Toon posts:

[Win2k] Unattend installatie vraag om AS CD *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een automatische installatie in elkaar gezet voor win2k met zo'n answer file (is een bestand waarin verwijzingen staan naar eigen drivers en een product key oftewel alles kan naar eigen zin automatisch ingesteld worden)
Probleem is als ik begin met de installatie kopieert ie de files, waarna ie de pc wil restarten en dan win2000 wil gaan configureren maar probleem is dan dat ie om de advanced server cd vraagt.
Ik heb 'm 1x geinstalleerd gekregen door 2 partities (FAT16) van tevoren aan te maken waardoor ie op een of andere manier toch verder kon gaan met de installatie.
Maar me bedoeling is als ik 1 partitie heb (FAT32) dat ie dan ook gewoon correct moet installeren (automatisch en alles) zonder dat er naar de advanced server cd gevraagd word.

Ik vermoed dat ik ergens een instelling over het hoofd zie maar kan nergens vinden waar 8)7

Alvast bedankt,
Sp0cK

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Titeledit per het WOS Policy :)
Ik heb 'm 1x geinstalleerd gekregen door 2 partities (FAT16) van tevoren aan te maken waardoor ie op een of andere manier toch verder kon gaan met de installatie.
Dan ben ik wel benieuwd naar (de relevante delen van) je answer file :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
;SetupMgrTag
[Data]
AutoPartition=0
MsDosInitiated=No
UnattendedInstall=Yes
LocalSourceOnCD="1"

[Unattended]
UnattendMode=FullUnattended
OemSkipEula=Yes
LocalSourceOnCD="1"
NoWaitAfterTextMode = 1
NoWaitAfterGUIMode = 1
OemPreinstall=Yes
UnattendSwitch="No"
WaitForReboot="No"
OemPnPDriversPath="\drivers\NICdrv\Win2K;\drivers\IntelINF;drivers\sounddrv;drivers\usbdrv;drivers\videodrv;drivers\videodrv\graphics\"
DriverSigningPolicy=Ignore
Filesystem=LeaveAlone
OverwriteOemFilesOnUpgrade=No
Repartition=No
TargetPath=\WINNT

[GuiUnattended]
AdminPassword=*
AutoLogon=Yes
AutoLogonCount=1
OEMSkipRegional=1
TimeZone=110
OemSkipWelcome=1

[UserData]
ProductId="zou je wel willen weten eh"
FullName="delletje"
OrgName="Microsoft"
ComputerName="OEM_Computer"

[Display]
BitsPerPel=8
Xresolution=640
YResolution=480
Vrefresh=60

[Identification]
JoinWorkgroup=WORKGROUP

[Networking]
InstallDefaultComponents=Yes

[LicenseFilePrintData]
AutoMode=PerServer
AutoUsers=5

[Branding]
BrandIEUsingUnattended=Yes

[Proxy]
Proxy_Enable=0
Use_Same_Proxy=0

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verwijderd schreef op 02 december 2003 @ 11:18:
Ik heb een automatische installatie in elkaar gezet voor win2k met zo'n answer file (is een bestand waarin verwijzingen staan naar eigen drivers en een product key oftewel alles kan naar eigen zin automatisch ingesteld worden)
Kun je toelichten hoe je die installatie opstart? Gebruik je een W2K setup CD met een WINNT.SIF op diskette? Start je de setup vanuit MSDOS? Gebruik je RIS?
Er zijn meerdere manieren om een unattended installatie te doen en die zijn allemaal een beetje verschillend. Dat kan dus ook betekenen dat een "goeie" answer file voor de ene soort installatie "fout" is voor een andere.

Ik zie dat je de drivers laat verwijzen naar c:\drivers\... maar hoe komt die map daar terecht? Waar komen je setup files vandaan?

Verwijderd

Topicstarter
De drivers verwijzen naar de $oem$ map in de i386 folder.. dat klopt ook allemaal
ik start 'm op met "winnt /u:a:\unattend.txt /s:e:\i386"
als ik het goed heb. In princiepe is deze manier goed zover ik weet.

