Toon posts:

Speakers brommen bij bewegen muis

Pagina: 1
Acties:
  • 371 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het probleem dat als mijn pc iets verwerkt dat deze een brom laat horen over de boxen. Zodra ik met de muis bv een 3d tekening rondbeweeg maakt het echt een hoop herrie. Dit zelfs als ik mijn soundcard volume mute. Het heeft dus iets met spanning of iets dergelijks te maken.

Ik heb een AMD 2600+ met 512 mb intern. Een vrij rescent systeempje!!

Hope you can help!!

• StarTAC
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05-2025
En welke soundcard gebruik je?

Geef eens wat meer informatie, en probeer de search eens, dit is volgens mij wel vaker langs gekomen.

iRacing Profiel

• Spoooky
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-02 19:31

Spoooky

Core temp 37°C

is het een muis met een draadje of een zonder? Meer details zullen zeker helpen...

Ik ben spuit 1011, aangenaam!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
* itsme denkt nforce 2 chipset.

Helaas geen goeie oplossing. Bij mij helpt het aarden van de PC (aan de verwarming in mijn geval).

[edit]
ASUS A7N8X of veriant daarvan dus, aard de PC maar eens, zal dan wel weg zijn. Ik heb overigens de zelfde combo en ook t zelfde probleem als ik de PC niet aard.

[ Voor 41% gewijzigd door itsme op 02-12-2003 15:29 ]

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

Verwijderd

Topicstarter
Oepsie sorry het is een asus moederboard met onboard audio en LAN heb een draadloze muis van logitech met een laadstation. Verder hoor ik over mijn boxen ook kraken en piepen als ie een programma laad of gewoon opstart. Ik heb al de zoekopdracht gebruikt, maar mijn pc is verder geaard en ik vind het vreemd dat ie extra gaat brommen als ik de muis beweeg.

• Indigo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-01 19:21

Indigo

NEE, ik ben niet blauw!

Zet het ontvangstation eens ver van de computer vandaan of probeer een oude muis met draadje eens. Misschien heeft dat wel invloed.

De LabVIEW Guru

Verwijderd

connectoren goed aan drukken die in het geluid gedeeldte zitten van je pc.

• DUX
  • Laatst online: 00:11

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Dat zou goed in de soundcard drivers kunnen zitten. Ik had dat ook met XP en een SounBlaster Live! 512 (da's een OEM-versie). Telkens als ik een zware taak had op de pc kwam er een vervelende brom uit m'n speakers bij het bewegen van de muis. Muziek (MP3) tijdens die taken kwam er ook niet vloeiend uit.

Opgelost door een oudere driver van creative zelf te installeren. Je kunt natuurlijk ook proberen de laatste drivers erop te zetten.

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu mijn oude soundcard geisntalleerd. Een standaard creative van een jaar of 4 oud en nu is de brom weg. Het geluid is dus afkomstig van iets via mijn moederboard. Kan dit verholpen worden met andere drivers, ik kan me neit voorstellen dat er zo'n stompzinnige hardwarefout in mijn moederboard zit!!!

• DUX
  • Laatst online: 00:11

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Verwijderd schreef op 04 december 2003 @ 12:12:
Ik heb nu mijn oude soundcard geisntalleerd. Een standaard creative van een jaar of 4 oud en nu is de brom weg. Het geluid is dus afkomstig van iets via mijn moederboard. Kan dit verholpen worden met andere drivers, ik kan me neit voorstellen dat er zo'n stompzinnige hardwarefout in mijn moederboard zit!!!
Niet alleen had ik je dat al aangeraden te proberen, maar dit zou je natuurlijk heel goed zelf kunnen testen he?

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Verwijderd

Topicstarter
Voordat ik dat met software enzo allemaal weer heb gevonden ben ik weer een week verder bij wijze van spreken. Ik zou niet weten waar dat te vinden enzo.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 december 2003 @ 14:24:
Voordat ik dat met software enzo allemaal weer heb gevonden ben ik weer een week verder bij wijze van spreken. Ik zou niet weten waar dat te vinden enzo.
Daar heb ben wij een superhandige site voor: www.google.com ;)

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Nog gekker:
Mijn voeding piept als ik scroll met mijn muis :) Maar ach, ik heb zo'n mooie flashplayer waar toch mooier geluid uit komt dan mijn PC-speakers :P

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-12-2025
demp in je mixer instellingen je microfoon eens ;)

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-02 00:01
Bij mn vriendin thuis hebben ze hier ook erg last van. Maar dat is bij wel meer OPTISCHE muizen (of is het geen optische??? )
De ene computer is hier gevoeliger voor dan de andere, maar het heeft met aarding enzo wel wat te maken... of je hebt heel gevoelige luidsprekerts

Verwijderd

ik heb ook nforce2 mobo a7n8x-e en ik had ook brom terwijl k scrolde mic boost in nvmixer uitgezet en opgelost
Pagina: 1