Toon posts:

Hoe 16 Bits naar 32 Bits omzetten ?

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb Windows 2000 op mijn laptop geinstaleerd. Nu heb ik bij de HCC-Dagen een w-lan e-tech kaartje gekocht. Als ik hem er nu instop. Dna krijg i kde melding dat me laptop op 16 Bits werkt en dat ik dat meot omzetten naar 32Bits. Maar de vraag is hoe doe ik dat ?

Me laptop is een Fujitsu LIFEBOOK 530T met 133Mhz en dit is de preciese foutmelding van windows 2000:

mijn laptop/CardBus die ondersteund het ook wel dat staat in mijn handleiding dat van mijn laptop,
PCMCIA/cardbus sloten volledige 32-bits ondersteuning hebben.
Daarom vind ik dit ook zo raar en hoe moet ik dit veranderen dit is de preciese foutmelding van windows 2000:

het apparaat Texas Instruments PCI-1130 CardBus Controller heeft een CardBus-kaart gevonden in de sleuf, maar de firmware op dit systeem is niet geconfigureerd om de CardBus-controller toe te staan in de CardBus-modus op te starten. Het besturingssysteem accepteerd momenteel alleen maar 16-bits (R2) kaarten op deze controller.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2003 21:19 ]

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Jouw laptop heeft geen ondersteuning voor cardbus kaartjes (32bit), maar alleen 16bit (PCMCIA). Er zijn 16bit PCMCIA 100MBIT kaartjes op de markt, deze zijn alleen vaak wat duurder. Als ik jouw was zou ik je cardbus kaartje maar inruilen en kijken of ze geen PCMCIA kaartje hebben.

Of het toch aan de praat te krijgen is weet ik niet (het lijkt me eigenlijk niet), maar het lijkt mij handiger om gewoon een PCMCIA kaartje te halen i.p.v. een omweg te nemen.

[ Voor 45% gewijzigd door Laurent op 02-12-2003 17:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Aikeleer schreef op 02 december 2003 @ 17:02:
Jouw laptop heeft geen ondersteuning voor cardbus kaartjes (32bit), maar alleen 16bit (PCMCIA). Er zijn 16bit PCMCIA 100MBIT kaartjes op de markt, deze zijn alleen vaak wat duurder.
Mijn laptop ondersteunt het wel, want dat staat bij de informatie van me moederbord. Ik weet alleen niet hoe ik het moet inschakelen.

• Laurent
  • Niet online
Ik dacht dat in de tijd van de P1 er nog laptops waren met PCMCIA i.p.v. cardbus, maar als je het zeker weet... :)

Kan je toevallig niks vinden in de BIOS hierover? Je Cardbus sloten, staan die ook netjes aangegeven als cardbus controllers in je apparaatbeheer?

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

offtopic:
Sorry voor offtopic reactie, maar is Win2k niet wat te zwaar voor een P1 133 ? Hoeveel geheugen heb je erin zitten?

#

Verwijderd

Topicstarter
Aikeleer schreef op 02 december 2003 @ 17:06:
Ik dacht dat in de tijd van de P1 er nog laptops waren met PCMCIA i.p.v. cardbus, maar als je het zeker weet... :)

Kan je toevallig niks vinden in de BIOS hierover? Je Cardbus sloten, staan die ook netjes aangegeven als cardbus controllers in je apparaatbeheer?
Ja, in me bios wel, en ook in me apparaat beheer. Want ik heb opok een trust 10/100 wired kaartje, en die doet het wel.

Verwijderd

Topicstarter
Zap schreef op 02 december 2003 @ 17:08:
offtopic:
Sorry voor offtopic reactie, maar is Win2k niet wat te zwaar voor een P1 133 ? Hoeveel geheugen heb je erin zitten?
Het is wat stabieler. EN hij draait gewoon, een beetje traag maar hij draait in ieder geval.

• Rubie-The-Sysop
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-05 21:33
Aikeleer schreef op 02 december 2003 @ 17:02:
Jouw laptop heeft geen ondersteuning voor cardbus kaartjes (32bit), maar alleen 16bit (PCMCIA). Er zijn 16bit PCMCIA 100MBIT kaartjes op de markt, deze zijn alleen vaak wat duurder. Als ik jouw was zou ik je cardbus kaartje maar inruilen en kijken of ze geen PCMCIA kaartje hebben.
Ik zag dit topic, en ik heb eigenlijk hetzelfde probleem. Maar hoe kom ik erachter of mijn laptop het ondersteunt. Ik heb ook een P1 166 Mhz 32MB intern.

