Eltax Evolution 5.2

Pagina: 1
Acties:
  • 248 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19:38
Ik heb deze set vanwege de scherpe prijs "blind" gekocht. Er zitten 2 frontspeakers bij met ingebouwde active sub (60 Watt). Er is een duidelijk volume verschil tussen de speakers, als beide subs 50% open staan. Op 100% is dat verschil nog altijd aanwezig. Om uit te sluiten dat het aan het signaal vanaf de stereo receiver lag, heb ik links en rechts omgedraaid. Er zijn op GoT een aantal mensen met exact dezelfde set en ik vroeg me af of zij dit ook hebben of dat dit duidt op een defect.

[ Voor 4% gewijzigd door Razkin op 02-12-2003 16:34 ]

iRacing Profiel

Verwijderd

Heeft het niet met je plaatsing te maken? Als ik hier een luidspreker in de hoek kegel en eentje niet, lijkt het ook alsof er eentje minder klinkt.

• HIDMAN-X
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-07 09:54

HIDMAN-X

Subterranean Homesick Alien

Ik heb idd dezelfde set en heb geen problemen.
Is idd wel zo dat deze side firing is dus als je de een in de hoek set en de ander niet dan heb je een groot verschil.
Zelfde geldt als je de 1 dicht met de achterkant tegen de muur zet en de ander helemaal in het open zet.
Is het verschil nog steeds zo groot als je de subs helemaal uitzet?
Zoniet zal het waarschijnlijk aan een van bovenstaande dingen liggen, puur plaatsing dus.

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19:38
Het ligt niet aan de plaatsing beide staan ruim voldoende vrij. Je kan bovendien ook duidelijk voelen dat 1 zuil een stuk meer lucht verplaatst, als je je hand voor de bassreflex poort houdt. Heb ze inmiddels aan m'n eigen receiver gehangen(sub out), waardoor ik zeker weet dat ze beide hetzelfde signaal krijgen. Ik ga kijken of ze hem willen omruilen, want ik ben aangenaam verrast door de set :)

iRacing Profiel

• HIDMAN-X
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-07 09:54

HIDMAN-X

Subterranean Homesick Alien

Dan zal het idd een defect zijn.
Ben zelf namelijk zeer tevreden over de kwaliteit van deze set, zeker gezien de prijs.

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb ook dezelfde set sinds 2 weken. Bij de wehkamp besteld hij was afgeprijst van 499 voor 299 euro, toen kocht ik hem en dag later was hij 250 euro :( .
Ik ben er wel tevreden over, geluid is wel erg afhankelijk van de plaatsing je moet dus gewoon wat opstellingen veranderen. Ik heb ze front speakers recht vooruit 30 cm van de muur af op een stoeptegel gezet.
Er zijn natuurlijk nog betere speakers, maar eltax heeft zeer goede prijs kwaliteit verhouding.
Laat het maar horen als jullie nog vragen hebben

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Tesla Model Y Juniper RWD

Pagina: 1