Toon posts:

ADSL en CPS (n00b warning)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Allereerst de noob warning dus :) misschien is het nogal een domme vraag die ik ga stellen, maar heb toch echt FAQ's e.d. gelezen waarin ik geen bevredigend antwoord kon vinden...dus aub geen verwijzingen naar de FAQ of RTFM

Ik wil een DSL-abbo nemen bij Demon. Nu is de telefoonsituatie als volgt bij ons in het studentenhuis. Wij maken gebruik van een CPS van Scarlet. We hebben een tikker en telefooncentrale (nu weet ik al dat dit niet uitmaakt omdat de splitter voor de tikker en centrale wordt geplaatst) maar kan je wel een dsl-abbo nemen als je gebruik maakt van een carrier pre select? We hebben in ieder geval een KNP-Basis abbo, want anders hadden we ook geen gebruik kunnen maken van de diensten van Scarlet

Ik weet ook niet of dit onder de voorwaarde valt dat je geen: meervoudige- groeps- of doorkiesaansluiting mag hebben?

Regards,

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2003 16:09 ]

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik heb dit gevonden via google: http://www.adslforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=7394

misschien dat je er iets mee kan?
met het oog op de search als de link straks niet meer werkt :+
Originally posted by jessedej

Neuh, als je gewoon blijft bellen via KPN, dus niet via een exotische telecom-provider als Versatel ofzo, dan kun je gewoon via een willekeurige carrier-select bellen.

Let op, als je ADSL van Zonnet via Versatel hebt dan bel je ook nog gewoon via KPN in principe en kun je dus gewoon Tele2 ofzo gebruiken. Als je echter bewust hebt gekozen om ook je telefonie te latehn verlopen via Zonnet, wat ze geloof ik Zontel noemen, dan ligt het anders, omdat dan niet alleen het ADSL maar ook de telefonie door een andere provider dan KPN wordt geregeld.

Maar in principe, als je dus nog gewoon een KPN abonnement hebt voor de telefoon, kun je gewoon bellen via Tele2 ofzo. Telefonie en ADSL zijn immers volledig gescheiden.

[ Voor 79% gewijzigd door Glashelder op 02-12-2003 16:14 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Het maakt niet uit of je een CarrierPReSelect hebt want het gaat enkel om de kabel van je huis naar de centrale. Hoe en wat je uitspookt op de telefoonlijn doet er niet toe omdat het ADSL signaal in een andere frequentieband zit.

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt beiden...

had inderdaad ook even kunnen kijken op het adsl-forum..stom. Maar bedankt voor de moeite en nu kan ik dus gelukkig een dsl-abbo afsluiten :)

Regards,