Sinds kort ben ik in het bezit van twee MultiTech MMH908 stat muxes. Leuk die oude troep hoor ik jullie denken, kan je mooi tegen iemands hoofd aan gooien. Zelf dacht ik ook al zoiets toen ik een paar threads op dit forum las over deze apparaten. Toen ik echter op de site van multitech ging kijken om de handleiding te lezen. Kwam ik er achter dat dit apparaatje een kleine 1.400 dollar kost en met alle uitbreidingen die er in mijn apparaat zitten kom je op een dikke 2.000 dollar(!) en ik heb twee van die dingen. Toen ik dit las kon ik het niet meer over mijn Nederlandsche hart krijgen om die dingen we te mieteren. Bij deze wou ik dus dit draadje openen om te vragen of iemand een leuk idee heeft om die dingen te gebruiken. Misschien heeft iemand die dingen al gebruikt of ervaring met deze apparaten. Veel mensen weten meer dan 1 dus vandaar dat ik het hier probeer. Als ik op schandalige wijze misbruik maak van dit forum hoor ik dat natuurlijk graag.
Het draait er dus om dat ik die dingen gewoon niet weg kan gooien maar ik ook niet echt veel ideeen heb om ze zelf te gebruiken.
Wat ik zelf bedacht had was om ze te gebruiken om onze deurbellen op onze server aan te sluiten. Er zit namelijk (o.a.) een netwerk interface als composite link op. Dan hoef ik alleen maar een parrallel ietsju te solderen en dat op de mux aan te sluiten netwerkkabel er in en bij de server zet ik dan de andere mux neer. Scheelt iig een hoop draadjes.
Het draait er dus om dat ik die dingen gewoon niet weg kan gooien maar ik ook niet echt veel ideeen heb om ze zelf te gebruiken.
Wat ik zelf bedacht had was om ze te gebruiken om onze deurbellen op onze server aan te sluiten. Er zit namelijk (o.a.) een netwerk interface als composite link op. Dan hoef ik alleen maar een parrallel ietsju te solderen en dat op de mux aan te sluiten netwerkkabel er in en bij de server zet ik dan de andere mux neer. Scheelt iig een hoop draadjes.
Iemand doodmaken met een blije mus.....