[CSS] Klein bugje in MozFirebird 0.7

Pagina: 1
Acties:

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://upload.petuhr.nl/upload/57773003.png
Normaal staat links van de mouseover (muis is onzichtbaar) een border van 1px breed, ALLEEN tussen Recensies en Specials laat Firebird geen border zien, tussen bijvoorbeeld Nieuws en Recensies wel gewoon.

IE en Opera doen het wel goed.
* Blaise aait Opera en IE

Ik heb gechecked op extra enters, spaties enz, maar ik kan geen oorzaak vinden waarom Firebird gek doet. Zie ik iets over het hoofd?

http://213.244.163.179/test/public < daar staat het online

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-04 23:18

pasta

Ondertitel

Hier in Mozilla 1.5 zie ik geen vreemde dingen, en als ik het zo bekijk valt er in de source ook niks merkwaardigs te zien waar het aan kan liggen. Welke versie van Mozilla Firebird gebruik je? Het kan misschien daar aan liggen namelijk.

Signature

• Blaise
  • Niet online
Zie topic ;)

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-01 16:54

creative8500

freedom.

Er klopt werkelijk erg weinig van je code. Bijvoorbeeld: table != TABLE; dit moet je ook in de CSS goed doen. Je kunt tien keer beter teruggaan naar HTML 4.01.

• Blaise
  • Niet online
Ik snap je redenatie niet. De tags in CSS moeten eigelijk in lowercase DUS ik kan beter terug gaan naar HTMl 4.01? :?

[ Voor 3% gewijzigd door Blaise op 02-12-2003 16:42 ]

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:46
Bij mij is het lijntje er wel (en blijft gewoon netjes zoals het hoort). Ik gebruik de Firebird nightly van 28 nov.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Verwijderd

Hier ziet het er goed uit.

Mozilla firebird

• Blaise
  • Niet online
Ik denk dat het aan mijn PC ligt, want de nightly build van firebird van 2 december geeft hetzelfde probeem. Laat maar zitten :)

• AkaXakA
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-03 16:12

AkaXakA

Just Kidding...

Blaise schreef op 02 december 2003 @ 16:42:
Ik snap je redenatie niet. De tags in CSS moeten eigelijk in lowercase DUS ik kan beter terug gaan naar HTMl 4.01? :?
Naja, dus kan je beter je css lowercase maken. Browsers willen nogal vaag reageren op lowercase tags + uppercase css....
Oftewel, how lekker alles lowercase =)

http://www.akaxaka.tk/ - "Knowledge is power. Power corrupts. Study hard, be evil." - 4 Jaar GoT en nog steeds niet evil: er moet een verband zijn...

• Blaise
  • Niet online
Ja ik heb het al veranderd intussen, het was alleen uppercase voor de overzichtelijkheid.

Ik dacht dat de "case" in CSS niets uitmaakt. De w3c validator klaagt er niet over, terwijl die dat wel doet bij xhtml validatie.

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 15:11

disjfa

be

ik heb de gewone 0.7 versie verder en ik heb hetzelfde als jou :) ik denk dat er net wat in die firebird zit waardoor hij er geen zin in heeft. verder @ win2k sp (weeknie.. laatste)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Verwijderd

Blaise schreef op 02 december 2003 @ 17:09:
Ja ik heb het al veranderd intussen, het was alleen uppercase voor de overzichtelijkheid.

Ik dacht dat de "case" in CSS niets uitmaakt. De w3c validator klaagt er niet over, terwijl die dat wel doet bij xhtml validatie.
http://www.w3.org/TR/CSS21/syndata.html#q6
All CSS style sheets are case-insensitive, except for parts that are not under the control of CSS. For example, the case-sensitivity of values of the HTML attributes "id" and "class", of font names, and of URIs lies outside the scope of this specification. Note in particular that element names are case-insensitive in HTML, but case-sensitive in XML.
Aldus.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:50

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

IK gebruik mozilla 1.5b en daar is het ook, maar ook de bullet pijltjes die aan de linkerkant horen staan bij mij achter de tekst. De box aan de rechterkant staat onder die aan de linkerkant.

