Toon posts:

Netwerk? USB? UTP ? fl. ?

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb 2 systemen waarvan 1 aangesloten is op internet met een cabel "modem".
dit systeem is tevens voorzien van USB.

Wat is het snelste, "beste" netwerk wat ik kan aanleggen voor een redelijke prijs.
Geen troep (target e.d.) dus waarvan je urenlang op internet drivers moet zoeken.
2 UTP-kaartjes?? of kan het ook via de USB poort?
Het is de bedoeling om met dit netwerk geen extra vertraging te krijgen op internet, omdat er meestal 1 gebruikt wordt voor online games.

Grtz. CBS

Verwijderd

Als je eigenlijk geen geld hebt:
2x NE2k-kloon met crosslinked UTP-kabel

Als je wel geld hebt:
2x 3Com 905 100 Mbit met crosslinked UTP-kabel.

Verwijderd

Bovenaan ^ staat een search knop, je antwoord is meerdere malen terug te vinden.

Uit eigen ervaring is een 10Mb UTP netwerkje met crossover cable voldoende voor wat ik doe: UT servertje draaien, Online gamen, FTP en en surfen (niet allemaal tegelijk natuurlijk), en dat voor f60 inclusief 2 kaartjes en de kabel. Het enige wat tegenvalt is file transfer tussen de 2 PC's. Dan zou een 100 Mb netwerk beter geschikt zijn. Ik heb geen ervaring met USB.

Uiteindelijk blijft de snelheid van je kabel altijd het knelpunt.

Verwijderd

Had thuis eerst een 10Mb netwerkje wat 8 users aan elkaar knoopte. Opzich ook met het internet was het snel genoeg en loop je maar tegen weinig beperkingen op. Ik heb toen op een gegeven moment toen ik de lange wachttijden zat werd voor het verplaatsen van dir's van enkele GB's het hele zaakje omhooggegooid naar 100Mbit op 3com Fast Etherlink XL adapters. Ik merk natuurlijk een behoorlijk verschil maar heb eigenlijk alleen geinvesteerd omdat ik dat wilde. 3Com en Intel kaarten zijn overigens vergeleken met veel kloonkaarten een stuk sneller zowel op 10Mbit als 100Mbit......

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:24
100 mb kaartjes waren op de hcc maar 32,50 hoor, dat zou ik zeker doen

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• RubZie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 27-08 10:23
Ja maar utp kabel is dacht ik ook wel een stukje duurder. Voor thuis gamen en internetten kan je gewoon twee cheape kutkaartjes van een geeltje kopen en wat coax en twee hastalavistababy's (als je begrijpt wat ik bedoel) en klar is kees.
Maar gebruik de zoekfunctie maareffe er zijn hier idd 30000 topics over.

Usarchy: nieuws over usability en online marketing

• PijnJoh
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 04-05 18:58
Effe snel replyen, maarreh UTP duurder als coax??? Waar winkel jij??? De productie van UTP kabel is goedkoper als coax (dat ten eerste) en ten tweede is UTP goedkoper als coax!! Exacte prijzen kan ik niet geven maar ik weet het wel...

Overigens ik heb een 10Mbit netwerkje en dat werkt prima. Maar als ik nu moest kiezen, en met het verschil in prijs (kleintje naar mijn mening) zou ik voor 100Mbit netwerkje kiezen met 3Com kaartjes.

Sjesus...

Verwijderd

UTP crosslinked-kabel kost iets van 3 piek per meter.

• FatalError
Via school kan ik UTP kabel krijgen voor 30 centt/meter, die stekkertjes kosten dan nog 40 ct. Heb je wel een tang van 70 piek nodig ;)

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• Byteripper
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-02 18:10

Byteripper

The bytes make the rip.

Ik heb zo'n Trust gaming kit gekocht, dat zijn 2 netwerkkaarten (waarvan 1 met ingebouwde 10Mb hub) en een STP (=UTP maar dan met extra isolatielaag) kabel van 10 mtr. Werkt uitstekend, alleen vraag ik me af of ik die hub die ingebouwd is op die netwerkkaart ook kan uplinken.... (?)

Byteripper.

Verwijderd

Topicstarter
Thx, voor alle tips.

Ik ga dus toch maar voor twee 3com kaartjes, vanwege de betrouwbaarheid, ondersteund door windows e.d.

Ik heb al een antieke NE2000 kaart (nog van een 486 overgehouden), deze moet je met jumpers configureren (IRQ en adres) en dit was ook zo'n goedkoop thrust/target geval. NOOIT MEER!!!!!!
Dan maar 2 x zoveel betalen en "geen" problemen.

• Byteripper
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-02 18:10

Byteripper

The bytes make the rip.

Die Trust kaarten zijn inderdaad bagger. Maar die Target kaarten zijn beter. De meeste netwerkkaarten maken gebruik van een RealTek chip, dus maakt het niet zoveel uit welke je koopt. Je kunt het beste kijken naar de prijs, want RealTek maakt goede kaarten. In windooz zitten standaard drivers voor netwerkkaarten gebaseerd op een RealTek chip.

Byteripper.

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 24-08 09:16
Realtek goed ??? die dingen gaan bij altijd dood, geen idee waarom maar een paar maanden en dan doet het netwerkje het eerst niet lekker meer totdat het helemaal de geest geeft. 1e keer heb ik me helemaal rot lopen zoeken voor ik uitvond dat het de nic was :(

heb nu een paar isa 3com's (nog 2 weken voor verhuizing. hé hé, heb al 100meter cat-5 ingeslagen, helft is al op :P)

nu nog een paar 3com 100mbit nic's: zijn er nog verschillen?? ik moet ook nog een dualspeed hub of een switch (minimaal 8poorts) suggesties??

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

Verwijderd

3com, Intel, Compaq.
Als je iets minder geld hebt: d-link.

• FatalError
Ik heb een 8 poort 10/100 switch van level-one ( http://www.level-one.net )
Kostte me 550 piek ozfo bij Narwal, maar ik heb er geen spijt van.
Hij pompt echt RETEHARD!!! >:)

Pagina: 1