[router] router in motorola surfboard kabelmodem enablen?

Pagina: 1
Acties:

• nore1g1
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-02 20:01
Ik heb sinds kort kabel internet en wil dit graag delen met andere computers
zonder dat ik continu een pc als server aan hoef hebben te staan. Heel logisch dus
dat ik een router tussen het modem en mn switch wil plaatsen.

Nu is het zo dat ik heb gehoord dat er in het kabelmodem een router zit dat gedisabled is. Nu is mijn vraag hoe kan ik deze enablen?

Ik heb gezocht naar dit onderwerp en heb iemand gevraagd die op de helpdesk van @HOME heeft gewerkt maar ik kan er niets over vinden.

• jaKKer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 16:36

jaKKer

liev ;x She's on Fire

Volgens mij is het onzin... volgens mij kan er maar 1 utp stekker uit je modem, dus router word het nooit als je iets enabelt

*edit

Ohjaaa :) je kan er een switch na zetten :) dan is het ook een router :)

Foutjeee

[ Voor 29% gewijzigd door jaKKer op 02-12-2003 18:40 ]

Verwijderd

Kajtje schreef op 02 december 2003 @ 18:03:
Volgens mij is het onzin... volgens mij kan er maar 1 utp stekker uit je modem, dus router word het nooit als je iets enabelt
Onzin!
Ik heb een adsl modem/ router (zyxel) met ook maar 1 utp uit. Toch is het een router. Je moet er wel een switch tussen zetten.

• nore1g1
Dr zit een switch tussen dat is t probleem niet maar hij geeft maar 1 goed ip door daar heb ik die werkende router voor nodig

[ Voor 21% gewijzigd door nore1g1 op 02-12-2003 18:10 ]

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:45
Verwijderd schreef op 02 december 2003 @ 18:07:
[...]

Onzin!
Ik heb een adsl modem/ router (zyxel) met ook maar 1 utp uit. Toch is het een router. Je moet er wel een switch tussen zetten.
Dus is het geen directe router :?
Je hebt evengoed dus nog een andere aparaat nodig wil je internet delen, hier doet de switch/router dat voor je, niet je kabel/adsl modem.
Ik heb ook de motorola, er gaat maar 1 UTP uit (ook maar 1 IP), dus is het geen router.

• genosis
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-08 17:52
eh k weet niet hoor maar hij is geen router.. alleen een modem, hij deelt aan het apparaat wat je aansluit direct je internet ip
dus als je dat ding aan een switch hangt ziet ie al die pc's wel maar hij geeft ze geen ip en je chello verbinding blokkeert door alle mac adressen :D dus niet doen :D (ben zelf ook achter gekomen door verkeerd ingestoken rj45 kabeltje :P 8)7)

• Nick Name
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:46

Nick Name

SinFest!

Je hebt het over 'Motorola Surboard' modem, maar dat geval komt in meerdere 'smaken' ;)
Even iets over de SB4200E
The SURFboard cable modem can be used as a gateway to the Internet by a maximum of 32 users on a Local Area Network (LAN).
Er zit in dit geval geen router. Aan de gateway zul je op het @Home netwerk weinig plezier beleven (al weet ik niet hoe het zit met de mensen die in het verleden extra ip-adressen hebben genomen).

http://www.sinfest.net | Q: Does it ever get windy in Australia? I have never seen it rain on TV, so how do the plants grow? (UK) A: We import all plants fully grown and then just sit around watching them die

Verwijderd

Ik heb het nagezocht en de surfboards hebben geen ingebouwde router. Je zult dus toch een losse router moeten aanschaffen.
Dat iets een router is wil niet zeggen dat er meerdere utp verbindingen op het apparaat mogelijk moeten zijn. Het gaat alleen om het routen van ip's. Mijn zyxel heeft deze mogelijkheid en is dus een router en modem in 1, ook al is er slechts 1 utp uit. Een switch doet hier dan ook de rest.

• nore1g1
Ik dank jullie voor de info.

iemand nog een suggestie voor een goedkope router?

Verwijderd

Je kunt eens kijken voor een router van sweex of sitecom.
Tip: check de pricewatch eens . Keuze genoeg!
:)

• Rubie-The-Sysop
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-08 22:53
nore1g1 schreef op 02 december 2003 @ 18:19:
Ik dank jullie voor de info.

iemand nog een suggestie voor een goedkope router?
Ik heb zelf al bijna een jaar een sweex router. En ik ben er erg tevreden mee. ik heb zelf chello en motorola sufboard.
Pagina: 1