[SUSE] VMWare 4 + VMWare Tools?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021
Ik probeer al 2 dagen lang tevergeefs vmware tools aan de praat te krijgen in SuSE Linux Personal 9. Alles gaat naar behoren, tot ik bij de volgende regel terecht kom:

What is the location of the directory of C header files that match your running kernel? [/usr/src/linux/include]

Hier kan ik letterlijk alles opgeven wat ik wil, nergens worden die c header files gevonden. Nu heb ik de header files wat bij mijn kernel horen gedownload van www.rpmseek.com en geinstalleerd, maar dit heeft weer een andere rpm nodig, en enkele pakketten later moet ik zoveel paketten installeren dat ik veel te veel conflicten krijg met vanalles en nog wat. Op de cd van suse via yast vind ik nergens die header files van de kernel noch op de ftp van suse...

Kheb hier al veel topics over gevonden en alles gedaan wat erin stond, maar niks blijft te werken

Misschien dat ik toch hulp nodig heb van echte linux gurus :)

[ Voor 7% gewijzigd door domi235 op 02-12-2003 16:06 ]

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-09 12:51
Probeer eens de kernel source te downloaden en compilieer een kernel. (Je moet wel dezelfde versie pakken als die je draait.)
Daarvoor moet je de kernel source uitpakken en een symlink van /usr/src/linux naar de directory met je uitgepakte source maken. Compileer dan de hele meuk (welke config je pakt maakt niet veel uit, zolang maar loadable module support aanstaat).

Hierna heb je in elk geval de headers die je nodig hebt, en als de rest van je build omgeving klopt (gcc geinstalleerd e.d.) zouden de vmware modules moeten compileren.

Haal je trouwens niet vmware tools en vmware kernel modules door elkaar? vmware tools zijn dacht ik een stel kleine apps die je in je guest os installeert om de overgang en het samenwerken van de OS'en wat soepeler te maken. De kernel modules heeft vmware nodig om uberhaupt te kunnen werken.

[ Voor 4% gewijzigd door sebas op 03-12-2003 00:45 ]

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domi235
VMWare zelf draait perfect, alleen kan ik nu geen resolutie hoger dan 800x600 kiezen omdat dat klein pakketje apps (VMWare-Tools) Niet geconfiguurd kunnen worden omdat hij die kernel header files (waar volgens hem ook de C header files bijzitten) niet kan vinden.

Als VMWare zelf ook die header files nodig heeft, wrom vind hij ze dan niet met het installeren van die Tools?

In de map /usr/bin/ wat hij dus als standaard path aangeeft, staan alleen een hoop losse bestandjes, en dus niet de linux/include |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelk
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
In YaST2:
Voeg een tweede installation source toe:
code:
1
ftp.nl.uu.net

met directory
code:
1
pub/linux/suse/i386/9.0

Dan kan je via YaST2 het pakket met de kernelsource kiezen. Dependencies worden dan ook meteen opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domi235
marcelk schreef op 03 december 2003 @ 11:02:
In YaST2:
Voeg een tweede installation source toe:
code:
1
ftp.nl.uu.net

met directory
code:
1
pub/linux/suse/i386/9.0

Dan kan je via YaST2 het pakket met de kernelsource kiezen. Dependencies worden dan ook meteen opgelost.
Als ik dit doe, gaatie me voor 400mb aan files binnenhalen, wat dus niet echt lekker is voor mn kabel basis abo :) Het moet toch ook wel anders kunnen?

Ik ben nu even opnieuw begonnen met een nieuwe install, daarna direct vmware tools geinstalleerd, daarna bij het configureren opgegeven dat de c headers te vinden waren in /src/include, dan krijg ik de volgende melding:

-The directory of kernel headers (version 2.6.0-test3) does not match your running kernel (version 2.4..21-99-athlon) Even if the module were to compile succesfully, it would not load into the running kernel.

Ik heb wel gelezen in the user guide dat er een testversie van kernel 2.6.0 bij suse 9 personal zou zitten voor testdoeleinden. Hoe krijg ik die source van die beta kernel er nu af en de src van mijn eigen er weer in? Ik heb al de bijbehorende src van mn kernel gedownload en die geinstalleerd dmv yast, maar hij zegt nog steeds dat die 2.6.0 dr opstaat

[ Voor 6% gewijzigd door domi235 op 03-12-2003 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand waar ik toevallig alle kernel boot options kan vinden voor de Suse 9 (Pro) kernel van de DVD om mee te booten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domi235
* SCHOP *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:40
je kan X-free toch configgen met de vmware driver? (die zit in de nieuwste X-free versies

* Zwelgje draait slackware op 1024x768 32bit kleur, zonder VMware tools, maar met de vmware videodriver van Xfree..

dus... waarom nog de tools draaien?

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domi235
Ey Tof het werkt, dat wisk niet, Thx :)

Ik heb nu via sax2 gewoon de resolutie omhoog gegooit :)

[ Voor 44% gewijzigd door domi235 op 06-12-2003 12:19 ]

Pagina: 1