Ik ben bezig met een site voor een koeriersbedrijf en die mensen willen dat de klanten hun pakketjes kunnen volgen via internet. Nu heb ik in de database alle pakketjes voorzien van een ID, en ik heb de site zo gemaakt dat het pakketje gevolgd kan worden nadat het Pakket-ID is ingevoerd. Nu wil ik alleen niet dat jantje het pakket van pietje kan volgen of dat jantje zomaar ff wat pakketjes gaat volgen door pakket-id's te gaan raden. Ik wil dus een extra beveiliging maken in de vorm van een soort wachtwoord. Nu is het nogal wat werk om voor elke klant een wachtwoord te maken dus ik dacht het makkelijker te doen door in de pakketten-tabel een extra kolom te maken om een soort van wachtwoord in op te slaan wat gewoon een random waarde is. Als er een pakket ingevoerd wordt moet daar dus automatisch een random waarde komen te staan (bijv. een getal van 5-digits oid) en dan kan de klant dus de combinatie pakket-id/random-nummer toegestuurd krijgen en dat gebruiken om in te loggen.
Allemaal leuk en aardig, maar ik heb geen id hoe ik een kolom een random default waarde kan geven in MS SQL (2000). Ik heb gezocht en zelfs MSDN helemaal uitgepluist maar ik heb het niet kunnen vinden
Weet iemand of dit uberhaupt mogelijk is en hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?
Ik had zelf al wel gedacht dat ik het met de invoer-software van de pakketjes kon opvangen door het programma een random waarde te laten inserten maar een default value zou toch makkelijker/netter zijn denk ik
Allemaal leuk en aardig, maar ik heb geen id hoe ik een kolom een random default waarde kan geven in MS SQL (2000). Ik heb gezocht en zelfs MSDN helemaal uitgepluist maar ik heb het niet kunnen vinden
Weet iemand of dit uberhaupt mogelijk is en hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?
Ik had zelf al wel gedacht dat ik het met de invoer-software van de pakketjes kon opvangen door het programma een random waarde te laten inserten maar een default value zou toch makkelijker/netter zijn denk ik
Rookworst zonder R is ook worst.