Toon posts:

Aansluiting home cinema

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

We hebben sinds een korte weer een home cinema set thuis van het merk FINLUX

En we hebben een breedbeeld tv van JVC

Echter bij aansluiting ( en alles volgens het boekje ) van de home set op de tv speelt hij tv keurig af via de set ( 5.1 ) echter het geluid van de tv krijg ik niet door de boxen te horen :(

Home cinema bevat alles in 1 dus dvd versterker etc.
Aangesloten op een scart.
Ext 4 helpt ook niet

Instellingen op de dvd speler nagekeken tig x echter ook geen resultaat.

Iemand nog een id ?

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-08 13:00
Check je scart kabel eens. Meestal zijn de standaard scart kabels alleen voor het signaal van video/dvd naar tv.
Voor de weg terug heb je scart kabel nodig waar meer pinnen op zijn aangesloten. Vaak zit er op de scart stekker ook een in/out knop zodat je kunt switchen.

• MarcoZ20
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-08 14:12
in het menu van je tv bij extensies moet je volgens mij ext 1 naar ext 2 kopieren (die pijl die moet dus van 1 naar 2 lopen).

Verwijderd

is de scartaansluiting op de finlux wel een ingang of alleen een uitgang.
bij een aantal jvc setjes zijn het in/uit gangen, maar dit hoeft bij de finlux niet het geval te zijn.
ander kun je natuurlijk nog altijd een scartblok op je jvc duwen en van daaruit gewoon een cinchkabel naar de finlux hangen. neem aan dat je daar wel een vrije ingang voor hebt

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 16:25

megaleo

Special member

Bij JVC is het zo dat als je het geluid van je tv over de boxen van je versterker wilt horen. Dan moet je een scartkabel van Ext2 naar je versterker leggen. En in het menu> ext. aansluiting > TV linken met Ext2 net als wat MarcoZ20 zegt. En je versterker moet je dan nautuurlijk wel op TV zetten of Aux of iets dergelijks.
Je kunt ook scartkabels kopen waar ook nog eens 2 tulpkabels uitkomen. Die je dan dus in je versterker pluggen. In Aux ofzo iets.

Zo'n soort kabel dus:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/3A7AC83EFE0D5353E10000000A010251.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door megaleo op 02-12-2003 13:46 ]

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Het lijkt me ook sterk dat je TV een echte 5.1 versterker heeft. :?
Op de scart zit namelijk geen 5.1 aansluiting, hooguit kan DolbyProLogic erover verstuurd worden. Wil je echt 5.1 geluid hebben dan zal het via een coax of optische digitale kabel moeten gaan.

Je moet misschien ook wat instellingen op de Finlux wijzigen om daar geluid uit te krijgen. :)

Senile! Senile Oekaki

• Koenzie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-02 00:29

Koenzie

Never leave, just go

_bas_ schreef op 02 december 2003 @ 13:52:
Het lijkt me ook sterk dat je TV een echte 5.1 versterker heeft. :?
Op de scart zit namelijk geen 5.1 aansluiting, hooguit kan DolbyProLogic erover verstuurd worden. Wil je echt 5.1 geluid hebben dan zal het via een coax of optische digitale kabel moeten gaan.

Je moet misschien ook wat instellingen op de Finlux wijzigen om daar geluid uit te krijgen. :)
Hij heeft het toch ook niet over 5.1.....

ben het met de bovenstaande psot eens, ext2 pakken en wijzigen in het menu, andere kabel werkt denk ik wat fijner trouwns

Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get

Verwijderd

_bas_ schreef op 02 december 2003 @ 13:52:
Het lijkt me ook sterk dat je TV een echte 5.1 versterker heeft.
jvc en philips hebben beide modellen met ingebouwde DD en DTS decoders en versterker. je hoeft je dvd speler alleen maar aan te sluiten via coax of optisch.

over de kwaliteit ga ik het niet hebben, maar het bestaat zeer zeker wel

voorbeeld

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2003 12:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Whow veel reply's ik ga morgen meteen proberen dus ik vervolg het verhaal.

19:59

Het is opgelost :D :D :D

Waar het was is eigenlijk simpel het is idd zo'n scart switch ding die je op in of out kunt zetten en voila we hadden geluid.

Dus nu lieve filmpjes kijken DEEP BLUE SEE vanaaf :P

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2003 20:01 ]

Pagina: 1