Problemen met HTTPS (casema Eurodocsis)

Pagina: 1
Acties:

• aapelite
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-05 20:46

aapelite

Do the kirby!

Topicstarter
Mijn probleem is: Mijn buurman is sindskort van het DEMOS netwerk van casema overgestapt naar wanadoo EASY met het zwarte eurodocsis modem. Vervolgens bleek dat hij niet op HTTPS servers kon en heeft hij mijn hulp gevraagd.

Allereerst heb ik gecontroleerd of dit zo was, dit klopte, internet bankieren van rabobank werkt bijvoorbeeld niet en ook mijn webmail van school werkt niet. Ik check vervolgens alle internet instellingen van internet explorer en heb alles goed gezet zoals me gevraagd wordt en heb de beveiliging op standaard en laag geprobeerd. Dit werkte niet.

Vervolgens GoT geraadpleegd. Hier vond ik iets over MTU op 1462 zetten. Ik download ene proggy daar en stel de MTU op die waarde. Ook dit bleek niet te werken.

- Vervolgens gecontroleerd of er een firewall was. Die was er niet.
- Opnieuw internet connexie aangemaakt zonder wanadoo cdrom. Werkt niet.
- Nieuwste drivers van de onboard LAN card van mobo. Werkt niet.
- Modem reset. Werkt niet.
- Vervolgens gekeken of er een vervelend proggy op stond met adaware en voor virus gescanned. Weer nix.
- DNS goed ingesteld bij iedere kaart en bij de internet verbinding.

Ik kan verder niets meer bedenken voor wat ik nog gedaan heb, maar wie wee weten jullie iets en dan kan ik kijken of ik het al geprobeerd heb.
Mijn volgende stap vanavond wordt in ieder geval de helpdesk bellen als het dan nog niet werkt. Dit heeft mn buurman ookal gedaan, maar die hebben hem nog minder geholpen dan ik.

Is het trouwes mogelijk dat er bij casema iets gesloten staat aangezien het VPN style gaat? Ze hebben hem iig wel pas sinds gisteren omgeschakeld toen hij had gebeld want dat hadden ze ook nog niet gedaan.

Ok, brand los, ik hoop dat iemand iets weet :)

Edit: Ik heb ook msn geprobeerd op de computer maar daarmee kon ik ook niet inloggen, zal er wel mee te maken hebben. Misschien hebben jullie daar wat aan. Inet werkt voor de rest wel qua surfen en downloaden.

[ Voor 8% gewijzigd door aapelite op 02-12-2003 12:32 ]

• rvm
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

rvm

Dit is de officiele oplossing:
http://eservice.casema.tv...3954DA801F96}&NodeID=2867

Het is me ook al eens gelukt door een proxy server in te stellen (www-proxy.wanadoo.nl of proxy.euro.net)

[ Voor 35% gewijzigd door rvm op 02-12-2003 20:30 ]

• aapelite
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-05 20:46

aapelite

Do the kirby!

Topicstarter
Dit had ik inderdaad al gevonden, maar dit werkte niet. Ondertussen heb ik vandaag de helpdesk gesproken en die kwamen met broadband wizard aanzetten. Werkte ook niet en ze hadden zelf geen idee meer.
Ondertussen comp mee genomen naar huis, same problem dus lag iig aan de computer. Ik reinstall hem nu, dan zal het wel opgelost zijn :)