DNS management op lokatie...

Pagina: 1
Acties:

• Frenzy
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-12-2025
Hi All,

Ik beheer zo'n 200 domeinen voor verschillende klanten, dat doe ik samen met een partnerbedrijf. Dat bedrijf regelt de vaste lijn en beheert de nameservers. Nou is het zo dat ik voor elk wissewasje (subdomeintje, ander ip'tje) via het partnerbedrijf de DNS records moet laten aanpassen. Behalve dat dat nogal tijdrovend is, vind ik het ook niet bepaald makkelijk.
Een oplossing is om zelf op de eigen locatie nameservers te gaan draaien. Daar wil ik echter niet aan. Ik heb te weinig kennis van nameservers om zelf een stabiele en vooral waterdichte nameserver te gaan draaien. Dus kom ik bij de volgende oplossing: dns management bij een dns boer. Nou weet ik dat het mogelijk is, want ik heb al diverse buitenlandse (voornamelijk Amerika) bedrijven gevonden die totaal DNS management toestaan. Maar in Nederland heb ik er nog geen kunnen vinden. Aangezien ik graag zaken doe met mensen die ik IRL ook kan ontmoeten of over de telefoon kan spreken, wil ik perse in Nederland zo'n dienst.

Een lang verhaal en nu de vraag: wie kent een bedrijf dat bovenstaande aanbiedt? Dus het parkeren van een domein en vervolgens het volledige DNS beheer in eigen hand.

Alvast voor de "google" antwoorden; ja ik heb gezocht. Al weken zelfs... :)

Frenzy

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:26

Predator

Suffers from split brain

PNS -> IT

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-05 22:43

jep

Ik ga vanavond migreren naar PowerDNS, een webbased DNS systeem dat zonefiles kan verdelen over achterliggende machines als je 't op de eerste toevoegd. Bovendien gaat alles via de database.

Kan je huidige toko dit niet gaan gebruiken? Lijkt mij daar erg handig voor. Is precies voor zulke situaties extra geschikt

offtopic:
Mocht je het je afvragen, ik bied dit niet aan.. maar kan je wel tips geven natuurlijk.. :)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

www.nederhost.nl

A Een verwijzing maken van een hostname onder je domein naar een IP-adres.

AAAA Een verwijzing maken van een hostname onder je domein naar een IPv6-adres. Let op: het AAAA-record is verouderd en zal worden uitgefaseerd. Gebruik bij voorkeur het nieuwe A6-record.

CNAME Een alias maken voor een hostname.

MX Aangeven bij welke mailserver de email voor een bepaald (sub)domein moet worden afgeleverd. Dit is niet hetzelfde als bSMTP. Als je niet precies weet wat je doet maak dan geen MX-records voor het domein zelf aan.

NS Een subdomein delegeren naar een andere nameserver. Maak voor meerdere nameservers aparte NS-records aan.

Als er urgente problemen zijn en deze problemen duidelijk te wijten zijn aan problemen bij NederHost staat het klanten vrij contact op te nemen met de storingstelefoon. Dit nummer staat doorgeschakeld naar de GSM van een medewerker die een eventuele storing kan aanmelden en verhelpen. Een storingsdienst is een 24-uurs dienst. Je kunt dus iemand aan de telefoon krijgen die net wakker wordt of in de metro staat. Dit nummer is dan ook nadrukkelijk niet bedoeld voor vragen of andere communicatie.

[ Voor 39% gewijzigd door Fish op 02-12-2003 21:06 ]

Iperf

• Frenzy
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-12-2025
Thanks Jep, ik ga er direct naar kijken. Overigens sta ik nog open voor suggesties van iedereen :)

En Fish, ik vroeg toch niet om reclame en/of uitleg wat dns records zijn of wel soms? Schaamteloze spammert :P

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

het was meer een copy paste wat er allemaal te beheren viel.. die uitleg zat er gratis tussen

maar wel schaamteloos

[ Voor 12% gewijzigd door Fish op 03-12-2003 19:10 ]

Iperf

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:08

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

bij widexs kan je dit vast ook wel afnemen..

I have usernames older than you.

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:46

rally

Deyterra Consultancy

Niet om reclame te maken, maar ik heb een aantal domeinnamen bij Nederhost draaien (12 om precies te zijn) en dat gaat echt perfect.

DNS refresh gebeurd volgens mij ieder uur dus ook dat is erg flot.

Tot zover heb ik geen enkele klacht (en nee... ik werk er niet :) Ik ben gewoon een referentie )

http://www.deyterra.com

Verwijderd

Ik heb bij nxs.nl een paar domeinnamen geregistreerd, en daar kan ik zelf de CNAME, A en MX-records via de webinterface wijzigen.
Pagina: 1