[dual monitor] kan een R9800se AIW samen met pci R7000?

Pagina: 1
Acties:

• brute51
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
Hallo,

ik heb op mn kamer 2 beeldschermen en die gebruik ik dan dus ook. nou is mn videokaart kapot gegaan en ik kon m omruilen. dat heb ik dus gedaan maar de nieuwe kaart moest nog effe besteld worden. ik heb gekozen voor een Hercules 9800se AIW. Maar ik was dus effe vergeten na te gaan of deze kaart wel 2 monitoren ondersteund. dit bleek dus niet het geval te zijn. Nou zag ik bij die winkel ook een pci radeon 7000 kaartje.

nou is dus mijn vraag: kan mijn idee zo-ie-zo wel? ik bedoel, gaat dat goed, of krijg ik allemaal rare bij effecten.
in mijn zoektocht naar antwoorden las ik ergens dat zo'n opstelling altijd de snelheid aanneemt van de langzaamste videokaart, en daar zit ik dus niet op te wachten. verder trouwens heel weinig info over dual 9800se AIW te vinden.

Ohja, ik gebruik windows xp. die 2e radeon is vast makkelijk i.v.m drivers.

bij voorbaat dank

Ik heb echt een hele goeie PC.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:06
Je kunt er in principe zonder problemen zo'n PCI kaart bij in prikken :) snelheid? Tja, je speelt je games toch op je 9800SE, dus maakt het geen donder uit. Het enige waar die PCI kaart voor zorgt is meer verkeer op de PCI bus, dat zou in bepaalde gevallen langzamer kunnen werken maar zelf heb ik er nog nooit last van gehad (draai al heel lang AGP + PCI VGA) :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-08 11:54

Rannasha

Does not compute.

Niet alle kaartjes werken even lekker als 2e videokaart (vooral XP is nogal eigenwijs) (zoals ik ook al per emai gezegd had), dus het kan zijn dat je R7K niet helemaal jofel werkt, maar in principe is het gewoon mogelijk. Ik heb vrij lang op een combi R7500 / Rage Pro IIc gedraaid, spelletjes gaan prima, alleen het beeld op het 2e scherm verschuift vaak wat als ik een spel opstart (komt waarschijnlijk door het wisselen van resolutie)

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• brute51
ik heb besloten dat ik t gewoon ga proberen! morgen als het goed is allebei de videokaartjes ophalen, en dan zal t wel lukken (hoop ik).

dank iig voor de reacties

• brute51
vandaag die 2 videokaarten gekocht: Hercules AIW 9800se en een Sapphire 7000... en het werkt goed! het enige dat ik tot nu toe heb gemerkt is dat alles dat voor windows op het scherm komt alleen te zien is via die R7000, die mn 2e monitor aanstuurt. Ik heb in windows ingesteld dat de monitor op de R9800 de primaire monitor is, dus zodra windows gestart is wordt het beeld goed gezet.

Verwijderd

brute51 schreef op 04 december 2003 @ 20:18:
vandaag die 2 videokaarten gekocht: Hercules AIW 9800se en een Sapphire 7000... en het werkt goed! het enige dat ik tot nu toe heb gemerkt is dat alles dat voor windows op het scherm komt alleen te zien is via die R7000, die mn 2e monitor aanstuurt. Ik heb in windows ingesteld dat de monitor op de R9800 de primaire monitor is, dus zodra windows gestart is wordt het beeld goed gezet.
Je kan het ook nog instellen dat alles wat je voor windows ziet ook op je 9800se komt te staan, dan moet je in je bios bij primary display adapter agp kiezen.

• brute51
Verwijderd schreef op 04 december 2003 @ 20:43:
[...]
Je kan het ook nog instellen dat alles wat je voor windows ziet ook op je 9800se komt te staan, dan moet je in je bios bij primary display adapter agp kiezen.
ja ik had al zoiets gelezen maar ik kon dat eerst niet vinden in mn bios. omdat dat eerst op pci stond kreeg ik al die tuner en capture dingen niet aan de praat. uiteindelijk vond ik die optie dus wel en nou werkt het allemaal nog beter.
alleen die software van ATI is bagger :(

Pagina: 1