Toon posts:

Snelheid Speedtouch USB modem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kheb hier een speedtouch USB modem (zo'n lelijke groene) maar nu komen er dus snelheid verhogingen aan van 1 tot 2 mbps, maar nu heb ik gehoord dat die USB modems maar tot 1,5 mbps aan kunnen, weet iemand hoe dit zit?

MVG
NL-Hitman

Verwijderd

Kijk ff op de speedtouch site. Ik weet niet welke je hebt, maar zelfs die gare 330 USB gaat tot 8MBit down.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Moet geen probleem geven, maar de lange kabel tussen isra en modem _kan_ een probleem vormen. Of je pc gaat het probleem vormen. USB is allemaal software matig en je cpu zal meer belast gaan worden.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-05 18:22

n00bs

Het is weer Zomer!

NL-hitman18> Bullshit, maar dat had je van de speedtouch site zelf ook kunnen halen... die modems gaan tot bijna 8Mbit downstream en iets van 832Kb/s upstream

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-05 11:54

VisionMaster

Security!

afaik uit de beschrijving van mijn groene platvis, kan het 8Mbit/s down en 2Mbit/s up (de 2 Mbit kan meer zijn misschien ...)

I've visited the Mothership @ Cupertino

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

bjck schreef op 02 december 2003 @ 13:47:
Moet geen probleem geven, maar de lange kabel tussen isra en modem _kan_ een probleem vormen. Of je pc gaat het probleem vormen. USB is allemaal software matig en je cpu zal meer belast gaan worden.
Wat bedoel je met USB is "allemaal" softwarematig :? die USB modem is toch duidelijk hardwarematig...
En CPU belasting meer? dan wat... dan met een Eth0 modem? vergeet niet dat dan ook je NIC aangestuurd moet worden en die gebruikt ook interrupts

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Overigens is het volgens mij wel degelijk waar dat o.a. XS4ALL 'vroeger' geen USB-modems bij hun Fast-abonnement leverde, omdat daarmee de maximumsnelheid volgens XS4ALL niet kon worden gehaald. En dat was dan ook nog in de periode dat het Fast-abo slechts 1Mbit downstream had.

'k Kan helaas nergens meer specs van 't oude USB ding vinden (geleverd tot eind 2002 door KPN), maar er staat me wel vaag iets van bij dat je daar de 8Mbit sowieso niet mee kon halen. Overigens levert XS4ALL nu nog steeds het USB-modem niet bij hun BBned-based PowerADSL abo.

[ Voor 4% gewijzigd door intoxicated op 02-12-2003 13:57 ]

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 december 2003 @ 13:29:
Kijk ff op de speedtouch site. Ik weet niet welke je hebt, maar zelfs die gare 330 USB gaat tot 8MBit down.
n00bs schreef op 02 december 2003 @ 13:51:
NL-hitman18> Bullshit, maar dat had je van de speedtouch site zelf ook kunnen halen... die modems gaan tot bijna 8Mbit downstream en iets van 832Kb/s upstream
Deja vu? :P

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

intoxicated schreef op 02 december 2003 @ 13:56:
Overigens is het volgens mij wel degelijk waar dat o.a. XS4ALL 'vroeger' geen USB-modems bij hun Fast-abonnement leverde, omdat daarmee de maximumsnelheid volgens XS4ALL niet kon worden gehaald. En dat was dan ook nog in de periode dat het Fast-abo slechts 1Mbit downstream had.

'k Kan helaas nergens meer specs van 't oude USB ding vinden (geleverd tot eind 2002 door KPN), maar er staat me wel vaag iets van bij dat je daar de 8Mbit sowieso niet mee kon halen. Overigens levert XS4ALL nu nog steeds het USB-modem niet bij hun BBned-based PowerADSL abo.
Ik heb dus dat modem... en ik weet 99% zeker dat de downstream bijna 8Mbit was max. en de upstream 832Kbit/sec

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:46

qless

...vraag maar...

VisionMaster schreef op 02 december 2003 @ 13:53:
afaik uit de beschrijving van mijn groene platvis, kan het 8Mbit/s down en 2Mbit/s up (de 2 Mbit kan meer zijn misschien ...)
Niks 2 up. Adsl standaard zegt 832 Kbps UP

Over de USB krengen - de alleroudste groene platvissen van Alcatel kan idd problemen geven bij 2 mbps!

Verder is het natuurlijk zo dat USB meer CPU kost dan Ethernet, dus je zal ook wel een goede pc moeten hebben om netjes 2 Mbps te halen.

Website
Vliegende camera's: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Landbased camera's: Canon R6, Canon 5d2
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:17
qless schreef op 02 december 2003 @ 16:29:
[...]

Niks 2 up. Adsl standaard zegt 832 Kbps UP

Over de USB krengen - de alleroudste groene platvissen van Alcatel kan idd problemen geven bij 2 mbps!

Verder is het natuurlijk zo dat USB meer CPU kost dan Ethernet, dus je zal ook wel een goede pc moeten hebben om netjes 2 Mbps te halen.
ADSL is idd 832, of 640 bij isdn up. Alleen een soort overclock kan, daardoor dus tot 1mbit upload. BBNed DSLams gebruiken globespan chipsets, en als je modem die ook heeft, heb je de hoogste kans.

De oude platte groene roggen halen idd niet zo'n snelle lijn, ik heb 'm getest op zo'n 370k/sec op een cistron maxx lijn. (analoog)

Een Eminent USB ding dat ik ook nog had liggen trok 820k/sec ;)
Pagina: 1