Toon posts:

Sitecom perfect, E-tech wel internet, geen vpn

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi all,

Ik beschik over een router (e-tech wlrt03), @home kabel internet met motorola modem. De router is aangeschaft omdat ik op het netwerk van kantoor wil komen en zo ook aan de email en server uiteraard.
Mijn laptop van de zaak heeft een andere computernaam en domein zodat ik een router ertussen heb gezet waardoor ik wel op het netwerk van de zaak kon komen via VPN.

Met een Sitecom wired router was dit geen probleem. Echter zag ik een goede aanbieding van wireless E-TECH WLRT03 met allerlei toeters en bellen en dacht dat dat ook wel zou moeten lukken.

Internetten is geen probleem. Ik heb een andere laptop waarmee ik de router in kan stellen.

Het lijkt erop dat ik het netwerk van de zaak op kan, registering verifying etc. lukt gewoon als ik de vpn verbinding aanklik. Probleem is dat ze me op de zaak niet zien en ik kan dus niet aan mijn email en op het netwerk komen.

Een collega kan gewoon vanuit huis met router op het netwerk komen dus daar ligt het niet aan.

IS er misschien al een topic bekent waar ik kan kijken en stap voor stap alles controleren waar het aan zou kunnen liggen? Onze IT afdeling, verdienen hun brood met netwerken, komen er niet uit, en de mannen van E-Tech ook niet.
Gaarne uw hulp.

Het zou me elke dag ongeveer 3 uur in de auto besparen.

Verwijderd

Heb hetzelfde probleem met de SMC 2804 WBRP-G (Wireless Router) en een @Home verbinding. Via de KPN telefoon kom ik er op maar het wil via de kabel niet lukken.
Ben aan het kijken of het @Home is of mijn router maar als jij zegt dat het je eerder wel lukte dan vermoed ik dat het de router betreft.
Heb je al resultaten?