Toon posts:

PC geeft geen beeld meer.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mocht het nodig zijn:
Pentium 4 2.8 Ghz 800mhz FSB
Abit IC7
2x 256mb TwinMos pc3200
Asus V9900/TD GeForce FX 5800
LG F700P

Het verhaal:
Ik dacht vorige week ergens: LEUK! ik ga eens gezellig seesmodden. Niet dus. Net na een paar leuk opgelichtte fannetjes te plaatsen legt m'n fijne broertje van 4 een metaaldraadje op m'n videokaart (linker achterkant, van boven gezien), wat ik niet eens zie en ik gooi m'n case dicht.
Vervolgens ram ik op de aanknop, en zoals wellicht te verwachten krijg ik geen beeld (fan op de videokaart draaide niet, voor de rest werkte alles, alleen hoorde ik 1 lange piep). Ik draai m'n kast weer open in de hoop te zien dat er wellicht een molex oid uitligt, maar dan zie ik een metaaldraadje op m'n videokaart liggen.
Ik heb gelijk de videokaart teruggebracht naar de winkel, en m'n garantie op geeist (en de kaart zou over 3/4 weken terug moeten komen :P)
Vervolgens heb ik een Chaintech GeForce 3 ti200 (bulk, dus hij kan ook onderweg toevalligerwijs ook kapotgegaan zijn, ook al zou het niet bepaald logisch zijn) gekocht op de hccdagen, als tijdelijke 'vervanging', maar zodra ik deze erin propte kreeg ik weer geen beeld.

Nu verdenk ik dus mijn mobo van disfunctioneren, sinds de 2e videokaart zou moeten werken, maar op de mobo zelf -lijkt- alles te werken (lampjes branden, fannetjes draaien, pc telt geheugen).
Het ik m'n AGP-slot gefrituurd ofzo, en zou ik deze ook weer terug moeten brengen? :S

PLEEAAASSEEE let me know, ik schenk je mijn ziel in ruil ;) })

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-08 23:39

Rmg

hmm test eens met een andere voeding.

laatst toen ik me radeon erin zette ( gekocht op de hcc :P ) klapte me pc ineens uit. ging met geen mogelijk aan maar lampjes en stuff op het moederboard brande wel.

nieuwe voeding erin probleem opgelost hier :)

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:45

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Ik vraag me af hoe je weet dat je geheugen geteld wordt als je geen beeld hebt: dat maakt geen geluid namelijk.

Maar ter zake: heb je toevallig een pci-videokaart ergens slingeren? Doe die erin en kijk wat er gebeurt.

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Verwijderd

Topicstarter
Ik vraag me af hoe je weet dat je geheugen geteld wordt als je geen beeld hebt: dat maakt geen geluid namelijk.

Maar ter zake: heb je toevallig een pci-videokaart ergens slingeren? Doe die erin en kijk wat er gebeurt.
Nou, als je moederbord het geheugen telt hoor je (ik met mijn supergaven althans ;)) een soort getik (of dat moet iets anders zijn). vreemd...
Ik zal nog even rondvragen of iemand ergens een pci-videokaart in de buurt heeft :] klinkt wel alsof het nut zou hebben.
hmm test eens met een andere voeding.

laatst toen ik me radeon erin zette ( gekocht op de hcc ) klapte me pc ineens uit. ging met geen mogelijk aan maar lampjes en stuff op het moederboard brande wel.

nieuwe voeding erin probleem opgelost hier
Lijkt me opvallend vreemd, sinds de videokaart nog steeds van 'tzelfde merk is, en de (zalman) voeding helemaal oke zou moeten zijn...