@home doet niet mee, wat denk je daarvan

Pagina: 1
Acties:
  • 224 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• EgoPro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-05 15:24

EgoPro

Time is an illusion.

Topicstarter
Ik maak me serieus zorgen over de continuïteit van @home, ik gebruik in het volgende stukje behoorlijk wat informatie van een e-mail van mij zwager, het heeft me nogal aan het denken gezet en ik ben nieuwsgierig wat anderen daarvan vinden.

Half oktober 2003 vormden qua prijs/prestatie verhouding (P/P) van de grotere ISP's Tiscali via BabyXL en Demon de voorhoede. Getuige http://www.tiscali.nl/wor...onnementen.asp?Retailer=1 bezit Tiscali een betere P/P dan Demon op https://services.nl.demon.../productbeschrijving.html. Dit m.u.v. Demon DSL Express 512/256 voor EUR 19.95 per maand. Bovendien kent dit 'instap' abo net als de andere Demon producten geen datalimiet.

Toch maar downgraded van @Home Breedband naar het @Home Basis Kabelinternet abonnement (http://www.home.nl/producten/kabelinternet) vanwege:

* Vertrouwen dat @Home onder druk van concurrentie spoedig P/P zou verbeteren.
* Meterkast e.d. verbouwen.
* Breedbandoorlog net een maand ontketend doch minimale contractduur veelal één jaar.
* Afgezien van eventuele nieuwe infrastructuren als FTTH (Fibre To The Home) of WiFi heeft coaxkabel vanuit technisch oogpunt beste papieren voor toekomst.

Zoals gezegd waren Tiscali via BabyXL en Demon (meestal via BBned doch soms via BabyXL) qua P/P @Home reeds voorbijgestreefd. En nu deelt KPN m.i. aan alle grotere breedbandaanbieders een major blow uit (http://www.kpn.com/br2/ng...D=-18054&site=0&channel=0). Afgezien van dure reclame in de media en de gewraakte promotieacties staat @Home stil. Één en ander sorteert enkel effect op de korte tot middellange termijn (minimale contractduur één jaar). Terwijl de al jaren algemeen bekende problemen onopgelost blijven:

* News server overbelast, > 90% van de binaries incompleet en onbevredigende retentie tijden.
* Helpdesk niet meer gratis, matig bereikbaar, nog steeds ondeskundige uitzendkrachten en afspraken worden niet nagekomen.
* Teruglopende snelheden bij gestaag stijgende prijzen.

Merk op dat ik geen news service gebruik, en de helpdesk eignelijk ook niet. Tevens weken bij ons de prestaties niet zover van de specs af als in andere gebieden. Bovendien werd na een paar ergernisvolle jaren de brakke mail server toch aangepakt. Tenslotte installeerde @Home achtereenvolgens een redelijke virus scanner en een spam filter.

Toch schaden de opgesomde algemeen bekende problemen het imago. @Home kon zich één en ander jarenlang veroorloven vanwege zijn uiterst gunstige P/P. Maar nu haalt de concurrentie ze links en rechts in. De gespecificeerde upload waarden van alledrie abo's zijn ronduit antiek. Daarenboven blijkt zelfs op @Home Breedband Kabelinternet regelmatig geen PS2 aansluitbaar. Dit daar men in een aantal gebieden de vereiste 128 kb/s upload bij lange na niet haalt.

Conform de specs van ons Com21 kabelmodem bedraagt de maximale download 30 Mb/s (ondanks 10 Mb/s Ethernet-verbinding met PC) en de dito upload 2 Mb/s. Zoals algemeen aangenomen is met de huidige technieken de limiet voor de coaxkabel 10 Mb/s. De bottle neck ligt dus in de hogere infrastructuur. Nu zou men hierin verder kunnen investeren...

Echter versnelde invoering van de door @Home aangekondigde ETTH (Ethernet To The Home) verdient de voorkeur (http://www.essent.nl/esse...ef/supersnel_internet.jsp). Kabelfoon introduceert dit al op beperkte en lokale schaal in 2004! (http://www.troublesathome.../868/4208.html?1066691673). KPN (http://nu.nl/news.jsp?n=167202&c=51) en een aantal woningbouwverenigingen (http://nu.nl/news.jsp?n=236561&c=50) studeren op FTTH. Laatstgenoemde komt definitief in de na De Vuurwerkramp nieuw op te bouwen wijk Roombeek te Enschede. In Leiden heeft een stichting van enthousiastelingen reeds een WiFi opgezet (http://nu.nl/news.jsp?n=224927&c=50).

Ik hoop van ganser harte, dat de geïntensiveerde marketing activiteiten van @Home niet het bewijs vormen van het ontbreken aan extra capaciteit in het huidige netwerk. Dan wel van een gebrek aan kapitaal voor verbetering hiervan plus de besproken problematische service. Want als dát de komende maanden wordt bewaarheid, zal de concurrentiepositie achteruit hollen. En inherent daaraan de financiële mogelijkheden voor diepte-investeringen in de zgn. "last mile". Gelukkig bestaan de aandeelhouders van Essent niet uit marktpartijen maar uit lokale en regionale overheden (http://www.essent.nl/esse.../Aandeelhouders/index.jsp).

Tijdens de oplevering van onze @Home aansluiting op 18 januari 2001 of vlak daarna voerde men de leus "@Home, stay ahead". Tot voor kort was het motto "@Home, mijn maat in kabelinternet" en momenteel "@Home, samen op één lijn". Getuige de behandelde problemen aangaande de news server en de helpdesk lukt het kennelijk maar niet de juiste mensen en/of kapitaal aan te trekken. Dit i.t.t. de recources voor de marketing afdeling. ;)

(met dank aan BGT)

Verwijderd

Heel verhaal zeg. Wat wil je hier nou mee bereiken eigenlijk?
Ik heb voor mezelf nog eens gekeken, maar de verschillen zijn voor mij niet echt de moeite waard om voor over te stappen op ADSL. Voor een abbo met een beetje fatsoenlijke download (wil er dus niet op achteruit gaan) betaal je eigenlijk altijd nog meer als bij @home. Alleen als je veel upload nodig hebt, zie ik wel voordelen in ADSL.

Nu heb je voor 55 euro bij Demon bijvoorbeeld 2Mb/1Mb. Op zich niet verkeerd, maar wat moet ik met 1Mb upload??? Qua download ga ik er dan dus weer op achteruit en qua prijs ook weer een beetje.

Tiscali Live zou al een beter alternatief zijn. Maar dan betaal ik per maand evenveel als nu bij @home. Ik ga er nog qua download wat op achteruit, al ga ik dan voor upload naar 0.5 Mbit. Maar voor mij is dat nog niet echt een noemenswaardige vooruitgang + ik moet een hoop moeite doen om alles om te gaan zetten.

Bij XS4all moet ik 80 euro per maand gaan betalen om er vanaf 15 januari op vooruit te gaan.

Volgens mij is de doelgroep voor @home meer mensen zoals ik. Gewoon lekker snel kunnen surfen en zooi downloaden en eigenlijk nauwelijks uploaden. Verder hoef ik geen extra diensten e.d. en servers draaien voel ik weinig voor. (Die moet ik hier op mijn werk al genoeg onderhouden.)

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
We staan denk ik (hoop ik) nog aan de vooravond van de breedband-oorlog. De eerste stappen met het aanbieden van goedkope budget abonnementen zijn gezet, en de verschillende aanbieders voeren de snelheid gestaag op. Op dit moment krijg je bij @home nog redelijk wat waar voor je geld, maar voor hoe lang nog? De concurrentie zit immers niet stil, maar @home wel. 'Vroeger' stond een breedband internet verbinding via @home gelijk aan een erg snelle internet verbinding voor een goede prijs. Door de steeds meer toenemende concurrentie op de markt verbleekt dit beeld erg snel.

Zowat alle aanbieders verbeteren hun abonnementen, maar wat is het plan van @home? Ik heb begrepen dat er een pakket met een sneller download/upload op het programma staat, maar wat gebeurt er met de huidige abonnementen?
Ook wat stabiliteit betreft laat @home de laatste tijd behoorlijk te wensen over, zoals de TS ook al aangaf. In de eerste jaren dat ik een kabel verbinding bij @home had heb ik zelden of nooit te klagen gehad. De enige keer dat ik hinder ondervond was tijdens het reguliere onderhoud. Het laatste jaar is dit alleen maar verslechterd met als enige positieve puntje de verbeterde mailserver.

Ik ben op dit moment nog tevreden over mijn verbinding, maar ik hou mijn open wijd open. Met de toenemende snelheid voor dezelfde prijs, en de goede stabiliteit (1op1 verbindingen) wordt ADSL met de dag aantrekkelijker.

• Pimmuz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:46

Pimmuz

Roar

Download snelheid: 320.0Kbyte/s (2.5Mbit/s)
Upload snelheid: 16.0Kbyte/s (128.0Kbit/s)

Abonnement: @Home Breedband
Modem: Kabel
Type: Kabel
Kosten eenmalig : € 0.00
Kosten maandelijks : € 47.95
Kosten borg : €

Wat zeuren de @homers? als ze meer upload willen en toch download nemen ze toch een dik adsl abbo?

Denk niet dat @home dit even verandert als er een paar jongetjes gaan zeuren...

Verwijderd

Ik snap het gezeur allemaal ook niet idd.

Nog steeds heeft @home breedband zo ongeveer de beste prijs/kwaliteit verhouding.

Newsservers en uploadsnelheid mag best eens naar gekeken worden maar ik blijf erbij dat @home een ISP is die niet zeurt.

@Home vind alles best totdat er klachten binnenkomen.
Hierbij doel ik op bv. downloadgedrag:
Ik woon in een buurt waar weinig internetters zitten en als ze er al zitten dan zijn het geen grootgebruikers.
Ik trek toch 300GB/maand naar binnen maar aangezien niemand er last van heeft is er geen gezeik.

Tevens heeft de verbinding er hier in 1 jaar tijd in totaal maar 1 a 2 uur uitgelegen.

Vanaf Februari komt hier eindelijk ADSL beschikbaar.
In 1e instantie alleen van KPN maar ik verwacht dat BBned niet achter zal blijven.
Waarchijnlijk neem ik gelijk ADSL erbij van KPN maar @home blijft zeker!

• EgoPro
  • Laatst online: 15-05 15:24

EgoPro

Time is an illusion.

Topicstarter
Nee ik vraag me af waarom gaat @home niet mee, zo verslechteren ze hun concurentie positie. In mijn ogen wel heel erg, waarom? Hoe lang houden ze het vol door niet mee te gaan.
Mijn openingszin in de post is dan ook: Ik maak me serieus zorgen over de continuïteit van @home.

Ik ben blij dat ik internet heb in mijn geval is kabel de enige interresante optie, maar ik wil niet dat @home weggeconcureert wordt.
Ik bedoel dus te zeggen ik wil mijn internet verbindinkje niet verliezen omdat een mijn ISP niet meedoet met de concurrent en daardoor zijn leden verliest.

Verwijderd

Ik ben absoluut dik tevreden over de download snelheid van @home. 400 KB/s + op sommige momenten. Ik begin me inderdaad wel een beetje af te vragen ' waarom' de upload snelheid eigenlijk zo laag is.

• pstalman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-05 21:12
na 4 jaar te horen dat ze ooit wel eens de upload gaan verhogen en dan ineens de download verlagen/cappen en de abbo prijs min 2X verhoogd hebben is het voor mij gister afgelopen bij @home.

voor 6 euro meer heb ik veel meer plezier, want ik hoef me niet te ergeren aan een half volle nieuwsserver, een mail server die er bijna altijd uitligt of een cable modem die elke dag om 18:00 uitging en om 18:15 weer signaal had...

uiteindelijk moet je zelf de afweging maken
Doordat er zoveel aanbiedingen van ADSL providers zijn was het niet moelijk. IK heb voor Demon gekozen, omdat ik er goede geluide over hoorde, hun helpdesk binnen 4min gereageerd had op mijn vragen en ze geen aansluitkosten berekenden.

https://d4armory.io/Player/803500

• Thefirstikke
  • Niet online
juaNto schreef op 02 december 2003 @ 13:21:
Download snelheid: 320.0Kbyte/s (2.5Mbit/s)
Upload snelheid: 16.0Kbyte/s (128.0Kbit/s)

Abonnement: @Home Breedband
Modem: Kabel
Type: Kabel
Kosten eenmalig : € 0.00
Kosten maandelijks : € 47.95
Kosten borg : €

Wat zeuren de @homers? als ze meer upload willen en toch download nemen ze toch een dik adsl abbo?
Vele mensen die ik ken halen die 2.5mbit al lang niet meer, en knalt de verbinding er tig keer per week uit. Mogen we even klagen aub???
Denk niet dat @home dit even verandert als er een paar jongetjes gaan zeuren...
:O

[ Voor 12% gewijzigd door Thefirstikke op 02-12-2003 13:46 ]

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:38

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Het stuk is erg moeilijk leesbaar door taal en grammatica fouten.

Ik maak me absoluut geen zorgen om de continuiteit van @home, ze krijgen er op dit moment veel klanten bij voor de langzamere verbindingen. Bovendien vergelijk je adsl providers met een kabel aanbieder. Da's appels en peren imho.

Bovendien is @home een van de providers waar je gewoon een gunstige fair use policy hebt. Zolang er geen klachten komen hoor je niets!

[ Voor 20% gewijzigd door Bor op 02-12-2003 13:48 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-05 13:31

Coach4All

I'm a Coach 4 All

@home kabelinternet, de snelheid die bij je past.......

En als bij mij nu een hogere upload past, zouden ze dat dan doen?? })

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Verwijderd

ja tuurlijk doen ze dat! >:)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2003 13:53 ]

• Twisted
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2025

Twisted

Mogli <3

Bor_de_Wollef schreef op 02 december 2003 @ 13:46:
Het stuk is erg moeilijk leesbaar door taal en grammatica fouten.

Ik maak me absoluut geen zorgen om de continuiteit van @home, ze krijgen er op dit moment veel klanten bij voor de langzamere verbindingen. Bovendien vergelijk je adsl providers met een kabel aanbieder. Da's appels en peren imho.

Bovendien is @home een van de providers waar je gewoon een gunstige fair use policy hebt. Zolang er geen klachten komen hoor je niets!
Hij vergelijkt Internet provider. Waar haal je dan de appels en de peren vandaan :?
Ze bieden namelijk hetzelfde produkt: Internet, Hence the name "Internet Service Provider".

Iig vind ik ook dat @Home achterloopt, vooral met de upload snelheid. De 16KB/s waarmee geadverteerd wordt wordt zelden gehaald. Voor vele mensen een reden om over te stappen naar ADSL.

Echter zijn er ook veel mensen die simpelweg onbeperkt en "snel"willlen surfen. Die mensen zeggen getalletjes als 16KB en 128kbps helemaal niets. Daarom vrees ik ook niet voor de continuiteit van @Home.

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

• Bor

Bor

Twisted_Bunny schreef op 02 december 2003 @ 13:56:
[...]

Hij vergelijkt Internet provider. Waar haal je dan de appels en de peren vandaan :?
Ze bieden namelijk hetzelfde produkt: Internet, Hence the name "Internet Service Provider".
Omdat het beide totaal verschillende technieken zijn. Een adsl provider heeft totaal andere kosten dan een kabelaanbieder.

• Twisted

Twisted

Mogli <3

Bor_de_Wollef schreef op 02 december 2003 @ 13:58:
[...]

Omdat het beide totaal verschillende technieken zijn. Een adsl provider heeft totaal andere kosten dan een kabelaanbieder.
En waarom zou dat belangrijk zijn voor de eindgebruiker? Ik wil Internet, hoe het bij mij komt is onbelangrijk. Als ik eerlijk moet zijn heb je een beetje kortzichtige visie hierover.

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

• ExcaliburDexter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-06-2025
Bor_de_Wollef schreef op 02 december 2003 @ 13:58:
[...]

Wat boeit mij dat nou dat @home meer kosten heeft dan KPN ik wil internet hoe dat bij komt kan me niks interesseren. Ik ben ervan overtuigd dat @home binnen een jaar tijd veel klanten gaat verliezen, mede door hun upload snelheid maar ook door hun brakke servers (mail,news,dns).

• Bor

Bor

Twisted_Bunny schreef op 02 december 2003 @ 14:00:
[...]

En waarom zou dat belangrijk zijn voor de eindgebruiker? Ik wil Internet, hoe het bij mij komt is onbelangrijk. Als ik eerlijk moet zijn heb je een beetje kortzichtige visie hierover.
Wat is daar kortzichtig aan? Kijk eerst eens naar jezelf voor je onnodig gaat flamen. :X

De kosten die de provider heeft worden doorberekend naar de klant, duh.

Dat is geen excuus voor de brakke servers, maar wees eerlijk, behalve de mail server worden de rest van de servers door het grootste deel van de klanten niet of nauwlijks gebruikt. Ik heb het hier niet over het feit of ik wel of niet gelukkig ben met @home maar of ik wel of niet bang ben voor de continuiteit van de dienst.

Bovendien zijn er weinig adsl abbo's voor hetzelfde geld of minder met dezelfde download, dat is waar de meeste mensen het om gaat. Hogere upload voor het draaien van servers etc is bij @home niet nodig -> servers draaien mag namelijk niet volgens de voorwaarden in tegenstelling tot bij veel adsl abbo's.

[ Voor 43% gewijzigd door Bor op 02-12-2003 14:06 ]

• Twisted

Twisted

Mogli <3

Bor_de_Wollef schreef op 02 december 2003 @ 14:03:
[...]

Wat is daar kortzichtig aan? Kijk eerst eens naar jezelf voor je onnodig gaat flamen. :X

Je bekijkt de zaak van de oogpunt van de provider, echter de TS is een eindgerbruiker. Daarmee doel ik op jou kortzichtigheid. Dit is geen flame en ik vraag me af waarom je dat als zodanig opvat, het is simpelweg kritiek op jouw mening.

edit:

ALs @Home een prukt levert waarvan de kosten hoger zijn dan van een andere aanbieder dan is dat ongunstig voor ze. Het is echter belachelijk om de consument meer te laten betalen voor hetzelfde produkt omdat de provider meer kosten maakt. De slimme klant vergelijkt dan de prijzen en kiest de provider met de beste prijs/prestatie ratio.

[ Voor 26% gewijzigd door Twisted op 02-12-2003 14:08 ]

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
News server overbelast, > 90% van de binaries incompleet en onbevredigende retentie tijden.
De Chello-strategie want :
incomplete binaries = weinig downloads = weinig verkeer op netwerk = meer tevreden klanten
:Y)

Bij Chello waren de nieuwsservers ook van de een op de andere dag zomaar opeens 'kapot' en incompleet terwijl ze dat probleem voorheen nooit hadden. :(
Dus ben ik maar overgestapt naar ADSL.

Senile! Senile Oekaki

• Bor

Bor

Twisted_Bunny schreef op 02 december 2003 @ 14:05:
[...]

Je bekijkt de zaak van de oogpunt van de provider, echter de TS is een eindgerbruiker. Daarmee doel ik op jou kortzichtigheid. Dit is geen flame en ik vraag me af waarom je dat als zodanig opvat, het is simpelweg kritiek op jouw mening.
Misschien omdat je iemand gelijk voor kortzichtig uit maakt (dat is pas kortzichtig)? TS heeft het over:
Ik maak me serieus zorgen over de continuïteit van @home, ik gebruik in het volgende stukje behoorlijk wat informatie van een e-mail van mij zwager, het heeft me nogal aan het denken gezet en ik ben nieuwsgierig wat anderen daarvan vinden.
Ik leg uit waarom ik mij geen zorgen maak over de continuiteit van @home en daar zit zowel een provider als consument kan aan imho.
Het is echter belachelijk om de consument meer te laten betalen voor hetzelfde produkt omdat de provider meer kosten maakt.
Sorry, maar dat slaat werkelijk nergens op. Als een consument ergens anders een betere prijs / kwaliteit verhouding ziet neemt ie toch een ander abbonement? Een duurdere dienst (qua exploitatie) zal altijd duurder zijn dan een goedkopere dienst. Je gaat toch ook niet klagen dat een mercedes duurder is dan een fiatje? Sommige dingen zijn gewoon duurder om te maken / exploiteren.

[ Voor 25% gewijzigd door Bor op 02-12-2003 14:13 ]

• Twisted

Twisted

Mogli <3

Bor_de_Wollef schreef op 02 december 2003 @ 14:10:
[...]

Sorry, maar dat slaat werkelijk nergens op. Als een consument ergens anders een betere prijs / kwaliteit verhouding ziet neemt ie toch een ander abbonement? Een duurdere dienst (qua exploitatie) zal altijd duurder zijn dan een goedkopere dienst. Je gaat toch ook niet klagen dat een mercedes duurder is dan een fiatje? Sommige dingen zijn gewoon duurder om te maken / exploiteren.
Je haalt hier dingen door elkaar. Je vergelijkt in je metafoor een Mercedes met een Fiat, het is logisch dat deze in prijs verschillen. Maar wat als twee bedrijven dezelfde auto produceren voor een verschillend prijs? Immers, beide technieken waarvan de providers gebruik maken leveren maar een ding: Internet. Als ADSL daadwerlijker goedkoper is dan gaat het merendeel van de consumenten ADSL gebruiken, dat lijkt me toch logisch of niet? En dat heeft betrekking voor de continuiteit van @Home.

• ExcaliburDexter
En die relatief hogere kosten ten opzichte van weiniger product leveren in verhouding tot andere providers gaat hun klanten kosten
Dat is geen excuus voor de brakke servers, maar wees eerlijk, behalve de mail server worden de rest van de servers door het grootste deel van de klanten niet of nauwlijks gebruikt. Ik heb het hier niet over het feit of ik wel of niet gelukkig ben met @home maar of ik wel of niet bang ben voor de continuiteit van de dienst.
Mail server brak vind ik een erg groot minpunt, ik ben zelfs gestopt met het gebruiken van mijn @home mail adressen, waarom een dienst leveren als je de zekerheid ervan niet kan waarborgen tot een acceptabel niveau.

DNS server brak is voor tweakers geen probleem, echter Jan met de pet weet niet wat DHCP en DNS is. Ik heb al redelijk vaak meegemaakt dat ik telefoontjes van mensen hier in de buurt kreeg van "het internet doet het niet" terwijl het het bij mij wel deed, als ik hun dan ga uitleggen dat de DNS van @home eruit ligt en dat ze een andere moeten opgeven kijken ze me raar aan.

Al deze dingen hebben toch een bepaalde invloed op de reputatie van @home, vooral omdat ze in een bijna verzadigde markt zitten is dit link.
Bovendien zijn er weinig adsl abbo's voor hetzelfde geld of minder met dezelfde download, dat is waar de meeste mensen het om gaat. Hogere upload voor het draaien van servers etc is bij @home niet nodig -> servers draaien mag namelijk niet volgens de voorwaarden in tegenstelling tot bij veel adsl abbo's.
Ik zou graag wat download inleveren om wat meer upload ervoor terug te krijgen, of ik nu een linux distro in 15 minuten of in 30 minuten binnen heb dat intereseert weinig mensen maar denk ik. Een server draaien mag inderdaad niet, maar als ik met mijn broertje ga battlefielden via internet dan zit mijn 16KB/s toch wel vol hoor dan moet mijn vader echt niks meer gaan downloaden.

• Bor

Bor

ExcaliburDexter schreef op 02 december 2003 @ 14:19:
[...]

En die relatief hogere kosten ten opzichte van weiniger product leveren in verhouding tot andere providers gaat hun klanten kosten

[...]
Dat vraag ik mij af, elk adsl abbo met een vergelijkbare download (en daar kijken de meeste mensen alleen maar na) is duurder.

Niet dat ik zelf erg tevreden ben met mijn @home aansluiting maar ik denk dat @home nog genoeg klanten over zal houden. "Straks" als er 10Mbit verbindingen komen stapt iedereen weer terug.

• Thefirstikke
  • Niet online
[b][message=19390771,noline]Bor_de_Wollef schreef op 02 december Sorry, maar dat slaat werkelijk nergens op. Als een consument ergens anders een betere prijs / kwaliteit verhouding ziet neemt ie toch een ander abbonement? Een duurdere dienst (qua exploitatie) zal altijd duurder zijn dan een goedkopere dienst. Je gaat toch ook niet klagen dat een mercedes duurder is dan een fiatje? Sommige dingen zijn gewoon duurder om te maken / exploiteren.
Weer een verkeerde en 'rare' vergelijking.
Als er twee tv's met dezelfde features, dezelfde kwaliteit, dezelfde levensduur, dezelfde enz... voor exact dezelfde prijs in de winkel staan, dan zal het mij echt geen ruk interesseren welke fabrikant de grootste of kleinste winstmarge heeft. Ik wil een 32" 100hz breedbeeld tv, en daarmee uit!
Hetzelfde geld voor internet. Ik wil met minimaal 200k/s kunnen downloaden en 50k/s kunnen uploaden. Wederom interreseert het mij gene ene høl welke provider meer onkosten maakt. Als een provider mij de gevraagde dienst niet voor een vergelijkbare prijs als bij een andere provider kan leveren, dan stap ik gewoon naar 'n andere toe. Ik snap niet dat je zoiets goed kan praten met 'ja, maar die provider heeft ook meer kosten' :?

• ExcaliburDexter
Bor_de_Wollef schreef op 02 december 2003 @ 14:22:
Dat vraag ik mij af, elk adsl abbo met een vergelijkbare download (en daar kijken de meeste mensen alleen maar na) is duurder.
Hoe vaak gebruik jij je 350KB/s down (want daar is het onderhand op gekapt) Ik weet dat ik die maar zelden volledig benut en zo ook het overgrote andere gedeelte van de @home breedband variant gebruikers. @home heeft op dit moment gewoon geen goede balans tussen de upload en download snelheid en dat is iets wat de ADSL providers wel hebben.
Bor_de_Wollef schreef op 02 december 2003 @ 14:22:
Niet dat ik zelf erg tevreden ben met mijn @home aansluiting maar ik denk dat @home nog genoeg klanten over zal houden. "Straks" als er 10Mbit verbindingen komen stapt iedereen weer terug.
De fabeltjes van @home geloof ik al lang niet meer. Als ADSL in december hier beschikbaar komt zal ik meteen overstappen. Het enige wat me nog van deze beslissing kan afhouden is een upload van 256Kb/s.

[ Voor 3% gewijzigd door ExcaliburDexter op 02-12-2003 14:34 ]

Verwijderd

ExcaliburDexter schreef op 02 december 2003 @ 14:29:
[...]

Hoe vaak gebruik jij je 350KB/s down (want daar is het onderhand op gekapt) Ik weet dat ik die maar zelden volledig benut en zo ook het overgrote andere gedeelte van de @home breedband variant gebruikers. @home heeft op dit moment gewoon geen goede balans tussen de upload en download snelheid en dat is iets wat de ADSL providers wel hebben.

[...]

De fabeltjes van @home geloof ik al lang niet meer. Als ADSL in december hier beschikbaar komt zal ik denk ik meteen overstappen. Het enige wat me nog van deze beslissing kan afhouden is een upload van 256Kb/s.
Op het moment dat @home vindt, dat er teveel mensen opzeggen, dan komen ze met de eerste verbeteringen. Tenminste, dat lijkt mij logisch. Zolang alleen de grootverbruikers hun abbo opzeggen, lachen ze zich bij @home natuurlijk suf. De grootverbruikers leveren namelijk, in verhouding, het minste op. Voor 1 grootverbruiker kan @home misschien wel 20 lit-abbo's extra van internet voorzien. Tel uit je winst....

Mijn idee: @home gaat pas wijzigingen doorvoeren, zodra de niet-grootverbruikers op gaan zeggen.

• Bor

Bor

Thefirstikke schreef op 02 december 2003 @ 14:29:
[...]

Weer een verkeerde en 'rare' vergelijking.
Als er twee tv's met dezelfde features, dezelfde kwaliteit, dezelfde levensduur, dezelfde enz... voor exact dezelfde prijs in de winkel staan, dan zal het mij echt ?
Klopt, echter heb je geen technisch gelijke producten en een producten die meer kosten heeft brengt zijn tv's duurder op de markt.

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op 02 december 2003 @ 14:34:
[...]

Op het moment dat @home vindt, dat er teveel mensen opzeggen, dan komen ze met de eerste verbeteringen. Tenminste, dat lijkt mij logisch. Zolang alleen de grootverbruikers hun abbo opzeggen, lachen ze zich bij @home natuurlijk suf. De grootverbruikers leveren namelijk, in verhouding, het minste op. Voor 1 grootverbruiker kan @home misschien wel 20 lit-abbo's extra van internet voorzien. Tel uit je winst....

Mijn idee: @home gaat pas wijzigingen doorvoeren, zodra de niet-grootverbruikers op gaan zeggen.
Klopt precies. Dat is de spijker op zijn kop.

• ExcaliburDexter
Bor_de_Wollef schreef op 02 december 2003 @ 14:56:
Klopt, echter heb je geen technisch gelijke producten en een producten die meer kosten heeft brengt zijn tv's duurder op de markt.
Het gaat erom of de consument iets merkt van dit technisch verschil, in mijn ogen niet, dus boeit het de consument ook niet.

• Bor

Bor

ExcaliburDexter schreef op 02 december 2003 @ 15:03:
[...]

Het gaat erom of de consument iets merkt van dit technisch verschil, in mijn ogen niet, dus boeit het de consument ook niet.
Aan elke munt zitten twee zijden, aan deze de kant van de consument en de kant van de aanbieder. Bovendien merkt de consument het wel als ie continu gaat downloaden etc. De consument (doorsnede) ziet een hogere download voor minder / zelfde geld dan bij adsl.

Maar goed, zoals ik al zei, ik ben niet echt heel gelukkig met mijn kabel aansluiting hoor.

Als je adsl beter bij jou vind passen moet je gewoon overstappen imho.

offtopic:
Ik heb in de 3.5 jaar nog maar 1 keer last gehad van onbeschikbare dns servers
Conform de specs van ons Com21 kabelmodem bedraagt de maximale download 30 Mb/s (ondanks 10 Mb/s Ethernet-verbinding met PC) en de dito upload 2 Mb/s. Zoals algemeen aangenomen is met de huidige technieken de limiet voor de coaxkabel 10 Mb/s. De bottle neck ligt dus in de hogere infrastructuur. Nu zou men hierin verder kunnen investeren...
Als je eens wist wat dat kost. Ik denk dat @home het zo lang mogelijk probeert uit te stellen. Als er geen grote getalen klanten weglopen is er niet zo veel aan de hand. Vergeet niet dat @home echt heel groot is.

Bovendien doen ze al research naar 10Mbit via de kabel. Verder is die 10Mbit de max en op een kwalitatief goede kabel, zonder andere signalen erop (tv / radio bv).

[ Voor 54% gewijzigd door Bor op 02-12-2003 15:09 ]

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

We hebben het nu alleen maar over het breedband abonnement.

Er is ook nog Basis en Budget.
Deze 2 paketten zijn in mijn ogen totaal niet meer concurrerent met de continue snelheidsverhogingen bij ADSL-providers.

Waar het om gaat is dat @Home stilstaat en de andere aanbieders vooruit gaan. (Meer waar voor je geld.) Als @Home niet snel iets doet worden ze ingehaald.

Ze blijven zich maar verschuilen achter de hoge download (waar ik ook zeer tevreden over ben).
Het wordt nu echt een keer tijd om de upload te verhogen.
Niet om je servertje goed te kunnen draaien, maar om het volgende.

Steeds meer mensen hebben meer dan 1 computer aan hun breedband-verbinding hangen. Als je met een aantal mensen je verbinding deelt is een hogere upload zeker van belang.
Als je eens wist wat dat kost. Ik denk dat @home het zo lang mogelijk probeert uit te stellen. Als er geen grote getalen klanten weglopen is er niet zo veel aan de hand. Vergeet niet dat @home echt heel groot is.
Als er grote getalen mensen weglopen ben je al te laat.
Het kost velen malen meer om een nieuwe klant aan te sluiten dan een bestaande klant te houden.

[ Voor 21% gewijzigd door Shiver23 op 02-12-2003 15:41 ]

PSN: Shiver23

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Shiver23 schreef op 02 december 2003 @ 15:25:
[...]

Steeds meer mensen hebben meer dan 1 computer aan hun breedband-verbinding hangen. Als je met een aantal mensen je verbinding deelt is een hogere upload zeker van belang.
zou jij dan ook bereid zijn er (voor meer upload) meer te betalen vraag ik mij dan af?

immers wat jij zegt is:
ik wil op een internetlijn die afgestemt is op 1 gebruiker, meer gebruikers aansluiten. Dit kan nu al, mits je consessies doet (hogere ping e.d.).

vertaald zich in --> meer/hogere upload = meer betalen.

(en dan een klein bedrag van max 5 euro per maand bijvoorbeeld)

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Ik wil er nu best meer voor betalen. (niet al teveel)
maar op het moment dat de concurrentie nog meer verhogingen doorvoeren houdt het een keertje op

PSN: Shiver23

Verwijderd

Er zijn voor ons zelf een paar redenen om over te stappen op ASDL.
Dit terwijl ik al sinds 1999 @Home heb/had.

Zelf brakke service's verlenen (mail/dns/news) en vervolgens de klant verbieden deze service's zelf te draaien ( met als toppunt het dichtgooien van poort 25 onder de smoes van spam )
Helpdesk die van niets weet en niet verder komt dan het advies van opnieuw formateren en installeren van de PC.
Het stil aan vehogen van de prijzen zonder hier iets tegenover te zetten, erger nog de service en snelheid word alleen maar minden.

Nee geef mij dan nog maar eens een reden om bij @Home te blijven ?
Tenminste als je iets meer met internet wil dan downloaden.

• py.mosjuh
  • Laatst online: 24-10-2022

py.mosjuh

fikkert.net

ik ben zelf ook steeds minder tevreden over @home.. idd telkens prijsverhoging (al 2 laatste (2?) jaar d8 ik zo). heb ook al een gele kaart (eigen schud dat wel) maar daar wordt ook totaal niet naar je geluisterd (beetje zwak van ze maar goed). Verder erger ik me ook mateloos aan de helpdesk die je ook niets kunnen/willen(?) vertellen. Ik ben best bereid wat meer geld te betalen voor sneller internet maar dan moet het ook stabieler worden want nu heb ik het ene moment 400 kb/s en het volgende 200 kb/s.

Jammer dat we geen ADSL kunnen nemen omdat we geen vaste telefoonlijn hebben hier in mijn studentenhuis (is ook de reden dat ik 5 euri extra oid niet zoveel problemen vind geven: komt toch uit op een euri de man ongeveer).

Kites rise highest against the wind - not with it (Winston Churcill)

Verwijderd

Ik ben ze beu, die f@cking 128kb/s of 16kB/s haal ik nooit. Download boeit me niet zo heel veel, maar ook die haal ik maar max 1500kb/s

Zie: [rml]maui71 in "Het grote @home problemen topic [ deel 4]"[/rml]

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:36

backupdevice

No Risk , Full Push

Ik heb sinds begin vorige maand adsl. Heb eerst @home gehad.

Ben echt blij dat ik bij @home weg ben.

Waarom? Vanaf 18.00 had ik een upload van irca 4-6kb. Vanaf 18.00 viel de verbinding met de gatway weg. Dit probleem bestond al 18 maanden. Ik heb 3 verschillende CP nummers gehad, niets hielp. Oneindig gepingd naar de gateway , printscreen gemaakt met om de 10pings een time out, en nog zeggen dat het niet aan de gateway lag. Modems vervangen, nics vervangen, nieuwe kabels getrokken, signaal doorgemeten en versterkt door Home. Niks hielp, want het was de gateway.

Mailservers die niet werken, nieuwsgroepen die het niet doen, helpdesk die alleen maar auto mailtjes kan sturen.........

Nu Demon, is al meer dan 2 jaar geleden dat zolang een stabiele verbinding heb gehad. _/-\o_

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Verwijderd

Bij mij is @home Breedband ook lekker de deur uit. ;) Je wordt gewoon direct ziek als je gewoon zo weinig upload hebt. En de download ging ook langzamerhand omlaag.
Nu @home members kwijt raakt, zie ik kerels lopen in @home jassen met folders die ze door de bus duwen. Dus ik denk dat ze eht wel langzamerhand merken. Ik heb nu gelukkig Demon; en als er over 1 jaar of 2 jaar betere aanbiedingen zijn, stap ik wel weer over.