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verwijderd schreef op 04 december 2003 @ 09:27:
De drivers verwijzen naar de $oem$ map in de i386 folder.. dat klopt ook allemaal
ik start 'm op met "winnt /u:a:\unattend.txt /s:e:\i386"
als ik het goed heb. In princiepe is deze manier goed zover ik weet.
Ik bedoelde eigenlijk: Is E: een CD, netwerkstation, of een lokale FAT partitie? Ik heb de indruk dat je zelf een CD gebrand hebt met de i386 map en $oem$ erop. Zo ja, boot je dan vanaf diskette of is de CD bootable gemaakt?

Probeer eens winnt /u:a:\unattend.txt /s:e:\i386 /t:c: om je setup te starten. Volgens de Microsoft docs kun je problemen krijgen als je meerdere partities hebt maar /t niet gebruikt.

Daarnaast zie ik wat kleine dingetjes in je UNATTEND.TXT:

[Data]
AutoPartition=0
MsDosInitiated=No MsDosInitiated hoort "1" te zijn en niet "No" aangezien je zo te zien vanuit MSDOS start.
UnattendedInstall=Yes
LocalSourceOnCD="1"

[Unattended]
UnattendMode=FullUnattended
OemSkipEula=Yes
LocalSourceOnCD="1" Deze is dubbel en hoeft alleen onder [DATA] te staan.
NoWaitAfterTextMode = 1
NoWaitAfterGUIMode = 1
OemPreinstall=Yes
UnattendSwitch="No"
WaitForReboot="No"
OemPnPDriversPath="\drivers\..."
DriverSigningPolicy=Ignore
Filesystem=LeaveAlone
OverwriteOemFilesOnUpgrade=No
Repartition=No
TargetPath=\WINNT

Unattended installaties zijn helaas nogal beroerd gedocumenteerd. Ik heb nog geen document gevonden waarin alle mogelijke opties in een answerfile goed en compleet gedocumenteerd zijn, met precieze uitleg welke opties thuishoren in een unattended installatie, een winnt.sif, of een RIS installatie.

[ Voor 7% gewijzigd door downtime op 04-12-2003 12:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ah ok toppie, ja idd staat niet overal even goed vermeld van hoe en wat.
Maar ik heb net even extra partitie aangemaakt dus heb nu C en D schijf en dan is de E nu de CD-ROM.
Lees hier wel het volgende:
MsDosInitiated:
Informs the Windows 2000 Setup Loader that an unattended installation is being performed directly from the CD. The value must always be set to 0. If you do not set the value to 0, Setup fails at the beginning of GUI-mode Setup. For example:
MsDosInitiated = "0"

Ik had "No" dat zal ik even veranderen naar "0"
Dit is een opdracht van school wat op alle Dell pc's gebruikt gaat worden 8)7
Dus wel handig als het even goed gaat werken.. als het eenmaal werkt ga ik er nog 1 en ander bij toevoegen uiteraard. Heb 'm wel op een harde schijf werkend gekregen welke ingedeeld is in 2 FAT16 partities, waarom dat nou wel wilde weet ik ook niet.

Maar ik ga zo even proberen heel die advanced server cd te kopieren precies zoals de orginele maar dan wel met bijbehoren unattend installatie+drivers uiteraard.

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verwijderd schreef op 04 december 2003 @ 14:28:
MsDosInitiated:
Informs the Windows 2000 Setup Loader that an unattended installation is being performed directly from the CD. The value must always be set to 0. If you do not set the value to 0, Setup fails at the beginning of GUI-mode Setup. For example:
MsDosInitiated = "0"
Voor zover ik weet (maar ik ben er niet 100% zeker van) geldt dat alleen als je vanaf de CD boot en een winnt.sif gebruikt of wanneer je RIS gebruikt. Als je je installatie vanuit DOS start met WINNT.EXE dan moet je volgens mij MsDosInitiated=1 gebruiken.

