Toon posts:

Mac block

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Heeft iemand een idee hoe je met Speedtouch 510 op mac adres kunt filteren? Het lukt mij namelijk niet. Het is een losse router waar adsl op binnenkomt, hiervandaan kun je met meerdere pc's weer op internet. Alleen wil ik niet dat anderen hier gebruik van kunnen maken.

Alvast bedankt.

Groetjes Marco

Verwijderd

Als je niet wilt dat anderen gebruik maken van de inet verbinding, zet ze dan niet op de router....
Ik weet niet of je een Mac adres kunt blocken op dexze router maar er zijn ook nog andere opties....gebruikt geen DHCP, en houdt je standaard gateway geheim...;)

Verwijderd

geheim ?

1 keer een ip-range afscannen en je hebt hem , tenzij je de ping ook filtert

Verwijderd

Klopt het is ook niet waterdicht , maar als je niet weet hoe je een Mac adres moet blocken moet je iets anders vzinnen.
Als er mensen zijn die verstand van netwerken hebben wordt het zowieso moeilijk. Dan zou ik ook die lui ook niet op mijn router willen hebben.

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-08 15:54

Super_ik

haklust!

uhh, komen mensen dan bij jou binne ff kabeltje inprikken :?

of is t voor t wireless (geen id :?) dan kun je toch web enzo aanzetten ?

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Verwijderd

Topicstarter
Super_ik schreef op 02 december 2003 @ 19:51:
uhh, komen mensen dan bij jou binne ff kabeltje inprikken :?

of is t voor t wireless (geen id :?) dan kun je toch web enzo aanzetten ?
Nope, hij staat in de gang, en iedereen die deel wil nemen aan het onbeperkte internet moet hiervoor een deel betalen. Een paar weigeren dit, en loggen soms even in met een laptop, en dat wil ik voorkomen.

Verwijderd

Topicstarter
Maar als DCHP uit staat is het moeilijk om weer in te loggen? Ook als ze al meerdere malen op het internet zijn geweest? Misschien onthoud een van de twee(router of laptop) de verbinding die ze hadden en dan heb je nog niks?
Pagina: 1