Verwijderd

Nah ik heb ook al gevraagd wanneer ze iets aan hun upload gaan doen.. dit is wat ik van ze te horen kreeg. Al vorens een hoop geblaat. Waar wel de terechte opmerking van de prijs/prestatie download verhouding, die laten we eerlijk zijn bij @Home als nog beter is dan die van andere aanbieders, in Januari verandert dit dus imho, maar goed.
"Om ook in de toekomst een marktconform product aan te bieden overwegen wij inderdaad om de uploadsnelheid te wijzigen.
We verwachten in de loop van volgend jaar deze wijzigingen in te voeren."
- Dus oke dit verhogen ze, maar wat in de openingspost te recht word opgemerkt is het feit dat de newsserver van @Home zwaar riant veel te brak is. Idd de retentie tijd is zwaar laag, post staat er misschien een dag op. De stabiliteit van deze is helemaal brak hiero, af en toe kan ik er van downloaden met 350KB/s (Nog iets me snelheid is dus DUIDELIJK gecapped !) maar heel vaak is de enigste newsserver waar ik dan nog iets mee kan, news.tilbu1.nb.home.nl, maar zo vriendelijk om mij een download te gunnen van 90KB/s of nog minder.

- Eindelijk hebben we dan een fatsoenlijke mailserver JUPPIE !! spam heb ik iig geen last van, maar in de tijd dat ik @Home brakband, basis dus, had ik niets dan gezeik. Mails die gewoon een paar uur naar verzenden pas aankwamen, of leuker nog een paar dagen wat ik ook wel eens heb meegemaakt 8)7.

- Helpdesk die ik dan niet zo vaak nodig heb, maar die idd nauwelijks bereikbaar is, mensen die je de meest domme vragen stellen. Voorbeeld van een vriend van me, "meneer zou u een andere kabel naar uw pc willen trekken" Die voor de goede orde een meter of .. iig meer als 10m van het modem af stond. Dan als antwoord geven "zo`n lange kabel heb ik niet" en dan tegen vraag nogmaals krijgen of je niet maar even zo`n kabel naar je pc wil trekken.

- In mijn geval een of andere muts die mij vertelt dat ik pas na een half jaar kon overschakelen van Basis naar Breedband. Terwijl dit eigenlijk al op het moment kan dat ik belde. Daarbij kwam nog eens dat ik heb moeten vechten om de prijs van het toen der tijd aangeschafte modem voor basisband terug te ontvangen omdat ik toen overging naar een huurmodem, terwijl dit me duidelijk was vertelt in een email van ze.. :Z. Beginnen ze "Jah maar u bent net te laat met het overstappen naar @Home Breedband. Nu huurt ook een @Home basisband gebruiker een modem, dus u komt daar niet voor in aanmerking omdat u net buiten de overgangs termijn valt" Ik wist niet wat ik hoorde.. Ik had GVD die aanvraag dikke twee maanden van te voren de deur uit gestampt. De datum dat ik werkelijk overschakelde van Basis naar Breedband was ook twee weken later dan in de email vermeldt stond :S Ik heb FFS zelf moeten bellen met de technische dienst van die gasten, krijg ik een moeilijk nederlands pratende, geïrriteerde technischedienst medewerker aan de phone. Wat me FFS ook nog nogal wat heb gekost.. Dus wat het Immigratie van Basis naar Breedband mag er ook wel iets verandert worden.. als dit vaker voorkomt dan ;)

Lucht toch op zoiets :P

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:03
Verwijderd schreef op 02 december 2003 @ 14:34:
[...]

De beste opmerking van deze thread IMO.

Verwijderd

@home is de laatste jaren in kwaliteit alleen maar achteruit gegaan en kwa prijs zijn ze veel duurder geworden. Ik betaalde eerst 80 Gulden en nu €47,95 voor een slechtere verbinding. om de haverklap is er hier storing en het afgelopen weekend had ik helemaal geen internet. Lekker als je daar dik voor betaald. Ik stap af van @home.

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 20:05
Wij hebben geen problemen met onze Breedband verbidinding van 48 euro p/m.
De download is max. 360 kb/sec en de upload is max. 14 kb/sec.
Mail, news etc. gebruiken we niet dus daar hebben we ook geen last van.
De verbinding is vrijwel altijd up, de router moet alleen af en toe ge-reset worden.
Al met al heb ik dus niks te klagen voor 10 euro per maand. _/-\o_

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Verwijderd

Snap de vergelijkingen ook niet helemaal...

Ik ga binnenkort, hopelijk eindelijk verhuizen, en heb gekeken naar alternatieven, maar @home levert gewoon de hoogste download voor de laagste prijs.

Je moet niet vergeten dat bij die ADSL abbonementen KPN's aansluitkosten voor vaste lijn + MINIMAAL Belbudget abbo erbij komen!

Heb zelf al jaren @home en gebruik mijn breedband naast het gewone surfen/email om spellen/films etc te downloaden en om on-line te gamen en daar is @home prima geschikt voor!

Wie praat mij om!?!

-news servers? Like I care.. Gebruik ik niet
-Brakke mail server? Heb nu @home via Uni = GEEN email adressen. Had daarvoor 'echte' @home.
-Upload laag?
-Draai geen servers meer na gele kaart en mag ook niet.
-?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2003 18:18 ]

• omitz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:37
Ik heb al jaren @home. Weinig te klagen, ach het ligt er wel eens uit.
Sinds ik een huisgenoot heb gekregen die ook regelmatig online-gamed valt er wel iets te klagen! De download van @Home is gewoon goed, regelmatig ben je aan het downloaden met waarden tussen de 40 en de 300 kb/s
gemiddeld denk ik tegen de 170 kb/s aan te komen.
Is hoog en redelijk vergelijkbaar met de 1024b/s Downstream die demon biedt!
De upload is slechts 128b/s (16kb/s) die zelden wordt gerealiseerd. Als emule/edonkey ongelimiteerd loot te trekken dan pakt ie tussen de 12 en de 13 kb/s. Internetten kun je dan vergeten...

Nou even kijken naar wat Demon biedt:
downstream: 1024bit/s = 128 kb/s (ik vind dat niet slecht)
upstream: 512 bit/s = 64 kb/s (dat is 4x zo snel als bij @home!)

De prijs hiervoor is: € 39,-- per maand. Ok, je moet wel even een telefoonlijn hebben, een kpn abbo kost per maand: € 17,85

@home levert voor € 47,95 per maand:

down: 2560 kbit/s = 320 kb/s
up: 128 kbit/s = 16 kb/s

bbnet levert voor € 55,-- per maand:

down: 2048 kbit/s = 256 kb/s
up: 1024 kbit/s = 128 kb/s

Voor € 7,50 per maand krijg je toch behoorlijk wat meer upload.... Die download blijft denk ik bijna hetzelfde. Ok, je kunt hoger pieken...
Maar als ik nu een filmpje bij een vrien van me wil ophalen, dan kan ik veel gemakkelijker een ftp-proggie installeren en de boel overgooien... Dat duurt niet zo lang...

Ik wil niemand ompraten, maar bbnet klinkt voor mij toch net iets aantrekkelijker. Vooral als je meerder computers op het internet gaat gooien in een netwerkje. Volgens mij moet je dan haast wel concluderen dat bbnet net iets beter scoort.
Maar goed, de wonderen zijn de wereld nog niet uit...
Misschien verhoogt @home de upload wel naar ... 24 kb/s ???
Hahahhaaha dat zou een goeie grap zijn.....

Ik vind het jammer dat ik het idee krijg dat ik bij @home betaal voor die lite abbo's
Maar goed...
Blijven lachen... ik heb internet en het is snel.... waarom klagen????
==>ik word zovaak verrot geschoten bij rtcw :P

Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst.

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-04 14:37

JeroenT

hoi!

Wat heeft iedereen toch te klagen? @home is perfect hier!!!111 :+

/serieus mode

@home mag wel eens gaan oppassen met zijn brakheid , vroeg of laat worden mensen slimmer en gaan ze doorhebben dat ADSL goedkoper wordt/is en dat @home maar een matige service biedt.

