Toon posts:

Scrollbalk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

ik heb een probleempje met mijn een scrollbalk. Ik heb gezocht of de vraag al eerder gesteld is maar niets gevonden (is ie al wel geweest dan zou ik graag de link naar dat topic hebben)

Ik maak gebruik van 3 frames, die zo ingesteld zijn dat het middelste altijd op 800 pixels geladen wordt. Het probleem is dat de scrollbalk ook in dit frame zit. Ik zou de scrollbalk graag helemaal aan de rechterkant van het scherm hebben. Zoals bij dit forum bijvoorbeeld. Mijn vraag is dan ook... hoe kan ik dit probleem verhelpen en hoe is dat bijvoorbeeld bij dit forum opgebouwd?

de link: http://members.chello.nl/...nden/Webdesign1/index.htm

De bron:

<html>
<head>
<title>Untitled Document</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<script language="JavaScript">
<!--
function MM_reloadPage(init) { //reloads the window if Nav4 resized
if (init==true) with (navigator) {if ((appName=="Netscape")&&(parseInt(appVersion)==4)) {
document.MM_pgW=innerWidth; document.MM_pgH=innerHeight; onresize=MM_reloadPage; }}
else if (innerWidth!=document.MM_pgW || innerHeight!=document.MM_pgH) location.reload();
}
MM_reloadPage(true);
// -->
</script>
</head>
<frameset cols="*,800,*" frameborder="NO" border="0" framespacing="0">
<frame src="left.htm" name="leftFrame" scrolling="NO" noresize>
<frame src="middle.htm" name="mainFrame">
<frame src="right.htm" name="test">
</frameset>
<noframes>
<body>
</body>
</noframes>
</html>

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-04 23:18

pasta

Ondertitel

Heel simpel ;)
Bij dit forum is het opgebouwd zonder frames, waardoor er dus geen rechter en/of linker frame is :)
Je zult toch helaas van het frame model moeten afstappen en gebruik maken van het box-modelling model via CSS, en daar is genoeg over te lezen :)

Signature

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-05 22:23
Dit forum werkt niet met frames maar met tables (voor o.a. de opmaak).
Daar zit het grootste verschil. :)

edit:
wordt al wat ouder, maar niet zo oud als crisp ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Arnout op 02-12-2003 16:12 ]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Dit forum gebruikt geen frames; het zijn tabellen met een vaste breedte die gecentreerd zijn op de pagina ;)

/ouderdom vertraagd wel degelijk 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door crisp op 02-12-2003 16:11 ]

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
oké bedankt, dan ga ik me daar maar eens even in verdiepen :)

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-04 10:24

sjaakaq

It might get loud

Overigens: Als de content alleen in het witte vlak komt kun je beter het middleste frame in 3 rijen verdelen; boven, midden (content) en onder. Verder: maak in de CSS bijnde scrollbarproperties alles kleur #FFFFFF behalve de arrow-color, maak die een ander kleurtje. Zo zie je eigenlijk eegn scrollbar, maar alleen boven en onder een pijltje.

leoaq.fm // Jeune Loop

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-05 08:42

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

leokennis schreef op 02 december 2003 @ 16:19:
Overigens: Als de content alleen in het witte vlak komt kun je beter het middleste frame in 3 rijen verdelen; boven, midden (content) en onder. Verder: maak in de CSS bijnde scrollbarproperties alles kleur #FFFFFF behalve de arrow-color, maak die een ander kleurtje. Zo zie je eigenlijk eegn scrollbar, maar alleen boven en onder een pijltje.
... in browsers die dit ondersteunen (8>

Stoer; Marduq

Pagina: 1