site promoten

Pagina: 1
Acties:

• dread
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-05 16:33

dread

Sluwe vlaming

Topicstarter
Hi guys, lang geleden dat ik hier nog was.

Ik ken het beleid hier en het zou kunnen dat dit een heel korte post word aangezien ik een heel simpele vraag zal stellen. Maar ik hoop dat de reden waarom ik deze hier stel de moderators tevreden zal stellen. Indien niet, close the topic down.

The thing is;
Ik heb een website en een weblog die ik wat meer wil promoten. Alleen weet ik niet waar of hoe. Ik zit jammer genoeg in Bagamoyo, Tanzania, Oost-Afrika waar internet heel duur is. Ik heb reeds bij tweakers gezocht op website promoten maar kwam dan uit op commerciële oplossingen of in ieder geval geen werkbare oplossingen. De nederlandse weblogpagina is op sterven na dood, lijkt wel. Ik heb een aanvraag gedaan om mijn site erin op te nemen maar na twee maand is daar nog geen verandering in gekomen.

Ik zoek eigelijk een index van Nederlandse of Belgische weblogs waar ik mijn weblog aan kan toevoegen.
Een plaats waar je je website kan promoten. Of kan laten beoordelen.
Hoe je je site in zoekmachines kan laten opnemen dmv metatags.

Ik snap wel dat jullie het zoekwerk voor mij moeten doen maar misschien leest iemand dit en zegt hij. Hey ik weet waar dat kan. Post het dan hier.
Ik weet dat het makkelijk zelf te zoeken is en als ik in Nederland was zou er geen haar op mijn hoofd aan denken dit te posten maar hier in Bagamoyo is het internet gewoonweg te duur. Zelf dit briefje is op mijn laptop geschreven om later te copy en pasten.

Hope you can help me out.

ikzelf zal pas replyen op deze post na een paar dagen.

Damn zelfs deze post plaatsen gaat met veel zweet en tranen.

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Meld je aan bij http://weblog.lijst.nl/2002/index.php en dan wordt die der ook wel ingezet :)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:40
Even offtopic, waar zit je in Tanzania? Dodoma? Dar-es-Salam?
En wat doe je daar? Wil t.z.t. ook weer terug naar Afrika vandaar....
;)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• dread

dread

Sluwe vlaming

Topicstarter
cool, de site staat bij de webloglijst.nl
bedankt voor de link.

Wie weet nog van die links?
of andere manieren om je site te promoten!

offtopic

Tja het is zalig hier in Bagamoyo. Ten noorden van DAR. Maar neem eens kijkje op de site als je wat meer wilt weten of stuur me een email. dan kan ik thuis op de laptop schrijven ipv hier in het internetcafe. Wil wel weten wat een tweaker in afrika deed of doet. Ik doe onderzoek naar e-learning op de unief van DAR. onderzoeksvoorstel staat ook op de site als je interesse hebt.

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

• Millennyum
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05-2023
META-tags zet je in de header van je html bestand:

code:
1
2
<meta name="description" content="Hier komt de beschrijving van je site">
<meta name="keywords" content="hier, komen, zoektermen gescheiden door, kommas">

• André
  • Laatst online: 26-05 00:33

André

Analytics dude

Millennyum schreef op 04 december 2003 @ 17:23:
META-tags zet je in de header van je html bestand:

code:
1
2
<meta name="description" content="Hier komt de beschrijving van je site">
<meta name="keywords" content="hier, komen, zoektermen gescheiden door, kommas">

Ik denk niet dat je daar ver mee komt, de meeste (lees: goede) kijken daar niet eens naar.

Een site promoot zichzelf, je kunt je site aanmelden bij de juiste .pagina.nl en dan hopen dat er mensen naar toe gaan en de site linken enzo.

• miss_bleu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-02-2025
Standaard lesmatriaal HCI hier neer gooit:

1)Reclame/bannerexchange
2)Aanmelden bij zoekmachines
3)Mond op mond reclame of uhmm url op url reclame (geen idee hoe je dat op het internet noemt)
4)Je doelgroep informeren met mail of iets dergelijks.
5)Metatages in je site zetten

Zorg er voor dat je site actueel blijft zodat het ook mensen blijft trekken. En je moet het vooral hebben van mond op mond reclame.