• Laurent
  • Niet online
Je kan door simpelweg in je apparaatbeheer te kijken er achter komen of je een PCMCIA slot hebt of Cardbus. Bijvoorbeeld:
Bij mijn laptop staat onder 'PCMCIA adapters' 2x een 'O2Micro OZ6933 CardBus controller'; dat spreekt voor zich. Ik heb dus 2 Cardbus sloten in m'n laptop.

Hiermee ga je dus wel af van de driver die geinstalleerd is in Windows. Het beste is om de specs gewoon op te zoeken, maar dat gaat nog wel eens moeilijk bij oude laptops.

[ Voor 35% gewijzigd door Laurent op 02-12-2003 20:47 ]

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-05 21:12

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

ik heb een pcmcia/cardbus controller gehad in een tablet pc, 400mhz crusou. en die onderstuende cardbus in win98 maar niet in win2k/xp (16bit ging overal goed). even zoeken welke controller jullie erin hebben zitten en dan daarmee op internet zoeken, ik weet het type nr niet meer maar die van mij was gewoon van texas instruments.

ik heb hier ook nog een 16bit 100mbit kaartje (3Com) liggen dat ik toch niet gebruik, mail me maar als je hem wilt kopen

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• Rubie-The-Sysop
Aikeleer schreef op 02 december 2003 @ 20:27:
Je kan door simpelweg in je apparaatbeheer te kijken er achter komen of je een PCMCIA slot hebt of Cardbus. Bijvoorbeeld:
Bij mijn laptop staat onder 'PCMCIA adapters' 2x een 'O2Micro OZ6933 CardBus controller'; dat spreekt voor zich. Ik heb dus 2 Cardbus sloten in m'n laptop.

Hiermee ga je dus wel af van de driver die geinstalleerd is in Windows. Het beste is om de specs gewoon op te zoeken, maar dat gaat nog wel eens moeilijk bij oude laptops.
Bij mij staat er
Tridenkt Omega-82c094 t0 PCMIA Bridge
ik zal zo ff zoeken naar drivers.

[OFFTOPIC]@ cosmoOo voor hoeveel wil je hem verkopen dan ? Want ik heb spijt dat ik niet bij Norrod voor € 13,95 een 10/100 kaart heb gekocht. Maar dit zal ook wel weer 32 bits zijn.[/OFFOTPIC]

Verwijderd

Topicstarter
Aikeleer schreef op 02 december 2003 @ 20:27:

mijn laptop/CardBus die ondersteunen het ook wel dat staat in mijn handleiding dat mijn,
PCMCIA/cardbus sloten volledige 32-bits ondersteuning hebben.
Daarom vind ik dit ook zo raar en hoe moet ik dit veranderen dit is de preciese foutmelding van windows 2000:

het apparaat Texas Instruments PCI-1130 CardBus Controller heeft een CardBus-kaart gevonden in de sleuf, maar de firmware op dit systeem is niet geconfigureerd om de CardBus-controller toe te staan in de CardBus-modus op te starten. Het besturingssysteem accepteerd momenteel alleen maar 16-bits (R2) kaarten op deze controller. :(

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

er staat me iets bij dat ik voor de mijne daar idd een firmware update kon doewnloaden

Iperf

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-05 11:01

FastBunny

Give it the Works !

Als het kaartje een goude strip heeft met daar bolletjes op is het 32 bits :)

@ TS Ik zou proberen goede drivers te zoeken zodat ze goed ondersteund worden.

@Rubie-The-Sysop er staat PCMCIA dus is het alleen 16 bits :) Anders staat er CardBus controller :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Volgens mij is dat bij Toshiba's in het BIOS om te switchen. Ik heb een keer een P200-32MB met LANkaart niet aan de gang gekregen tot ik in het bios (de firmware in het systeem :D ) iets veranderde van PCMCIA mode (Compatible-16bit-Cardbus waren de opties ofzo). Vanuit die foutmelding lijkt me dit wel iets wat het proberen waard is..

