DU-meter meet alleen server-verkeer?

Pagina: 1
Acties:

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 13:13

Whuzz

Dodgeball!

Topicstarter
Ik heb DU-Meter 3, de laatste build, geinstalleerd op mijn server.
Server: Win98
Client1: WinXP
Client2: W2K

Ik kan in DU-meter kiezen welke NIC ik hem laat meten. Ik wil het verkeer dat over mijn Chello-lijn gaat meten, dus selecteer ik hier de NIC die aangesloten is op mijn kabelmodem.
So far, so good, maar het probleem is dat DU-Meter dan alleen het verkeer meet dat mijn server zélf genereert. Als de server dus niets aan het downloaden/uploaden is, terwijl de clients elk met 50 Kb/s aan het downloaden zijn, dan geeft DU-Meter dus een dowload van 0 aan (of enkele bits/s) en dus níet het daadwerkelijke verkeer op mijn Chello-lijn :(
Als ik ervoor kies om álle NIC's te monitoren, dan ben ik dus het verkeer op het interne netwerk aan het monitoren en dat wil ik dus niet. Het gaat me puur om de chello-lijn.

Ik heb al een aantal alternatieven geprobeerd, waaronder Netmeter en AnalogX (gevonden via de search), maar die hebben allemaal hetzelfde probleem :(
De search bracht geen oplossing, alleen een oud topic van een jaar of wat oud die ditzelfde probleem beschreef, maar geen oplossing bood. Misschien is er in de tussentijd wél een oplossing?

[Update]
Probleem oplgelost, het blijkt aan Sygate te liggen. Dat draaide ik om het internet te delen.
Sygate eraf gegooit en ICS van XP gebruikt, nu meet DU wél het totaal. Vraag me niet waaróm, maar het werkt. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Whuzz op 11-02-2004 20:31 ]

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

'k Move deze toch naar SA, omdat 't niet zozeer gaat om het functioneren van je internetverbinding, maar meer om tekortkomingen in een stukje software.

I&T -> SA

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Topicstarter
Woopsie, het was ook de bedoeling hem daar te posten. Ben pas een half uur m'n bed uit, zullen we het houden op slaap-ogen? :X

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Topicstarter
^^^ Kick ^^^

Er moet toch een mogelijk zijn om al het verkeer op mijn chello-lijn te meten? Come on tweakers, make my day! :P

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Topicstarter
Inmiddels wat maanden verder, ik heb nog steeds geen oplossing. (Maar ben nog wel steeds op zoek :P )

Is het gewoon niet mogelijk om ál het verkeer op 1 NIC te meten? Programma's zoals DU-Meter kunnen kennelijk alleen verkeer meten dat door programma's op de PC waar DU-Meter zelf op draait wordt gegenereerd. Het moet toch mogelijk zijn om ál het verkeer op zo'n NIC te meten? :(

Nog mooier zou zijn wanneer ik kan zien hoeveel data er per intern IP is gebruikt, maar dat zal wel helemaal teveel zijn gevraagd...

[ Voor 18% gewijzigd door Whuzz op 11-02-2004 13:47 ]

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Je zou het programma: Netlimiter kunnen proberen. Deze is eigenlijk bedoeld om te bepalen hoeveel bandbreedte programma's mogen gebruiken (down&up), maar je kan (uiteraard) ook zien hoeveel er gebruikt word (programma specifiek) zonder een limiet in te stellen. Je zou dus waarschijnlijk wel kunnen zien hoeveel bandbreedte die ene NIC die jij wil meten verbruikt.

Ik weet niet zeker of dit werkt (heb zelf NIC er niet opstaan en heb geen server o.i.d) maar je kan het iig proberen! ;)

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:31

Crazy D

I think we should take a look.

DU Meter meet prima alle verkeer. Ik heb m draaien op m'n server, nic aangegeven die naar de wijde wereld toegaat (in mijn geval adsl), en die meet prima wat er gebeurt hoor, incl. alle verkeer dat door mn werkstation wordt gegenereerd. Ik zou alleen niet weten waarom het bij jou niet werkt, het enige wat ik heb ingesteld is welke nic er gemeten moet worden, en meer niet...

Hoe heb je je netwerk neergezet? Bij mij komt de adsl lijn op mn server binnen, en via een 2e nic loopt er een kabeltje naar mn hubje. Daar sluit ik mn werkstation en laptop op aan.

[ Voor 21% gewijzigd door Crazy D op 11-02-2004 17:24 ]

Exact expert nodig?

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
Je gebruikt die win98 bak dus als een gateway, het zou gewoon moeten werken als je alleen de chello kaart laat monitoren. Je zou nog kunnen proberen om beide kaarten te laten monitoren als de server allleen gateway is en niet fileserver of meer want dan klopt de traffic niet ofcourse.

Je zou eventueel nog andere progjes kunnen proberen maar het zou gewoon moeten werken wanneer je 1 nic laat monitoren andere alternatieven zijn o.a: Net Trafic

[ Voor 23% gewijzigd door _MaLa_ op 11-02-2004 17:32 ]

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Topicstarter
De windows 98 bak is inmiddels een windows xp-bak geworden.
Tevens heb ik net een programma gevonden dat zou moeten kunnen wat ik wil, denk ik, ik ben er nog niet precies uit hoe het werkt. Het heet Trafmeter.

@ CrazyD:
Ik heb exact dezelfde setup als jij.
Chello modem -> Server met 2 NICs -> Hub -> 2 andere PC's

Als ik DU meter op de server installeer en aangeef dat hij de NIC moet meten die zit aangesloten op het modem, dan meet ie vervolgens alleen de data die door de server zelf gegenereerd wordt.
Als ik alle data-gebruikers op de server uitzet en dan een groot bestand download via mijn workstation, geeft DU-meter dus geen verkeer aan (behalve dan een paar bytes ofzo).
Bij jou wel zeg je?
Ik ben niet de enige met dit probleem, er zijn meedere topics over en op 1 na (waar Trafmeter wordt genoemd) komt er nergens een oplossing naar boven...

Netlimiter werkt ook niet. Zelfde probleem, je kunt prima vanalles instellen (limiten en monitoren) voor programma's en data op de server zelf, maar niet van andere PC's in het netwerk.

[ Voor 11% gewijzigd door Whuzz op 11-02-2004 18:04 ]

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Topicstarter
Probleem opgelost! [zie startpost]

Pagina: 1