time lock op pdf/excel documenten

Pagina: 1
Acties:

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024
Is het mogelijk om een time lock (dus dat het niet meer mogelijk is om een bestand te openen na een bepaalde datum) op pdf, excel sheets en word documenten te plaatsen?

Ik heb al even zitten kijken maar ik krijg een enorme zooi info alleen niet wat ik zoek.

[ Voor 5% gewijzigd door Alarmnummer op 02-12-2003 13:20 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Nee B)

(OK, OK nu wat uitgebreider).

Ten eerste wordt er niet zomaar iets naar bijv. het register geschreven, dus de datum aanpassen werkt nog wel.

Maar je kunt wel iets doen met scripting en dan met het script standaard alles verbergen of coderen en alleen laten zien / decoderen als de datum goed is.

In PDF zie ik dat nogal vaak bij bijvoorbeeld whitepapers van via bitpipe wat ik er dus uitsloop voordat ik het bestand bekijk, ik vertik het om elke keer als ik dat bestand lees een seintje te laten geven aan de server. Nadeel is dan wel dat je of in het register moet schrijven, of internet toegang nodig hebt om de datum te verifieren.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Alarmnummer
Waarom moet je naar het register schrijven als je alleen maar iets hoeft uit te lezen (de systeem klok waarschijnlijk)? En verder heb ik ook pdf documenten gezien met een password, dus ik zie niet in waarom het met een timelock niet zou kunnen.

[ Voor 8% gewijzigd door Alarmnummer op 02-12-2003 13:41 ]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Alarmnummer schreef op 02 december 2003 @ 13:40:
Waarom moet je naar het register schrijven als je alleen maar iets hoeft uit te lezen (de systeem klok waarschijnlijk)? En verder heb ik ook pdf documenten gezien met een password, dus ik zie niet in waarom het met een timelock niet zou kunnen.
Wat heb je aan een te wijzigen systeemklok? Er zal toch meer controle in moeten zitten en dan moet je zelf extra zaken gaan bijhouden.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Alarmnummer
BtM909 schreef op 02 december 2003 @ 13:43:
Wat heb je aan een te wijzigen systeemklok? Er zal toch meer controle in moeten zitten en dan moet je zelf extra zaken gaan bijhouden.
Als iemand zo slim is om dat uit te vinden, en het durft toe te passen binnen een bedrijf, dan heeft ie geluk. Maar ik denk dat er niet veel mensen zijn (in mijn geval notarissen) die hierop komen of het durven toe te passen. Ik denk dat het voldoende is om alleen te checken op huidige datum. Er hoeft verder niet weggeschreven te worden.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Alarmnummer schreef op 02 december 2003 @ 13:45:
[...]

Als iemand zo slim is om dat uit te vinden, en het durft toe te passen binnen een bedrijf, dan heeft ie geluk. Maar ik denk dat er niet veel mensen zijn (in mijn geval notarissen) die hierop komen of het durven toe te passen. Ik denk dat het voldoende is om alleen te checken op huidige datum. Er hoeft verder niet weggeschreven te worden.
Ah ok, dat begreep ik niet uit je beginpost.... Gaat het voornamelijk om office documenten of veelal pdf? Bij office documenten kan je die check erin zetten bij 't opstarten.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Alarmnummer
Ze hebben office documenten en pdf`s. Verder hebben ze ook nog rtf documenten, maar daarvan zou ik zeggen maak er een pdf van of een word document.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Bij RTF is dat niet te doen, bij Word/Excel kan je dus heel makkelijk met VBA kijken:
code:
1
2
3
4
Private Sub Document_Open()
If (Date > "1/12/2003") Then ActiveDocument.ActiveWindow.Close _ 
  SaveChanges:=wdDoNotSaveChanges
End Sub

Maar dan moet natuurlijk VBA wel aan staan, anders opent het gewoon. Je kunt ook de boel coderen & weer decoderen. Ik geloof dat er ergens op de c'T site een VBA module staat om alle inhoud van een Word doc te (de)coderen met VBA.

PDF weet ik niet uit mn hoofd, maar dat zal ongeveer gelijk zijn :P

[ Voor 3% gewijzigd door F_J_K op 02-12-2003 14:37 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:40

crisp

Devver

Pixelated

Ik meen dat dit in de toekomst met Digital Rights Management in Microsoft software wel een mogelijkheid wordt, de vraag is echter of dit vanuit het oogpunt van interoperability wel wenselijk is....

Intentionally left blank

Pagina: 1