shuttle (sb51g) voeding stil krijgen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
HI
nieuw hier :)

Heb sinds een paar dagen een shuttle en irriteerde me aan de herrie die de fan (40x40x10) van de voeding maakte.
Ik heb de voeding opengemaakt om te kijken waar het aan kon liggen.
Toen ik de fan uit de voeding had gehaald (maar wel aangesloten gelaten) maakte hij beduidend minder (geen) lawaai.
Per toeval ontdekte ik dat als de kabel tegen de spoel waar hij normaal langsloopt wordt aangedrukt, hij full power gaat draaien. Dus: kabeltje omgelegd en voila: "fluister" stille shuttle "J

(dubieus...)

Als er behoefte aan is kan ik een fotootje maken ter verduidelijking.

Ik hoop dat men er wat mee kan (had begrepen dat het een bekend probleem was)

Martijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Talon
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-07 11:05

Talon

Booooom !

Als je nog meer van dat soort tips wilt lezen kan je het beste even naar http://www.sfftech.com surfen.
Daar op het forum zitten aardig wat fanatieke Shuttle eigenaren.
Misschien kan je daar je topic ook nog eens posten.
Bedankt voor de tip in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de volledigheid nog de andere oplossingen: shuttleX - Piepende spoelen. Ondanks dat het een andere Shuttle is gaat het volgens mij om hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de tips, ga nog ff kijken op die andere site.

Ik heb overigens geen last van piepende spoelen, het was echt de fan van de voeding.
Verder heb ik in het BIOS ingesteld dat de FAN op de heatpipe harder gaat draaien bij 48 graden of hoger. In de praktijk haal ik die temperatuur haast niet.

Ik gebruik de machine ook voor VJ-en. Tijdens optredens zet ik de fan op maximaal vermogen (er is dan herrie genoeg in de tent :) ) met speedfan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd