[IE] Beveilingswaarschuwing/Webinstallatie

Pagina: 1
Acties:

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Je kent ze vast wel... die beveilingswaarschuwingen van Internet Explorer waarin je gevraagd wordt of je dingen wilt installeren of niet.
Heel vaak zitten deze installers vol met trojans en dialers.. en je drukt te makkelijk op ja :(
Kun je deze dingen ook laten blokken? En zo ja, kun je dat ook selecteren want Flash player wordt volgens mij ook op deze manier geinstalleerd...

Je kunt wel een vinkje aanvinken waarbij je de inhoud vertrouwd, maar niet om die juist te weigeren (elke keer).
Iemand die daar wat van weet?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:19

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Lijkt me handig als je een goede firewall met een spyware blocker installeert. Norton Internet Security kan dat bijvoorbeeld; blockt ook ads etc.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Je kunt toch gewoon instellen dat je geen ActiveX troep wilt downloaden? Alleen even aanzetten als je juist wel iets wilt downloaden+installeren en gaan met de banaan browser :)
Spam: of als het je om en veilig en Flash etc gaat, kan je ook een andere browser gebruiken, zoals Firebird

Edit:
The_Eagle schreef op 02 december 2003 @ 15:16:
Lijkt me handig als je een goede firewall met een spyware blocker installeert. Norton Internet Security kan dat bijvoorbeeld; blockt ook ads etc.
Ook een optie ja, al zou ik nog steeds je IE settings goed doen.
(En vergeet niet de adserver van tweakers.net & webads wel toe te laten :Y) O-) )

[ Voor 41% gewijzigd door F_J_K op 02-12-2003 15:19 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• iAR
  • Niet online
Oh oke, maar ActiveX is toch meer dan alleen die "veiligheidwaarschuwings" dingen? Of heb ik het mis?
Wel een gedoe om steeds uit te vogelen of een website ActiveX gebruikt....?!

Ik heb al wel zone alarm, maar als ik daar de block zooi aanzet dan kan ik sommige pagina's niet bezoeken én worden vaak plaatjes niet geladen (niet banners zeg maar).

Ik kan eens kijken of Norton Internet Security iets is, maar ik vrees voor mijn geheugen ;)
/edit:
Kun je trouwens met NIS selectief die dingen weren of alleen alles of niets? Want dan kun je dus net zo goed Active X laten blokkeren...

[ Voor 28% gewijzigd door iAR op 02-12-2003 17:40 ]

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Mis ik nu iets, of bedoel je gewoon dit:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/17085/full.jpg

Verwijderd

zerosignal schreef op 02 december 2003 @ 15:13: en je drukt te makkelijk op ja :(
Ik druk nooit op ja.. gewoon aanleren dat in principe niet te doen of je security settings van IE hoger zetten, ik heb ze niet gigantisch hoog staan, maar doe ik ook wekelijks een adaware/spybot check

• iAR
  • Niet online
Ik heb ff een screen gemaakt van zo'n ding, gevonden op een niet nader te noemen site:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/Ditisum.jpg

Is dit "installatie op afroep overige" wie is de vertaler bij ms?
Pagina: 1