Local users aanmaken via AD|?

Pagina: 1
Acties:

• I4Pro
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-01-2025
Is het mogelijk om via de active directory users aan een locale pc te koppelen ?
Ik heb hier namelijk een Flex plek waar iedereen moet kunnen zitten.
Maar om op de pc iedereen lokaal toe te voegen is geen werk.

Dus nu is me vraag kan ik de domainusers groep aan de lokale pc verbinden.
Zodat wanneer iemand inlogt deze ook lokaal op de computer bestaat met admin rights .

Gigabyte-UD4P - X4 955 - 74 gb Raptor - Nvidia GTX 275 - Logitech Z5500

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

michelvdpol schreef op 02 december 2003 @ 15:00:
Is het mogelijk om via de active directory users aan een locale pc te koppelen ?
Ik heb hier namelijk een Flex plek waar iedereen moet kunnen zitten.
Maar om op de pc iedereen lokaal toe te voegen is geen werk.

Dus nu is me vraag kan ik de domainusers groep aan de lokale pc verbinden.
Zodat wanneer iemand inlogt deze ook lokaal op de computer bestaat met admin rights .
Waarom zou je dat willen? Men kan toch gewoon onder z'n normale account op die PC inloggen? Of gaat het om een stand-alone die geen lid van je domein is? In dat geval kun je gebruik van AD wel vergeten.

Of gaat het er alleen maar om dat "normale" users van je AD omgeving op die ene PC moeten kunnen inloggen en dan opeens local admin moeten zijn? Zo ja, dan kun je als domein admin op die PC inloggen en iedereen en de Domain Users groep lid maken van de groep Administrators op die PC. Vanuit AD gaat dat volgens mij niet.

• I4Pro
/downtime/ schreef op 02 december 2003 @ 15:08:
[...]

Waarom zou je dat willen? Men kan toch gewoon onder z'n normale account op die PC inloggen? Of gaat het om een stand-alone die geen lid van je domein is? In dat geval kun je gebruik van AD wel vergeten.

Of gaat het er alleen maar om dat "normale" users van je AD omgeving op die ene PC moeten kunnen inloggen en dan opeens local admin moeten zijn? Zo ja, dan kun je als domein admin op die PC inloggen en iedereen en de Domain Users groep lid maken van de groep Administrators op die PC. Vanuit AD gaat dat volgens mij niet.
Ik wil de normale domain users die een vaste plek hebben in het gebouw ook toegang geven tot de flex plek. Deze moeten dan in kunnen loggen en admin rights hebben. Maar om ze allemaal 50 personeels leden met de hand toe tevoegen op de pc is geen werk.
Dus zoek ik een snellere manier hoe ik dat kan doen via AD

• PeetR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09-2025
En als je nou eens de global group domain users toevoegd aan de local group admins. Dan zijn toch gelijk alle domainusers lokaal admin.

of zit ik er nu helemaal naast?
Misschien kun je je netwerk opzet ff wat beter omschrijven. en is de flexplek nu een stand-alone of hangt ie gewoon in het domein.

[ Voor 39% gewijzigd door PeetR op 02-12-2003 15:24 . Reden: enige toevoegingen ]

Your time as a student is the best time of your life

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

dan kun je als domein admin op die PC inloggen en de Domain Users groep lid maken van de groep Administrators op die PC.
Da's dan volgens mij het enige goede antwoord. Vanuit AD gaat dat volgens mij niet of je moet iets omslachtigs met policies gaan doen.

• I4Pro
/downtime/ schreef op 02 december 2003 @ 15:23:
[...]

Da's dan volgens mij het enige goede antwoord. Vanuit AD gaat dat volgens mij niet of je moet iets omslachtigs met policies gaan doen.
Ben het nu hard aan het proberen iig Bedankt .

• PeetR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09-2025
[off topic]
volgens mij bedoelen wij beide ongeveer hetzelfde downtime
[/off topic

Your time as a student is the best time of your life

Pagina: 1