[XP] Shortcuts desktop naar CD drives werken niet

Pagina: 1
Acties:

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-05 15:20

Godjira

To infinity and beyond!

Topicstarter
Ik heb dit probleem al tijden met Windows XP. Ooit heb ik me erbij neer kunnen leggen maar inmiddels begin ik me er weer behoorlijk aan te irriteren. Ik heb dus behoorlijk wat drives in mijn PC hangen (allemaal partities, wat wil je met 260GB ;) ). Ik heb mijn CD en DVD brander en alle andere drives als shortcut op mijn bureaublad staan om snel toegang tot mijn drives te hebben. Elke shortcut naar een gewone partitie werkt maar de shortcuts naar mijn CD drives geven de volgende melding wanneer ik erop dubbelklik (er zit een CD/DVD in de drive wanneer ik dat doe):

Afbeeldingslocatie: http://www.dbouma.cistron.nl/got/images/cdbrowse.png

Ik heb al meerdere malen nieuwe shortcuts aangemaakt en heb ook al eens in TweakUI de optie Repair Icons geprobeerd, maar dit wil niet helpen. Onderhand na veel zoeken heb ik er wel genoeg van en wil gewoon een oplossing hebben eigenlijk.

Hier nog een screen van hoe mijn properties van de shortcut zijn:

Afbeeldingslocatie: http://www.dbouma.cistron.nl/got/images/shortcut.png

Volgens mij is dat gewoon in orde.

Heeft iemand enig idee waar dit uit voort komt en hoe dit op te lossen is of zijn er mensen die hetzelfde probleem al eens hebben gehad?

Profile

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:15

breinonline

Are you afraid to be known?

Vul bij het start in-veld eens een andere driveletter in, van een vaste schijf. Als het goed is werkt het nu wel (bij mij iig wel). Idee uit dit topic.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-05 15:20

Godjira

To infinity and beyond!

Topicstarter
breinonline schreef op 02 december 2003 @ 13:04:
Vul bij het start in-veld eens een andere driveletter in, van een vaste schijf. Als het goed is werkt het nu wel (bij mij iig wel). Idee uit dit topic.
Ik heb het geprobeerd en tot nu toe werkt het. Echt stom dat het zoiets simpels is dat ik gewoon over het hoofd heb gezien 8)7 .

Profile