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/hoogstrate/website2.jpg

Zodra ik de edit-styles plug-in open krijgt dat bovenste oranje ding allerlei extra margins.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Blaise
  • Niet online
Ja, ik had even de CSS verneukt bij het lowercasen :D

• BetuweKees
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-05 20:44

BetuweKees

Flipje uit Tiel

zie zelf ook regelmatig op mijn eigen sites dat firebird af en toe een (deel van een) border weg laat, maar na refresh staat ie er weer.. niet helemaal netjes idd, maar niet genoeg om me van het gebruik te weerhouden :)

Through meditation I program my heart to beat breakbeats and hum basslines on exhalation -Blackalicious || *BetuweKees was AFK; op de fiets richting China en verder

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:47

crisp

Devver

Pixelated

Ik kan het probleem wel reproduceren, zowel in FB 0.7 als in Mozilla 1.5. Toch lijkt me dit typisch een renderbug - de code is eenduidig dus is het vreemd dat het juist alleen met die mouseover verkeerd gaat...

Edit: toch een opmerking - het valt me op dat je je anchors in je menu een height en padding geeft, hoewel het inline elementen betreft. Ik zou er blocklevel elementen van maken, en die span eromheen vervangen door een div. Ik weet niet of dat je probleem ook op zal lossen, maar dimensies aan inline elementen geven mag/kan eigenlijk niet.

[ Voor 47% gewijzigd door crisp op 02-12-2003 18:43 ]

Intentionally left blank

• Blaise
  • Niet online
crisp schreef op 02 december 2003 @ 18:36:
Ik kan het probleem wel reproduceren, zowel in FB 0.7 als in Mozilla 1.5. Toch lijkt me dit typisch een renderbug - de code is eenduidig dus is het vreemd dat het juist alleen met die mouseover verkeerd gaat...

Edit: toch een opmerking - het valt me op dat je je anchors in je menu een height en padding geeft, hoewel het inline elementen betreft. Ik zou er blocklevel elementen van maken, en die span eromheen vervangen door een div. Ik weet niet of dat je probleem ook op zal lossen, maar dimensies aan inline elementen geven mag/kan eigenlijk niet.
Dat werkt ook niet.
Kan je je reproductie misschien even mailen of online zetten? dan kan ik wat dingen uitsluiten.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Blaise schreef op 02 december 2003 @ 19:05:
[...]
Dat werkt ook niet.
Kan je je reproductie misschien even mailen of online zetten? dan kan ik wat dingen uitsluiten.
reproduceren als in - met jouw code zie ik hetzelfde probleem zoals je vermeld in je topicpost. Ik kan er vanavond wel een simpelere case van bakken - dat is wat ik meestal doe: uitkleden tot de essentie van het probleem, en daarmee uitsluiten dat het door omliggende code wordt veroorzaakt.

Intentionally left blank

• Blaise
  • Niet online
Ik heb "Home" vervangen door "Naamloos" en nu is het opgelost...

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Ik zie het probleem hier nog steeds hoor... :?

Intentionally left blank

• Blaise
  • Niet online
Bij <strong> werkt het niet (gek, zonet nog wel)
Bij :hover werkt het wel.

Ohhhh, als er body-overflow is laat firebird <strong> goed zien, bij geen overflow zowel <strong> als :hover fout... vaag :9

edit:
edit 2: Zal wel een afrondingsfout/bug zijn in een berekening bij het verwerken dan.

[ Voor 42% gewijzigd door Blaise op 02-12-2003 22:21 ]

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

als ik letter-spacing:0.19em; bijvoorbeeld aanpas naar letter-spacing:0.20em; gaat het ook goed...

Intentionally left blank

Pagina: 1