Verwijderd

Ook al was het al gezegd. 5 heeft dus geen enkele zin. Goede zoekmachines (kent iemand hier Google?) checken dat soort dingen niet meer. De combinatie van inhoud titel van de pagina en gestructureerde markup is veel belangrijker.

• miss_bleu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-02-2025
Verwijderd schreef op 04 december 2003 @ 20:16:
Ook al was het al gezegd. 5 heeft dus geen enkele zin. Goede zoekmachines (kent iemand hier Google?) checken dat soort dingen niet meer. De combinatie van inhoud titel van de pagina en gestructureerde markup is veel belangrijker.
heb het idd zelf ook ondervonden. Google kijkt daar idd niet meer naar, maar naar de teksten op je site.

• Switch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-03 07:50
Je kan ook je URL handmatig toevoegen aan Google (Weet niet of je dit al wist :)) klik. Moet ook wel wat helpen denk ik? :).

Voor de rest weet ik het zo snel niet? Misschien nog aanmelden bij andere zoekmachines zoals Altavista of Lycos :). Misschien kan je nog sites zoeken die zich ook een beetje focus'en op het onderwerp van jouw site? Dan moet even die webmaster emailen en vragen of hij je wilt helpen, alle beetjes helpen ;).

willen169: Ik zou zeggen, klik eens op z'n huisje? :Y) ;) Of loop ik nu achter? :+

[ Voor 12% gewijzigd door Switch op 04-12-2003 20:33 ]

• CaptBiele
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-05 16:11

CaptBiele

No Worries!

Bij bijvoorbeeld google gebruiken ze het zogenaamde "crawlen". Dan wordt er dus op links gefilterd in de html pagina, en zo wordt geprobeerd om het hele internet te indexeren.
Als jouw url dus vaak voorkomt, zal die ook hoog in de lijst komen te staan. (d8 ik)
(Je kan dit eventueel verbeteren met de juiste metatags, dan ziet de gebruiker een mooie omschrijving van je site, ipv een vieze link of zo)
Als je het helemaal goed wilt doen, kan je een bedrijf inhuren, die allerlei truukjes gebruiken om jouw site hoog in die lijst te krijgen.... kost natuurlijk wel $$

Verder heeft volgens mij elke zoekmachine de mogelijkheid om je daarbij aan te melden... er bestaan ook weer sites om dit te automatiseren.

• Suepahfly
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-04 16:00
De truuk om je site een beetje te laten scoren in zoekmachines is eerlijkheid. Dus ga geen doorwaypages maken, geen keywordstuffing, geen tekstkleur het zelfde als achtergrond kleur. Mijn ervaring is dat dit allemaal averechts werkt.

Beter kun je relevante content op je hoofdpagina's zetten. En de woorden waar je op gevonden wilt worden in de content verwerken, dat werkt nl. wel.

Ik heb heb zelf een site gemaakt die met bepaalde zoek woorden vrij hoog scoord (als ik zoek op de naam is het de derde hit in google van de ca.1140)
Verder moet je natuurlijk bij veel zoek machienes aanmelden en de reffers in de gaten houden om te zien waar je bezoekers wegkomen.

Daarnaast is mod_rewrite bijna een must. omdat veel zoekmachines geen urls volgen met een `?`er in.
dus http://www.site.tld/pad/b...e&somevar2=someothervalue
kan je rewriten naar
http://www.site.tld/pad_b...evar2_someothervalue.html

• BetuweKees
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-05 20:44

BetuweKees

Flipje uit Tiel

ben idd met vorige poster eens; hoge scrores haal je eerder door goede page titles, netjes indelen volgens h1, h2, etc, titles in links en images, etc, en inderdaad ook echter contect opnemen.
bij eigen website werk dit erg goed, boven in google en veel andere zoekmachines bij relevante (en soms zelfs ook wat minder relevante) searches..

maar dit is natuurlijk offtopic, want je was opzoek naar een log..

ga iig je site even checken, afrika is interessant; hoop er volgend jaar zelf ook heen te kunnen voor studie ;)

Through meditation I program my heart to beat breakbeats and hum basslines on exhalation -Blackalicious || *BetuweKees was AFK; op de fiets richting China en verder

• dread

dread

Sluwe vlaming

Topicstarter
OKay bedankt voor de tips. Als ik nu de naam van de site met de plaatsnaam (dar es salaam) invul bij google sta ik op de eerste plaats. Cool maar iemand die zoveel weet kan ook gewoon de url intikken ;)

Maar ik zie aan de hits dat er meer bezoek is de laatste dagen.
Cool

shit dertig sec te gaan.

