Toon posts:

Radeon Vs. Geforce

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een tijdje rondgeplozen op de tweakers site, ben nog ff bij Tom langsgeweest, maar de oogverblindende objectiviteit (is een compliment) geeft geen antwoord op de (voor mij) cruciale vraag:

Radeon of GeForce???

gezien mijn recente slechte ervaringen met nVidia-based kaarten, neig ik nu door te slaan naar de conccurent, terwijl ik merk dat ATi toch ook zeker zn nadelen heeft (vooral met beamers en tv's als primaire monitoren). Daarnaast vertoef ik in mijn sociale kring ten midden van een groot aantal nVidia-aanhangers, en dat moet toch een reden hebben, ondanks de over all betere prestaties en prijs/prestatie verhoudingen van ATI.

Let the wars begin!

• Spoooky
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:23

Spoooky

Core temp 37°C

Wat wil je in hemels naam hier mee bereiken?

Ik ben spuit 1011, aangenaam!

• OneUp
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04 19:28
Ppff niet weer een "Radeon of GeForce", "Ati of nVidia" topic...

Dit loopt op niks uit, als je wil kiezen tussen de 2 zoek dan reviews en benchmarks etc op en vergelijk..

People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15-08 17:35

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

ik weet dat je niet om een slotje mag zeuren :P maar utfs! |:(

er zijn hier tig topics al voorbij geweest waar de voor en nadelen in staan van radeon kaarten tegen over geforce.
maar om maar te antwoorden :)
Ik zelf ben ook overgegaan van een ti 4200 naar een radeon 9800 pro. geen problemen. drivers zijn misschien wat minder stabiel dan die van nvidia maar daar tegen over heb je toch wel een behoorlijk prijs prestatie verschil in het voordeel van ati.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Verwijderd

Spoooky schreef op 02 december 2003 @ 12:57:
Wat wil je in hemels naam hier mee bereiken?
Ik had het niet beter kunnen zeggen.

Wellicht dat wanneer deze literair-hoogstaande topic een al dan niet diepere en betekenisvollere inhoud gehad zou hebben, dat dan een serieuzere reply op zijn plaats zou zijn geweest.

Wellicht is het doel een 'cerradura'.

Verwijderd

vraag je ook ff af of je OpenGL en digital vibrance gebruikt,, hier scoort Nvidia NOG STEEDS punten op bij mij.

Maarja ,,,,,,,,,,,, |:( |:( |:( OMG WEER EEN

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2003 13:09 ]

Verwijderd

Ik ben overgestapt van een Nvidia GeForce4 MX440 naar een Hercules Ati Radeon 9700 en ik moet zeggen dat dit een beest van een videokaart is. :9

Vooral met de laatste drivers Catalyst 3.9 loopt ie super stabiel zonder enkele problemen. Elk zwaar eisend 3d spel loopt als een trein met de hoogste instellingen. En ook Windows Xp heeft er een flinke snelheidswinst mee gekregen.

Hoewel ik met nvidia ook geen problemen heb gehad en ook niet weet hoe hun nieuwste videokaarten lopen, blijf ik bij A.T.I. ;)

Greetz Lucien

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-10-2025

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Probeer eens eerst alle voor- en nadelen die je zelf al kent (van beide kaarten) op een rijtje te zetten... dan kunnen mensen hier weer op reageren en dan kan er een mooie discussie beginnen. Maar "let the wars begin" is een beetje zin- en hopeloze opmerking...

Overigens merk ik op dat de meeste replies hier ook van ongeveer dezelfde zin-hopeloosheid getuigen... Als iemand niet erg ervaren is, hoef je zo iemand niet meteen te schofferen. Leg gewoon even uit wat er in de topicstart moet komen te staan wil dit een goed topic kunnen worden. Dat er al 1000 topics over zijn geweest (in het verleden) hoeft namelijk helemaal niet veel te betekenen. Het gaat meer om de kwaliteit van de startpost.

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-08 18:49
eh wat is UTFS?

en een stap van een mx naar en 9700 is ook een lekkere stap :9~
het eerste moment als je zon stap maakt in performence vind ik altijd het lekkerst.

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-08 20:33
Use The Fine Search

Lees ook ff de FAQs, als je dat nog niet gedaan had

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

Verwijderd

Wirf schreef op 02 december 2003 @ 13:32:
[...]

Use The Fine Search

Lees ook ff de FAQs, als je dat nog niet gedaan had
Use The Fucking Search :D

Verwijderd

ff = even
FAQ = Frequently asked questions

Dacht laat ik je ff voor zijn

BTW, i like the "fine" 8)

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Ik heb maar een FX5700 Ultra gekocht. Wilde eigenlijk een 9700 Pro of 9800 Non Pro hebben maar de rest van het systeem viel wat duurder uit op de HCC dan ik verwacht had. (Ging eerst voor een budget AMD 2600XP cputje maar besloot toch maar een P4 2.6Ghz te halen.. ).

Mijn GF2 GTS heeft mij nooit in de steek gelaten en werkt met elke game zonder patches ofzo dus ik dacht.. doe maar een 5700 Ultra. Ben geen benchmark of FPS freak dus ik wilde gewoon een aardig kaartje hebben.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 09:43

Remy

I usually get 100% accuracy

Nee. Tweakers die hier een beetje volwassen tegenaan kijken doen al lang niet meer aan Intel vs. AMD of in dit geval Radeon Vs. Geforce wars.

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.