Toon posts:

Exchange Internet Domain naming aanpassen *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heej,

Ik zit met het volgende probleem, k zal het zo gedetailleerd mogelijk opgeven:

Het netwerk bij ons word vernieuwd, we hebben nu een windows 2000 PDC, met als dnsnaam intern : admin.net
Dit word onze fileserver en nog wat administratie pakketten.

Nu komt er nog een server, draait ook windows 2000 server op, en die fungeert als onderliggende server, dus heeft dezelfde userdatabase en dezelfde dnsnaam intern.
Via deze server moeten onze users op internet kunnen, dat is het probleem niet, op deze server komt ook exchange 2003 te draaien, deze server moet alle users overnemen uit het admin.net domein en deze een email adres geven.
Het punt is dat dit dus voor geen meter lukt, hij geeft ze emailadressen als : test@admin.net, terwijl dit bijv. test@schooldomeinnaam.nl moet zijn.
Dit doet hij dus niet.

Weet iemand hoe ik stap voor stap eigenlijk zon server op kan zetten?
Ik heb geen idee meer....

Hoop dat iemand me kan helpen!!!

Alvast bedankt!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:14

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Titel edit
Lijkt me misschien niet geheel onbelangerijk om eens een goed boek te kopen/lezen over Exchange als je er weinig kennis van hebt.

Tijd voor een nieuwe sig..

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
bij recipient policy het default adres veranderen van @admin.net naar @internetdomein.nl..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:34

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Ik begrijp ook niet helemaal waarom je/ (of je projectgroep :P) het domein admin.net hebt/hebben genoemd terwijl het schooldomein.nl is... (zoek in je boek masquerading domain)
zorg dat je een aangepast MX record hebt voor je Externe DNS!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

Het is misschien handiger voor TS om @schooldomain.nl toe te voegen als Primary Reply adres en @admin.net nog enige tijd te laten staan zodat mailtjes verstuurd op het oude adres ook nog aankomen, en mensen niet NDR's krijgen. Update nog wel even je policies. Dit doe je bij je Recipient Update Service.

• Maarten @klet.st
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-02 23:00
Verwijderd schreef op 02 december 2003 @ 11:40:
Het punt is dat dit dus voor geen meter lukt, hij geeft ze emailadressen als : test@admin.net, terwijl dit bijv. test@schooldomeinnaam.nl moet zijn.
Dit doet hij dus niet.
Zoals iemand al aangaf -> default address policy (of hoe dat ding ookal weer heet, iets met default en policy) in de Exchange manager aanpassen. Effe Google gebruiken had je ook geholpen, mijn eerste poging
(http://www.google.com/sea...ange+default+mail+address) gaf de 4e link al een perfecte uitleg..
Weet iemand hoe ik stap voor stap eigenlijk zon server op kan zetten?
Ik heb geen idee meer....
Hoop dat iemand me kan helpen!!!
Nou alvast maar een hint (naar aanleiding van een andere post in PNS) en gezien je ervaring met mailservers: Hang die server niet zomaar aan Internet (met de Internet mail connector) voordat je weet wat open relays zijn :|

Voor de rest, kijk eens of je een online step-by-step guide kan vinden bij Microsoft ofzo. Een goed boek waarin de basics van Exchange uitgelegd worden kan zeker geen kwaad. Niet alleen om het ding fatsoenlijk aan de praat te krijgen, maar ook om 'features' te ontdekken die handig kunnen zijn als je wat meer ervaring hebt..

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:34

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Het lijkt moeilijker dan het is. Vanavond zal ik je antwoord geven waar je wat moet doen.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

TS moet de recipient policiesaanpassen. Of zoals Brahiewa al vermeld in een andere thread is het inderdaad netter een 2e recipient policy toe te voegen met het juiste email domain.

Deze vind je onder Recipients > Recipient Policies. Als TS gekeken had of gezocht had hij deze ook snel gevonden.
Pagina: 1