[Laptop] Onder Windows geen CD-ROM

Pagina: 1
Acties:

• Rubie-The-Sysop
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-05 21:33
Hallo,

Me vader die heeft een neiuwe laptop gekocht. Ik mag zo'n beetje min of meer zijn oude P1 166Mhz 32MB intern laptop hebben. Win 98 zat er al op, samen wat nog meer hypotheek programma's. Ik heb maar niet meteen een format gedaan, want stel dat er nog iets belangrijks op zou zitten. Me vader zei dat er nix meer balangrijks opstond, ik zet me gegevens over op diskette's. Format C: j en hij wordt geformanteert.

Bootdisk erin, setup openen (Windows 98 SE). Setup gaat helemaal goed, hij gaat hardware detecteren, gaat ook goed, hij gaat niet plug en play hardware controleren, en dat gaat neit goed, bij 5% blijft ie haken.

Geen probleem laptop uit...........aan, en hij gaat weer verder. Niks aan de hand, hij is bezig met tijd in te stellen configuratie scherm enz. Dan start ie weer opnieuw op. Hmm hij mist een bestand :? vaag nou ik druk gewoon op een toets en hij gaat weer verder.

Onder windows, hij logt in. Hij ziet alle nieuwe hardware. "Doe de Windows 98 SE cd erin" :? Die zit er al in. Ik probeer nog D te doen enzo. Doet ie allemaal niet, er zit ook geen bladeren bij dus ik kan ook niet op de CD gaan bladeren. Nou dna maar 20 keer op bestand overslaan klikken. Op een gegeven moment ziet ie de Infrarood poort, heeft ie weer CD nodig. Hey, er staat nu wel bladeren bij. ik klik op bladeren. ik zie alleen maar A: C: en D: (die D: snap ik ook nix van want die is leeg en ik heb geen partitie aangemaakt.). Nou dan maar weer bestand overslaan.

Ben helemaal klaar nou 100x klikken op bestand overslaan. ik dacht mischien staa ie gewoon in "Deze Computer". ik ga daar dus heen, maar geen CD-ROM.

Vaag, ik zet laptop uit.....an start op met bootdisk. MS-DOS starten MET ondersteuning voor CD-ROM. En hij ziet gewoon de CD-ROM.

Hoe kan dit ? ik heb niks in het bios verandert, en hij doet het ook gewoon in ms-dos ?????

• MaNdM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08:31

MaNdM

1000-dingen-doekje

misschien een idee om op te starten met flop met ondersteuning voor cd-rom, dan de map win98 op de hdd zetten en de installatie dus vanaf de hdd uitvoeren. Het lijkt erop dat win98 je drivebay niet standaard kan ondersteunen.

To be determined...

• Rubie-The-Sysop
MaNdM schreef op 02 december 2003 @ 12:19:
misschien een idee om op te starten met flop met ondersteuning voor cd-rom, dan de map win98 op de hdd zetten en de installatie dus vanaf de hdd uitvoeren. Het lijkt erop dat win98 je drivebay niet standaard kan ondersteunen.
Heb ik ook geprobeerd. Met C: copy E:*.* C:\Win98 maar dan kopiert ie maaar een paar bestanden en niet de mappen. Maar mijn klasgenoot heeft ook een laptop, dus we hebben de HDD's verwisselt. En nu staat er Win98 op + de kopie van de CD. Maar toen moest ik weg, dus ik weet niet wat hij nog meer heeft gedaan.

• Rubie-The-Sysop
Hij heeft net gebeld. En hij zei dat ie er Win 2000 op had gezet e dat ie onder Win 2000 en tijdens de setup gewoon de Cd-ROM zag.

Ik wacht maaar ff. ikdenk dat i ker wel weer Win 98 SE op ga zetten maar als dat neitl ukt doe ik er gewoon Win 2000 op.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ga alsjeblieft geen W2K op deze laptop zetten. Dan ga je je groen en geel irriteren. Dat is veel te langzaam ervoor.

