Bestaat er zoiets als een 'standalone harddisk videorecorder' ? Dus om te gebruiken i.c.m. een TV om films en series op te nemen en af te spelen.
Hetgeen wat ik heb kunnen vinden wat het dichtst in de buurt komt is:
1] PC (zelf configureren voor dit doeleind)
2] SuperVHS videorecorder met ingebouwde harddisk.
Eigenlijk bedoel ik dus optie 2 maar dan zonder SuperVHS
Lijkt me superhandig zo'n ding, zeker als je veel opneemt en het toch vervolgens na een tijdje weer trashed.
Wat helemaal mooi zou zijn, als je zo'n apparaat OEM zou kunnen kopen, met bijv. 2x (hot swap) drive bays zodat je vervolgens zelf je HD's kan uitzoeken en inbouwen/verwisselen. En daarnaast diverse formaten van opnemen, waarmee je min of meer de groote/kwaliteit verhouding kan bepalen van hetgeen je wil opnemen.
Ik weet dat er nog talloze andere mogelijkheden zijn waarmee je 'hetzelfde' en meer kan doen maar ik vroeg me af of dit specifieke concept bestaat.
Hetgeen wat ik heb kunnen vinden wat het dichtst in de buurt komt is:
1] PC (zelf configureren voor dit doeleind)
2] SuperVHS videorecorder met ingebouwde harddisk.
Eigenlijk bedoel ik dus optie 2 maar dan zonder SuperVHS
Lijkt me superhandig zo'n ding, zeker als je veel opneemt en het toch vervolgens na een tijdje weer trashed.
Wat helemaal mooi zou zijn, als je zo'n apparaat OEM zou kunnen kopen, met bijv. 2x (hot swap) drive bays zodat je vervolgens zelf je HD's kan uitzoeken en inbouwen/verwisselen. En daarnaast diverse formaten van opnemen, waarmee je min of meer de groote/kwaliteit verhouding kan bepalen van hetgeen je wil opnemen.
Ik weet dat er nog talloze andere mogelijkheden zijn waarmee je 'hetzelfde' en meer kan doen maar ik vroeg me af of dit specifieke concept bestaat.