CCNA zelfs :X ) wilt gaan oefenen is dit no-go.

Ik heb inmiddels genoeg topics over jouw Cisco-pogingen gezien en zou je heel dringend willen verzoeken je zelfstandig in de materie te verdiepen. Met andere woorden: in het volgende topic dat je over Cisco opent wil ik zien dat je zélf snapt waar je mee bezig bent. Ga dus éérst voor dat examen, en dán pas een topic.

Zie hier, ik help je op weg: http://www.amazon.com/exe...-0272967-1688158?v=glance
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.