Als je met Dell computers werkt met ingebouwde PXE netwerkkaart en een W2K of W2K3 server dan is RIS misschien handiger om mee te werken. Dan heb je geen CDROM of MSDOS meer nodig maar boot je gewoon vanaf het netwerk.
Ik heb dat nu goed draaiend op m'n thuisnetwerkje (gewoon een hobbyproject) en als je het eenmaal werkend hebt is het veruit de makkelijkste manier om een unattended install te doen.
Ik heb zelf ook een hele tijd gestoeid met gewone unattended installaties maar unattended installaties hebben het probleem dat je eerst een MSDOS omgeving moet starten voor je de W2K Setup kunt starten. Bij mij gaf dat allerlei complicaties die ik met RIS niet heb.
De Winnt.sif methode heeft als probleem dat je normaal gesproken geen drivers via de $oem$ methode kunt toevoegen tenzij je zelf de W2K CD gaat aanpassen. Met RIS ben je van beide problemen af.

Verwijderd

Topicstarter
Al maak ik zo'n eigen windows 2000 cd met in de i386 map die $oem$ folder met drivers en alles.
Moet die dan ook per c bootable zijn? moeten er meerdere mappen/files inkomen dan de i386 map?
Kan ook nergens een artikel oid daarover vinden.

Bedankt,
Sp0cK

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verwijderd schreef op 05 december 2003 @ 12:29:
Al maak ik zo'n eigen windows 2000 cd met in de i386 map die $oem$ folder met drivers en alles.
Moet die dan ook per c bootable zijn? moeten er meerdere mappen/files inkomen dan de i386 map?
De i386 map is alles wat je nodig hebt van de CD. Hoe je een CD moet maken kan ik niet uitleggen omdat er zoveel verschillende mogelijkheden zijn. Helaas heb ik zelf ook nooit een instructie gezien hoe je zelf de bestaande CD kunt aanpassen en ik zou niet weten waar je dan bv. de answer file moet zetten of waar de $oem$ map geplaatst moet worden.
Met die $oem$ map is ook iets raars aan de hand. Bij een gewone unattended installatie moet $oem$ in de i386 map komen maar bij een RIS installatie moeten ze juist naast elkaar in de zelfde map komen.
Dat laatste is weer nergens te vinden in de Microsoft documentatie. Aangezien een RIS installatie overeenkomsten heeft met een installatie vanaf CD zou het kunnen dat de $oem$ map dan ook niet in de i386 mag staan.

In jouw geval moet je misschien ook eens naar SYSPREP of RIPREP installaties kijken. Het grootste probleem met "gewone" unattended en RIS installaties is namelijk het installeren van software nadat Windows er eenmaal opstaat. Voor al die pakketten is er namelijk niet één methode die altijd werkt. Je zult dus voor elk software pakket moeten gaan uitvogelen wat het beste werkt. Hou er rekening mee dat je daarvoor erg veel tijd nodig hebt.

Verwijderd

Topicstarter
tis nu gelukt in ieder geval.. 8)
heb een eigen bootable windows 2000 cd gemaakt. waardoor ie nu wel werkt.
Alleen nu heb ik even het probleem dat ie de drivers niet installeerd tijdens de windows 2000 installatie.
Denk dat ik even een commando moet wijzigen in de unattend.txt omdat ie nu van cd-rom start in plaats van een opstartdisktte.
Ik laad de winnt.sif wel nog gewoon van een diskette.

tnx,
Sp0cK

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:02
is het niet zo dat ie met die 2 fat16's wel werkt omdat je cdrom dan ook inderdaad e: is??? Als je maar 1 fat hebt lijkt het me logisch dat je cdrom dat d: is en dus vind ie de bron niet...

Of doe ik nou weer n00bish??? Heb nl. nooit iets geprobeerd met unattended installs

Verwijderd

Topicstarter
hij hoort die files gewoon uit de $oem$ map te halen.. staan de drivers ook naar verwezen.
bij die commando oempnppath mogen ook geen directe verwijzingen komen zoals E:\......
Beetje Vreemd :(

Sp0cK

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Heb je beide mogelijkheden getest? Dus $oem$ binnen de i386 map of de oem$ naast de i386 map? (dus beide in de root van de CDROM)

Verwijderd

Topicstarter
/downtime/ schreef op 10 december 2003 @ 13:11:
Heb je beide mogelijkheden getest? Dus $oem$ binnen de i386 map of de oem$ naast de i386 map? (dus beide in de root van de CDROM)
Officieel hoort $oem$ gewoon in de i386 map op de CD.
Beetje Vreemd 8)7 :P
Pagina: 1