Toon posts:

simpele uitleg graag:van hi8 naar pc...

Pagina: 1
Acties:
  • 169 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
goeiedag, mijn naam is stefan en net lid van dit forum....

ik heb een hi8 camera sony CCD-TRV408E PAL
nu is mijn vraag, wat heb ik nodig om mijn filmpjes van de camera op de PC te zetten, en hou het AUB zo simpel mogelijk... ik heb zelf al zo'n flauw vermoeden dat ik eerst een tvkaart moet aanschaffen met een PAL ingang.... maar wat is een PAL-ingang??? 8)7
het bewerken zoek ik later wel uit... maar dit wilde ik eerst even op regel hebben...
alvast heel erg bedankt voor de moeite....
groeten stefan

Verwijderd

Hoi stefan, welkom op het forum. groeten hoeft niet hoor.
Zoek eerst even met de search of je niks kunt vinden over opnemen met de camera op de pc.

Ik gebruik zelf het tvkaartje van de aldi waar een video ingang (PAL) op zit. Deze ingang is in de vorm van een tulp stekkertje. je sluit de camera erop aan drukt bij de software op opnemen, zet de camera op play en de handel wordt opgenomen op de pc.

PAL: Afkorting van Phase Alternating Line. Europees TV-systeem (625 lijnen en 50 Hz).

• themodfather
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-01 11:38

themodfather

J.C.B.

hallo
ik had dit probleem zelf ook.
gewoon een ati aiw of een video capture card kopen, filmpje in de camera afspelen en opnemen op je pc

The ModFather

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 december 2003 @ 16:41:
maar wat is een PAL-ingang??? 8)7
PAL is gewoon een stekkertje voor europa, dus in europa wordt PAL gebruikt, in amerika wordt het NTSC stekkertje gebruikt.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:39
Verwijderd schreef op 03 december 2003 @ 07:54:
[...]

PAL is gewoon een stekkertje voor europa, dus in europa wordt PAL gebruikt, in amerika wordt het NTSC stekkertje gebruikt.
Heeft niks met het stekkertje te maken, maar met het signaal dat over de kabel gaat. ;)

Als je een tvkaartje neemt (wat ik eigenlijk niet aanraad), neem er dan wel eentje met hardwarematige mpeg2-codering erop.
Da's beter voor je kwaliteit en bespaard je veel tijd omdat alles realtime wordt omgezet terwijl je captured.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:10

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je hebt een capture kaart nodig, zie HEEEEEL veel andere topics of de FAQ. Een video ingang is wat je zoekt....

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.