8 RDA+ springt (AF EN TOE!) op FF bij booten

Pagina: 1
Acties:

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:01
Hallo,

Mijn 8RDA+ springt af en toe als ik hem aanzet op FF, als ik dan geheugen reepjes ed eruit ga halen en bios reset werkt alles wel gewoon. En af en toe heb ik er totaal geen last van...

Heb trouwens 2x 256 mb ddr pc2100, geen dual channel... dat komt nog :)

Verdere specs
- Ti 4200 van PoV
- 80 Gb WD 2 mb cache 7200 rpm
- 120 Gb Seagate 8 mb cache 7200 rpm
- Plextor 16 x fikkertje
- 3 Com netwerk kaartje
- XP1800+ T'bred

Ik had al gevonden in de search dat als ie dat altijd deed hij kapot was, maar mijne doet het af en toe... iemand enig idee? :)

XXXVI

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:46
FF,was toch een gewone normale goede boot :/ .
ik heb zelf hetzelfde bord bij mij staat hij ook altijd op FF....

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Of:
-Normale boot
-cpu problemen
-dood mobo

:)

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Dark Master schreef op 02 december 2003 @ 18:53:
FF,was toch een gewone normale goede boot :/ .
ik heb zelf hetzelfde bord bij mij staat hij ook altijd op FF....
Mijn Epox staat ook altijd op FF na de post ;)

Dus ik denk dat het toch iets anders is, of haal je gewoon alles er uit als je het ziet?

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• ephymerous
neej, geeft dan geen beeld meer...

XXXVI

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Een POST code van FF duidt inderdaad op een 'Boot process succesfully finished'. Dus als je PC hierna op een gegeven moment hangt, dan ligt het aan iets anders dan mobo, CPU en evt. geheugen. Beschrijf hier eens de volledige probleembeschrijving en -verloop. Met "af en toe op FF springen" en "geen beeld meer" kunnen we erg weinig namelijk ;)

• ephymerous
Okey, voorbeeldje, vandaag zette ik mn pc aan, bootte gewoon goed maar de koeler op mn videokaart begon te ratelen. Dus ik zet computer weer uit via normaal met windows xp professional afsluiten. Doe hem weer aan, krijg geen beeld en hd led blijft aan. Ik schroef mijn kast open en zie hem op FF staan. Ik doe de pc uit, en weer aan en direct staat hij weer op FF. Na een half uurtje kloten en doen, dus geheugen eruit halen, proberen te resetten, mn ti4200 eruit halen en er weer inzetten komt er dan toch enig teken van leven. Nadat ik mn geheugen weer in een niet dual channel opstelling heb gezet (zijn verschillende modules) boot de pc weer normaal...

Maar ik ben bang dat ik morgen precies hetzelfde kan krijgen. Ik heb de bios nu geflashed naar de laatste versie. Waarom ik dit topic open is omdat ik zag dat als je direct een FF code kreeg je moederbord naar zn gootje was.

XXXVI

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
heb een Epox 8kha+ en staat ook op FF als winxp wordt opgestart

Instagram / YouTube

Pagina: 1