Probeer gewoon nogmaals even de hele win98 cd te kopieren naar je hd.
copy *.* c:\win98install. (vanuit de install directory)
of
copy cdromletter:\win98\*.* c:\win98install

Waarschijnlijk heb je iets verkeerd gedaan met kopieren.

[ Voor 13% gewijzigd door Noork op 02-12-2003 15:09 ]

Verwijderd

Noork schreef op 02 december 2003 @ 15:08:
Probeer gewoon nogmaals even de hele win98 cd te kopieren naar je hd.
copy *.* c:\win98install. (vanuit de install directory)
of
copy cdromletter:\win98\*.* c:\win98install

Waarschijnlijk heb je iets verkeerd gedaan met kopieren.
Ehm jaah... voor de niet-DOS-ingewijden in dit topic: COPY is niet de opdracht op mappen met submappen te kopieren, daarvoor gebruik je XCOPY bron doel /E

• Rubie-The-Sysop
Verwijderd schreef op 02 december 2003 @ 18:18:
[...]

Ehm jaah... voor de niet-DOS-ingewijden in dit topic: COPY is niet de opdracht op mappen met submappen te kopieren, daarvoor gebruik je XCOPY bron doel /E
Waarom /E erachter ?

• MaNdM

MaNdM

1000-dingen-doekje

/E dan kopieerd ie ook mappen en submappen als deze leeg zijn.

Overigens kan win2k makkelijk op dit systeem want een maat van me (Terw_Dan) heeft ook windows XP op een pentium 90 gehad en dat was redelijk snel. De sleutel is genoeg ram hebben.

Of het traag is, geen idee misschien wel misschien niet. Hoe dan ook, als je win98 op de hdd wil zetten dan heb je eigenlijk nog niet eens Xcopy nodig. In de map win98 staan bestanden en de mappen bevatten voor zover ik weet geen installatiebestanden. Ik gebruik altijd

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
c:
md win98
cd win98

d:
cd win98

copy d: *.* c:

To be determined...

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
MaNdM schreef op 02 december 2003 @ 19:25:
/E dan kopieerd ie ook mappen en submappen als deze leeg zijn.

Overigens kan win2k makkelijk op dit systeem want een maat van me (Terw_Dan) heeft ook windows XP op een pentium 90 gehad en dat was redelijk snel. De sleutel is genoeg ram hebben.
1. Je hoeft niet de totale cd te kopieren. De map met alle .cab bestanden er in, is voldoende. Dus je hoeft geen /e mee te geven.

2. Juist ja, en hoeveel RAM heeft de TS dan wel niet?
Verwijderd schreef op 02 december 2003 @ 18:18:
[...]
Voor de installatiecd van win98 is het niet nodig submappen te kopieren!!!

[ Voor 25% gewijzigd door Noork op 02-12-2003 20:25 ]

• MaNdM

MaNdM

1000-dingen-doekje

Noork schreef op 02 december 2003 @ 20:23:
[...]

1. Je hoeft niet de totale cd te kopieren. De map met alle .cab bestanden er in, is voldoende. Dus je hoeft geen /e mee te geven.

2. Juist ja, en hoeveel RAM heeft de TS dan wel niet?

[...]

Voor de installatiecd van win98 is het niet nodig submappen te kopieren!!!
Even ter informatie, zie mijn aanpak voor het overzetten van de bestanden voor de installatie en je zal zien dat ik ook gewoon copy gebruik en geen Xcopy ;)

32 Mb is de minimale eis en dat werkt voor win2k, 64 is aangeraden maar niet noodzakelijk. Win2k zal dus wel draaien en voor de meeste toepassingen nog redelijk snel ook, maar win98 zal altijd sneller zijn. Persoonlijk zou ik misschien zelfs eerder win95 erop gezet hebben. Of winnt 4.0.

To be determined...

Pagina: 1