Verwijderd

http://www.submitwolf.nl dit programma meld je aan bij alle zoekmachines op de wereld, jammergenoeg moet je wel flink dokken

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 december 2003 @ 08:34:
http://www.submitwolf.nl dit programma meld je aan bij alle zoekmachines op de wereld, jammergenoeg moet je wel flink dokken
Wel een leuk tool maar werken die dingen wel ? Vaak zijn het spreukjes die nep zijn. Vrnukt dit niet je status op search egines als google en zo want je zit hun te spammen.

/me downloaded demo 31days left to spam

• André

André

Analytics dude

Wat ook nog een tip is voor als je een frameset gebruikt: Zet de <noframes> tag erbij met daarin een goede beschrijving van de site en een link naar je sitemap.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 december 2003 @ 09:23:
[...]

Wel een leuk tool maar werken die dingen wel ? Vaak zijn het spreukjes die nep zijn. Vrnukt dit niet je status op search egines als google en zo want je zit hun te spammen.

/me downloaded demo 31days left to spam
Mjah,ik heb het ooit geprobeerd en het bleek wel te werken,ik weet alleen niet voor hoelang enz.
Bovendien denk ik dat je niet echt trots bent op jezelf als je site daardoor bekend is geworden en niet omdat ie er zo leuk uitziet of zo informatief is ofzo...
Ja en wat jij zegt,misschien hebben ze daar wel een soort black-list voor ofzo? :?

Verwijderd

Je kunt natuurlijk ook je site gaan promoten bij bijvoorbeeld kaatenhuis.nl, google enz enz.
Het nadeel is hier wel van dat het wel $$ kost.
Maar ja je kunt dat geld wat je daar aan weer uitgeeft terugverdienen door allemaal reclame prut erop te zetten zodat je hier weer $ mee verdient.

Verwijderd

Promoten met meta tags werkt anders nog steeds wel :) Niet zo goed meer als vroeger, maar dat ze compleet genegeerd worden is niet helemaal waar.

Verwijderd

niet teveel metatags op je site zetten, en een duidelijke url doen het meestal gewoon goed.
en als de inhoud goed is komen er vanzelf wel mensen op af.
p.s. in dar kun je best goedkoop inetten hoor, zou er ook graag weer heen willen.
mijn vriendin zit in songea momenteel voor het werk.
maarja tickets zijn vrij duur naar tanzania.

Verwijderd

Op de volgende site kun je max. 26 sites bij 25 zoekmachines posten, geheel gratis.

http://www.aanmelden-zoekmachines.info/

Verwijderd

Doe link-exchance! Werkt altijd! http://www.webaapje.com is hiervoor een goede dienst!

Verwijderd

1)Reclame/bannerexchange
2)Aanmelden bij zoekmachines
3)Mond op mond reclame of uhmm url op url reclame (geen idee hoe je dat op het internet noemt)
5)Metatages in je site zetten
Ik hoop toch niet dat dit het doorsnee niveau van HCI is, ik vindt dit echt van betreurenswaardig niveau en bovendien slaat het als tang op een varken.

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Verwijderd schreef op 14 december 2003 @ 20:16:
[...]

Ik hoop toch niet dat dit het doorsnee niveau van HCI is, ik vindt dit echt van betreurenswaardig niveau en bovendien slaat het als tang op een varken.
I.p.v. alleen kritiek leveren kan je ook vertellen hoe het volgens jou dan WEL moet en waarom zijn punten niet goed zijn.

Verwijderd

We Are Borg schreef op 14 december 2003 @ 20:17:
[...]

I.p.v. alleen kritiek leveren kan je ook vertellen hoe het volgens jou dan WEL moet en waarom zijn punten niet goed zijn.
Kom op zeg, als een opleiding het nu nog steeds heeft over aanmelden bij een zoekmachine en je doelgroep per email informeren kan ik er niet enthousiast over worden.