[ Voor 7% gewijzigd door BèR op 02-12-2003 21:19 ]

• Rubie-The-Sysop
FastBunny schreef op 02 december 2003 @ 21:14:
@Rubie-The-Sysop er staat PCMCIA dus is het alleen 16 bits :) Anders staat er CardBus controller :)
:'( En het heeft ook geen zin als ik een driver download ofzo ? Of iets veranderen ? Ik kan hem helemaal niet voor 32bits gebruiken ? En kan ik ook niks in het kaartje veranderen ?

[ Voor 8% gewijzigd door Rubie-The-Sysop op 02-12-2003 21:33 ]

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-05 11:01

FastBunny

Give it the Works !

Rubie-The-Sysop schreef op 02 december 2003 @ 21:22:
[...]

:'( En het heeft ook geen zin als ik een driver download ofzo ? Of iets veranderen ? Ik kan hem helemaal niet voor 32bits gebruiken ? En kan ik ook niks in het kaartje veranderen ?
Omdat hij hem al herkent als een PCMCIA slot is ie gewoon 16bits, Je krijgt fysiek er ook geen 32bits slot in, die past gewoon niet :)
Alle drivers die je zal vinden zijn ook voor PCMCIA kaarten, en die zijn nu eenmaal 16 bits, CardBus zijn 32bits sloten backwards compatbicle met PCMCIA kaarten :) Helaas, maar een driver kan ook je slot niet aanpassen :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Rubie-The-Sysop
FastBunny schreef op 02 december 2003 @ 21:39:
[...]

Omdat hij hem al herkent als een PCMCIA slot is ie gewoon 16bits, Je krijgt fysiek er ook geen 32bits slot in, die past gewoon niet :)
Alle drivers die je zal vinden zijn ook voor PCMCIA kaarten, en die zijn nu eenmaal 16 bits, CardBus zijn 32bits sloten backwards compatbicle met PCMCIA kaarten :) Helaas, maar een driver kan ook je slot niet aanpassen :)
Hij past er wel in. Evengemakkelijk als in een normaal 32bits slot. ik dnek dat ik dan maar me laptop laat taxeren. En ook me draadloze netwerk setje.

• Rubie-The-Sysop
FastBunny schreef op 02 december 2003 @ 21:14:
Als het kaartje een goude strip heeft met daar bolletjes op is het 32 bits :)

@ TS Ik zou proberen goede drivers te zoeken zodat ze goed ondersteund worden.

maar er zit wel een goude randje op met boletjes maar er staat dan ook PCMCIA kaart kijk maar naar de afbeelding hier onder

Afbeeldingslocatie: http://static.marktplaats.nl/fotos/hardware/netwerk/35644.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Rubie-The-Sysop schreef op 03 december 2003 @ 15:04:
[...]

maar er zit wel een goude randje op met boletjes maar er staat dan ook PCMCIA kaart kijk maar naar de afbeelding hier onder

[afbeelding]
Das wel vaag. Het is dus eigelijk gewoon dubbel en 32 bits en 16 bits. Kan je dan niet iets in het kaartje veranderen ? of bij de software ??

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
misbehavingman schreef op 02 december 2003 @ 21:18:
Volgens mij is dat bij Toshiba's in het BIOS om te switchen. Ik heb een keer een P200-32MB met LANkaart niet aan de gang gekregen tot ik in het bios (de firmware in het systeem :D ) iets veranderde van PCMCIA mode (Compatible-16bit-Cardbus waren de opties ofzo). Vanuit die foutmelding lijkt me dit wel iets wat het proberen waard is..
Leek mij ook al het eerste om naar te kijken:

Heb je nu al in het bios gekeken "sysopje" :?

check ook http://www.intel.com/supp...pro100/pro10032/23186.htm
( ! eerste resultaat van google "toshiba cardbus 32 bios" ) }) :Z

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Verwijderd

Topicstarter
u_nix_we_all schreef op 05 december 2003 @ 17:10:
[...]

Leek mij ook al het eerste om naar te kijken:

Heb je nu al in het bios gekeken "sysopje" :?

check ook http://www.intel.com/supp...pro100/pro10032/23186.htm
( ! eerste resultaat van google "toshiba cardbus 32 bios" ) }) :Z
ik ben niet dom, en hab als EERSTE in het bios gekeken. NE thnx voor je link ik zal morgne ff kijken.
Pagina: 1