Standalone harddisk videorecorder

Pagina: 1
Acties:

• PaPa
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-01 20:16

PaPa

le roi est mort, vive le roi!

Topicstarter
Bestaat er zoiets als een 'standalone harddisk videorecorder' ? Dus om te gebruiken i.c.m. een TV om films en series op te nemen en af te spelen.

Hetgeen wat ik heb kunnen vinden wat het dichtst in de buurt komt is:
1] PC (zelf configureren voor dit doeleind)
2] SuperVHS videorecorder met ingebouwde harddisk.

Eigenlijk bedoel ik dus optie 2 maar dan zonder SuperVHS :P
Lijkt me superhandig zo'n ding, zeker als je veel opneemt en het toch vervolgens na een tijdje weer trashed.
Wat helemaal mooi zou zijn, als je zo'n apparaat OEM zou kunnen kopen, met bijv. 2x (hot swap) drive bays zodat je vervolgens zelf je HD's kan uitzoeken en inbouwen/verwisselen. En daarnaast diverse formaten van opnemen, waarmee je min of meer de groote/kwaliteit verhouding kan bepalen van hetgeen je wil opnemen.

Ik weet dat er nog talloze andere mogelijkheden zijn waarmee je 'hetzelfde' en meer kan doen maar ik vroeg me af of dit specifieke concept bestaat.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02:28

voodooless

Sound is no voodoo!

Ik noem zoiets p2p, download serie -> kijk -> delete ;) Maar ik geloof dat er ook gewone VHS recoders zijn met HD tegenwoordig

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:48

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

philips heeft zo'n apparaat, en er zullen er vast wel meer zijn die het ook hebben.

Afbeeldingslocatie: http://www.consumer.philips.com/global/b2c/ce/catalog/assets/products/hdr1000_l.jpg
Productfuncties & voordelen
MPEG2-video-encoder met variabele bitsnelheid
Afspelen : DVD-Video/Video CD/Audio CD/CD-R/RW
Index Picture Screen
null name : (invoer/uitvoer)
Digital Audio output : (DTS, AC-3, MPEG, PCM)
Uitgebreide Speelduur
Afmetingen : 435 x 100 x 350 (B x H x D)
Uitvoering : Zilver

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• BaSsDruM
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 27-02 15:59
zie hier:
brainwave HDVR 1190 + 40GB HDD intern

Precies wat jij bedoeld!

• PaPa

PaPa

Topicstarter
vet! thanx, die brainwave heeft ook nogeens een leuke prijs :9

• BaSsDruM
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 27-02 15:59
Ja, nu nog een zaak vinden die 'm levert..... :|
barlage.nl krijgt ze volgende week weer binnen voor 245 euro mailden ze me.

• Sneak[3G]
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-11-2023
deepspace schreef op 02 december 2003 @ 15:04:
Ik noem zoiets p2p, download serie -> kijk -> delete ;) Maar ik geloof dat er ook gewone VHS recoders zijn met HD tegenwoordig
het downloaden van series is illegaal, ik denk dat TS op zoek is naar een legale manier om zijn series te kunnen zien? (downloaden is niet illegaal eigenlijk, maar uploaden wel!, wat je toch doet met eMule :))

[ Voor 13% gewijzigd door Sneak[3G] op 02-12-2003 16:12 ]

Aldi PC PIII 1 GHZ, GF2 GTS, 396 MB SDRAM/ALDI PC PIV 1,8, GF3 TI200, 396 MB SDRAM

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:52
Die Brainwave ziet er wel aardig uit maar het mooiste zou eigenlijk zijn als dat bakkie nog voorzien zou zijn van een netwerkkaart , kun je mooi bestanden uitwisselen tussen hd recorder en pc. En als we dan toch een verlanglijstje maken een Xvid,divx ondersteuning zou ook errug mooi zijn.....Oftewel een pc zonder monitor met rgb out :+

Ziet het Kiss topic 8)7

Blijf aan het editten maar ook de Kiss heeft niet alles wat ik graag zou willen. Mijn voorkeur zou een Kiss 508 zijn zonder dvd speler maar met extra aansluitingen zodat ik wel op kan nemen van tv en eventueel mijn satelliet ontvanger. Zeg maar een Dreambox+.

[ Voor 32% gewijzigd door Chocovla op 02-12-2003 19:31 ]

"Better ask questions before you shoot"

• PaPa

PaPa

Topicstarter
Ja idd jammer dat die Brainwave zo slecht leverbaar is ... en een ander minpunt uit het topic blijkt de redelijk brakke tuner, zodat je eigenlijk genoodzaakt bent om via een andere tuner op te nemen.

Dit concept zou eigenlijk ook wel een leuke extra zijn voor de XBOX, die heeft al tv-out + Dvd + harddisk, dus in principe een relatief kleine modificatie met veel extra mogelijkheden :)
Pagina: 1