• manta
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-11-2023
Ik ben al een tijdje aan het kijken naar een mp3 speler, en nou kwam ik dus bij de spelers met een optie tot geheugenuitbreiding dmv. Compact Flash kaartjes.

Na een tijdje zoeken naar voor- en nadelen van deze apparaten, heb ik gezien dat er nog al eens problemen opdoemen bij de compabiliteit van sommige merken.

Nou zullen er hier vast wel mensen zijn met ervaringen op dit gebied, dus wilde ik jullie vragen welke combinatie jullie al eens getest hebben, en of dat een succes was, of juist niet.

Want ik heb hier namelijk nog wel kaartjes liggen van o.a medion, die ik gebruik voor me camera, maar ben bang dat dat niet gaat lukken...
Maar als ik dan een ander kaartje haal, welke merken die niet té duur zijn doen het wel goed met mp3 spelers...

• BadVibes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-02-2016
Geen ervaring maaruh.. heb jij het toevallig over de nieuwe Diva Gem van Daisy Multimedia? Een erg cool spelertje, vind ik zelf.

• manta
o.a. ja, maar er zijn meer, Freecom Beatman is er ook eentje die extra geheugen ondersteund.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-04 11:10

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

manta schreef op 02 december 2003 @ 13:47:

Want ik heb hier namelijk nog wel kaartjes liggen van o.a medion, die ik gebruik voor me camera, maar ben bang dat dat niet gaat lukken...
Het is overduidelijk dat je last hebt van irrationele gedachten en ongefundeerde angsten, ik raad je aan om een assertiviteitscursus te gaan volgen (8>

CompactFlash = CompactFlash, vroeger wilden er nog wel eens uitzonderingsgevallen zijnw aarbij een bepaald apparaat niet met een bepaald type kaartje wilde werken. Tegenwoordig komt dat vrijwel nooit meer voor.

Het is onmogelijk om kaartjes op compaitibiliteit te testen, naast het feit dat er vele tientallen fabrikanten zijn met verschillende soorten kaarten en capaciteiten is het ook nog eens zo dat twee schijnbaar verschillende kaarten vanbinnen heel anders kunnen zijn.

neem bijvoorbeeld Dane-Elec, deze maakt niet zelf Flash geheugen maar koopt het in van verschillende fabrikanten. Verschillende 256 MB kaartjes van D-E kunnen verschillende chips in zich hebben, het enige verschil aan de buitenkant is het serienummer.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• manta
humm zal eens kijken of LOI zo'n cursus voor me heeft :+

Ik ben eigenlijk wel overtuigd door bovenstaande post, stond toch weer veel in wat ik niet wist....

[ Voor 82% gewijzigd door manta op 02-12-2003 19:55 ]

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Mijn Nex iA heeft tot nog toe alles geslikt wat ik erin gestopt heb, van Microdrive via Canon naar Dane Elec, Ridata en Transcend. Geen enkel probleem.

Zoef

Pagina: 1