Hoe het wel moet hangt heel erg af wat voor site het is. Bij wat voor een type organisatie hoort het, commercieel non-profit? Alleen informatieverstrekkend of transacties.

Je kunt je website wel bij google aanmelden, maar het heeft geen zin. 1 linkje op een willekeurige andere pagina is genoeg om de bot regelmatig langs te zien komen.

Een weblog zou je kunnen promoten door andere weblogs naar jou toe te laten linken, een pure link exchange zie ik niet zo veel in, die veranderen nooit en staan vaak buiten het focus gebied.

Ook zou je kunnen kijken om een overkoepelende weblog op te zetten met een paar andere loggers (via rss) om er een soort van thema-portal van te maken. Geen portal als in start pagina (dus geen weer, verkeers, flitsmeldingen ed) maar actuele info over jullie thema.

Daarnaast kun je je website ook promoten buiten het internet, vergeet niet dat internet maar een communicatie medium is, en dat je je niet helemaal blind moet focussen.

Zet de uri van je weblog in je signature van Got, Fok etc....
Zet de uri in alle mailberichten.

Ga zelf actief aan de slag, zie je iets voorbij komen, per mail of wat dan ook, aarzel niet om te reageren. Houdt het kort en zakelijk, ga niet lopen slijmen. Een kort mailtje komt professioneler over dan 4/5 alinea's volgens de geijkte methode (inleiding, paragraaf, slot, conclusie, hoogachtend blablabla)

Kortom, gebruik je eigen creativiteit en je website kan zo succesvol worden als je zelf wilt!

• André

André

Analytics dude

Verwijderd schreef op 14 december 2003 @ 20:34:
[...]

Daarnaast kun je je website ook promoten buiten het internet, vergeet niet dat internet maar een communicatie medium is, en dat je je niet helemaal blind moet focussen.
Zet de uri van je weblog in je signature van Got, Fok etc....
1)Reclame/bannerexchange
Zet de uri in alle mailberichten.

Ga zelf actief aan de slag, zie je iets voorbij komen, per mail of wat dan ook,
aarzel niet om te reageren. Houdt het kort en zakelijk, ga niet lopen slijmen. Een kort mailtje komt professioneler over dan 4/5 alinea's volgens de geijkte methode (inleiding, paragraaf, slot, conclusie, hoogachtend blablabla)
Kortom, gebruik je eigen creativiteit en je website kan zo succesvol worden als je zelf wilt!
IPV die punten tegen te spreken vertek je precies hetzelfde. Met een kleine toevoeging in de vorm van die overkoepelende website, wat ook eigenlijk een linkexchange is.

Verwijderd

André schreef op 14 december 2003 @ 20:46:

Ik bedoelde niet echt de mond op mond reclame, werkt niet echt op internet, maar meer het marketen van je site in bestaande media. Neem het op in je briefpapier, visitekaartjes, folders, krantenadvertenties, radioreclame. Dat vindt ik niet onder mond-mond reclame vallen.
1)Reclame/bannerexchange
Ik zie een reclame/bannerexchange meer als een grote opsomming linkjes ergens in een hoekje van een weblog. Het opnemen van een url in je signature is dat ook niet echt.
Het is moeilijk omdat doelgroep te noemen, het is een beetje vaag maar komt vooral neer op de creativiteit van de persoon zelf. Niet zozeer 10000 mailtjes sturen naar iedereen die zich op jou site heeft aangemeld. Maar meer 1-op-1 naar mensen waarvan jij denkt dat ze wat voor je kunnen betekenen.
IPV die punten tegen te spreken vertek je precies hetzelfde. Met een kleine toevoeging in de vorm van die overkoepelende website, wat ook eigenlijk een linkexchange is.
Mwoh ben ik niet met je eens, de methoden van Miss Blue vindt ik allemaal erg afgezaagd en standaard. Tuurlijk zijn er wel voorbeelden te bedenken waarbij het wel helpt, maar is vindt ze meer passen bij de hele dotcom hype van 2001 dan bij de dagelijkse praktijk.

• André

André

Analytics dude

Dan denk ik meer dat Miss blue de basispunten noemt en jij de extra punten waardoor je site net iets boven de andere sites uitsteekt.

En ik ben het met je eens dat je met die extra's bereikt dat je site bekender word dan anderen.
Pagina: 1