("waarom kan kees zijn mp3's wel zo snel versturen en ik niet??")

Straks krijgen we ook nog een goedkoper en ook brakker ultra-brak-basis abbo van 32/16 kbit :Y)

"Surf nu supersnel voor een vast bedrag p/maand" :/

[ Voor 22% gewijzigd door JeroenT op 03-12-2003 22:19 ]

Verwijderd

/me stapt binnenkort ook over naar ADSL ( demon 2048/1024 )..

Het is al vaker gezegt... brakke service ,slechte helldesk en waardeloze upload..
De belofte over het verhogen van de upload snelheid word al zo lang rondgeblaat maar nog steeds niks gezien |:(
dan vervolgens de downloadsnelheid verlagen van 4 mbit naar 2.5 mbit en dan ook nog claimen dat er helemaal niks gewijzigt is :(
Wel je abbo geld verhogen om "de kwaliteit van de dienst op pijl te kunnen houden".... yea right...

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

* Moartn gaat ook over op ADSL binnenkort

Als Demon hier leverbaar was geweest had ik dat al eerder genomen, maar nu KPN de snelheden van KPN-DSL weer gaat verhogen hoop ik in januari xs4all ADSL basic te mogen begroeten hier.

Ik ga volgens de specs iets omlaag in downstream snelheid, van 2,5 naar 2 mbit, maar in de praktijk zal ik er niet veel van merken. De upstream gaat van 128kbit naar 320, dus da's helemaal beter.

@home is gewoon niet goed bezig, het is wel eens slechter geweest, maar ze hebben nog steeds te veel minpunten:
- Onstabiel, veel strorinkjes (is gewoon altijd zo met kabel heb ik het idee, adsl is gewoon stabieler)
- Upstream snelheid, ik haal die 128kbit nog niet eens, vaak is 64kbit al te veel gevraagd
- Ontzettend hoge ping zodra je maar iets upload. Ik ga van 30-40ms naar 500-800ms als ik 8K/s aan het uploaden ben
- Brakke helpdesk. Geen goed personeel en ook nog eens betaald.
- Slechte mailservers
- Nog slechtere newsservers

Nee, dan heeft xs4all toch wel z'n voordelen :Y)

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Verwijderd

Ik denk dat 't gewoon een laconieke houding is van @home. Ze kunnen op basis van de huidige infrastructuur, zonder al te veel kosten te maken al een veel hogere snelheid, zowel up als down, realiseren. En wat verglijkingen betreft ? Ik heb voor 15 euro meer in de maand een 8/1 ADSL verbinding. Met goeie newsservers, mailservers een gratis helpdesk en op die helpdesk mensen die weten wat ze doen.

Ik ben al kabelgebruiker bij @home vanaf het eerste uur, en ben altijd dik tevreden geweest over snelhied en prijs. Maar de laatste tijd wordt het wel echt moeilijk om trouw te blijven. Download snelheden die gecapped worden, prijzen die blijven stijgen en een upload om van de janken. Dan heb ik het nog niet eens over al die andere diensten die ze claimen te leveren, maar waar je eigenlijk ook niets aan hebt.

Nee, nog even wachten tot volgend jaar en dan ga ik over naar ADSL, als @home hun zaakjes weer op de rit heeft en verglijkbare abo's levert dan ga ik misschien wel terug.

Verwijderd

Als je de planning voor @home voor volgend jaar bekijkt, dan wordt het netwerk ook niet enorm uitgebreidt, het zijn slechts een aantal (kleinere) plaatsen. Terwijl KPN een hele massa aan centrales extra adsl geschikt gaat maken... @home is hier de strijd aan het verliezen.

Ben zelf bijna 3 jaar @home abbonee geweest, totdat de kwaliteit dermate achteruitging dat het voor mij niet acceptabel meer was. (steeds kort wegvallende verbinding in regio den bosch, duurde > 6 maanden, plus veel inzet van gebruikersvereniging en tv-programma Kassa nodig voordat ze het probleem uberhaupt onderkenden).

Verwijderd

Ik vraag me af of ze onderstaande tekst nog wel mogen gebruiken :
'Wél zonder beperkingen zo snel als je wilt! De snelste internetverbinding van Nederland.'

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2003 11:12 ]

• Bor

Bor

Volgens speedtest is @home breedband pas nummer 30 van de snelste verbindingen:

30. @Home @Home Breedband
Kabel 275.22 103.89 1354 22410 47.95

• Bor

Bor

Hebben jullie dit topic al gelezen: "@Home in de tegenaanval"
Om de concurrentie voor te blijven, gaat Essent Kabelcom komend jaar de snelheid @Home Basis en Budget verdubbelen en die van @Home Breedband zelfs twee keer verdubbelen.
Om de concurrentie voor te blijven, zullen we komend jaar de upstream van @Home Breedband twee keer verdubbelen en die van Basis en Budget verdubbelen.
Me is happy als dit snel wordt doorgevoerd.

[ Voor 30% gewijzigd door Bor op 04-12-2003 11:33 ]

Verwijderd

Quote van : http://www.home.nl/producten/overathome/
(ff doorgestreept wat niet (meer) van toepassing op ze is.
Gekenmerkt door kwaliteit en snelheid, bieden wij diensten die de behoeften op het gebied van internet en in de toekomst andere multimediale diensten tegemoet komen. Internetdiensten waarmee jij op de door jouw gewenste wijze over alle beschikbare informatie en optimale dienstverlening kan beschikken. En dit alles in het kader van zekerheid, comfort, gemak en betrouwbaarheid.

• Bor

Bor

De download en upload worden 2x verdubbeld volgens het andere topic. (breedband abbo)

Verdubbelen is 2x 128, en 2x verdubbelen is, 4x 128=512

[ Voor 41% gewijzigd door Bor op 04-12-2003 11:38 ]

Verwijderd

Bor_de_Wollef schreef op 04 december 2003 @ 11:38:
De download en upload worden 2x verdubbeld volgens het andere topic. (breedband abbo)

Verdubbelen is 2x 128, en 2x verdubbelen is, 4x 128=512
Ik heb gehoord dat Lada ook z'n productie proces verbetert heeft, echter de auto is nog altijd niet populair.
iaw Te Laat, vertrouwen is weg ....

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op 04 december 2003 @ 11:45:
[...]

Ik heb gehoord dat Lada ook z'n productie proces verbetert heeft, echter de auto is nog altijd niet populair.
iaw Te Laat, vertrouwen is weg ....
Sorry, maar die vergelijking slaat helemaal nergens meer op. Ik weet wel zeker dat heel veel mensen hier blij mee zijn.

• You-Suk
  • Laatst online: 16-11-2025
Bor_de_Wollef schreef op 04 december 2003 @ 11:46:
[...]

Sorry, maar die vergelijking slaat helemaal nergens meer op. Ik weet wel zeker dat heel veel mensen hier blij mee zijn.
Eerst zien, dan geloven >:)

Verwijderd

You-Suk schreef op 04 december 2003 @ 16:21:
[...]

Eerst zien, dan geloven >:)
Loopt nu een ander draadje ook over, dus misschien doen ze toch mee.

*tjah ze moeten wel!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:00
Paar dingen die mij tegenvallen van @home:

- Het budget abo is zeer sloom, erger me dood als mensen dat hebben
- de installatiepakketten zijn van ontiegelijk lage kwaliteit, die bekabeling, die splitter, die zijn gewoon rampzalig. Wat ik destijds van chello (kabelnoord eigenlijk) kreeg was stukken beter
- Poort 25 dicht. Mailserver is nou niet om over naar huis te schrijven, en ik draai als sinds ik 5 jaar geleden chello nam een eigen mailserver. Tuurlijk mag het niet, maar het is toch wel handig als je voor jezelf wat mail kunt krijgen op je eigen domeintje. Ben nu afhankelijk van een chello machine die via SMTP/TLS over poort 465 mail doorstuurt.
- Helldesk is ontiegelijk dom en koppig. Ze sturen het liefst maar een monteur om van alle gezeur af te zijn. Heeft die monteur nix aan, die wil je kabel doormeten en als je em vertelt hoe en wat begint ie zowaar te vloeken en belt ie de helldesk: binnen 5 minuten weer online.
- Nieuwe abo's vaak niet geactiveerd, en dan gaat het dus zo als bovenstaand. Gelukkig heb ik dankzij een ex-@home helldeskmedewerker iets geleerd: begin over CAPS te lullen, dat is hun registratiesysteem en dat klinkt ze bekend in de oren, elke keer toen ik dit aanvoerde werd ik meteen geholpen op de manier zoals ik voorstelde.
- Die upload, tja, het zou mooi zijn als ik ook 40KB/s had, maar ja... geen ADSL hier en @home levert het niet. Eerst maar met 16KB/s doen, tis niet anders.

Wat ik beter aan @home vind dan chello:
- Beschikbaarheid, ligt er heeeeeel soms af, bij chello was dit dagelijks
- snelheid: lage pings, hoge downloadsnelheden (had 2s pings en 20KB/s downloads met chello). Grappige hierbij is dat ik alleen ander modem en ander IP heb, snelheid is nu 320KB/s met 20-50ms pings. Bekabeling in en om huis is nog steeds exact hetzelfde.
- redelijke prijs
- beter modemsysteem. Kabelnoord plaatst nog steeds com21 modems met 15m coax ervoor evt ook nog met blokkerende versterker ertussen. Het werkt, dat is alles. Com21 is zo dood als een pier, het werkt gewoon niet lekker, eurodocsis heeft de toekomst.

Dan nog die budget/basis abo's: voor mensen die met 56K of ISDN klooien is het ideaal, altijd online. Basis is nog goed te doen, ben daar in eerste instantie op overgestapt van chello af (pings waren goed en de downloadsnelheid was toch 2x zo hoog als met chello, en dat voor 20 euro/maand minder :)). Als je dan kijkt naar chello met de entry en de budget abo's, hebben die een veel hogere snelheid. Als je goed kijkt, zie je dan ook een datalimiet, dat heeft @home dus niet. Met dat brakke com21-broadcast-ik-kijk-wat-de-buurman-ophaalt-systeem zit je ook zo over zo'n limiet heen als je zo'n abo bij Kabelnoord afsluit :P

Al met al heb ik geen klagen over @home, alles beter dan chello :)

Verwijderd

Even off-topic, maar hier lopen vast mensen rond, die weten hoe ik dit aan moet pakken.

Thuis gebruiken we nu een COM21 modem, zo'n groot, zwart, oud geval. We hebben al een paar jaar @home en tot nu toe nog niet te klagen over snelheid en/of storingen. Het werkt eigenlijk altijd wel.

Maar die COM21-modems zijn volgens mij toch wel een stukje trager dan die nieuwe witte modems. Zeker als ze volgend jaar de snelheid gaan verhogen, zou ik dus wel baat moeten hebben bij een nieuw modem.

Ik heb al mensen heel geheimzinnig horen roepen, dat ze weten, hoe dit aangepakt moet worden. Maar verder dan vertellen, dat zij het weten, komen ze meestal niet. Hoe pak je dat nou aan, zonder er een hoop gedonder mee te krijgen? (Als het echt te "fout" is voor GoT, kan het ook op de mail natuurlijk.)

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21:26
Verwijderd schreef op 05 december 2003 @ 08:07:
Even off-topic, maar hier lopen vast mensen rond, die weten hoe ik dit aan moet pakken.

Thuis gebruiken we nu een COM21 modem, zo'n groot, zwart, oud geval. We hebben al een paar jaar @home en tot nu toe nog niet te klagen over snelheid en/of storingen. Het werkt eigenlijk altijd wel.

Maar die COM21-modems zijn volgens mij toch wel een stukje trager dan die nieuwe witte modems. Zeker als ze volgend jaar de snelheid gaan verhogen, zou ik dus wel baat moeten hebben bij een nieuw modem.

Ik heb al mensen heel geheimzinnig horen roepen, dat ze weten, hoe dit aangepakt moet worden. Maar verder dan vertellen, dat zij het weten, komen ze meestal niet. Hoe pak je dat nou aan, zonder er een hoop gedonder mee te krijgen? (Als het echt te "fout" is voor GoT, kan het ook op de mail natuurlijk.)
Tja, je kunt moedwilleg het modem frituren, maar dat wordt hier niet gewaardeerd denk ik. Verstandiger is om, als het zover is, @home lastig te blijven vallen voor een nieuw modem.

Verwijderd

Bor_de_Wollef schreef op 04 december 2003 @ 11:31:
Hebben jullie dit topic al gelezen: "@Home in de tegenaanval"

[...]

[...]

Me is happy als dit snel wordt doorgevoerd.
`K heb weer een mail van Sales van @Home, quote.. "Bedankt voor het versturen van uw e-mail naar @Home. < Standaard blaat van @Home, maar goed dat zal XS4all of wat dan ook, ook wel hebben.. >> Echter, wij hebben wel plannen om de upload te verhogen zoals in het voorgaande email is vermeldt. "

Maaruh @Home in de tegen aanval :z of die sales eikels slapen daar, of ze zijn wel heeeeel graag van mij af.. "Ik kan helaas de berichtgeving op een website van een derde niet bevestigen." << en daar doelen ze op een topic wat hier op GoT gaande is over een MOGENLIJKE tegen aanval in de "Breedband oorlog" die er nu gaande is.. Waar zijn die gasten mee bezig :?
/me overweegt ook ADSL.. Maar w8 nog ff geduldig af.. hopende op een fuckin wonder..

• Gregoor
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-05 10:56

Ik zou gewoon lekker wachten tot die hogere snelheden ingevoerd worden. Als je modem het dan niet meer aan kan, wat waarschijnlijk is, moeten ze je wel een nieuwe geven.

Daarnaast zullen zij daar ook blij mee zijn omdat ze van die Com21 modems bijna niks van gegevens uit kunnen lezen, zo is me verteld. Dus met die Motorola's kunnen ze in het geval van problemen met de verbinding, vanuit @Home zelf beter kijken of er iets met de verbinding is.

Verwijderd

Zolang @home geen snelheden boven de 10Mbps gaat aanbieden zit jij met je COM21 prima.

Verwijderd

Ik draai ook alweer 3 jaar met @home..... maar pas het laatste jaar ben ik tevreden daarvoor was het vaak een hoop ellende...... ik heb het dan over pingtijden van 200 en constante disconnect problemen.....
Wat het erge van @home is de arrogante houding "het kan ze geen ruk schelen"
Eigenlijk wil ik over op TweakDSL maar als ik dat ga doen hoe weet ik dan zeker of alles dan wel goed gaat ???
Je zal natuurlijk weer meemaken als ik over stap dat @home een week later ook alles aanpast:(

(geloof er weing van dat @home binnenkort de "upload" zal bijstellen.......)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2003 14:17 ]

Pagina: 1