Toon posts:

UNEX router poort 4661 en 4662 portmappen *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een UNEX router met het type IS050p(4-poorts)
Ik wil graag een HIGH-ID met emule. Het probleem is dan dat ik de poorten 4661 en 4662 moet unlocken. (de hardware matige firewall uitzetten) Ik heb geen handleding bij de router gekregen want die is over internet te vinden. Ook die heb ik gelezen maar ook daar heb ik niets kunnen vinden over het uitzetten van de hardwarematige firewall. Ik heb al vele forums afgezocht en allerlei dingen geprobeerd zoals DMZ aanzetten. Tot nu toe heeft nog niks gewerkt. Heeft iemand mischien een goede werkende oplossing voor mijn probleem.

P.S. mischien nog handig om te weten dat ik achter mijn router een hub heb staan en daarachter pas mijn PC.

laterzzzz Youri...

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Routers horen in NT, niet in I&T.
I&T -> NT

+ klein titelfixje.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

.

[ Voor 133% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 22:08 ]

• 4VAlien
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 23:13

4VAlien

Intarweb!

Voor de duidelijkheid: Die hub maakt dus niet uit. Die dupliceert elk packet die het binnen krijgt op de andere poorten, en kan dus verder niet van invloed zijn op de routering van je packets.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sorry hoor voor het verkeerd plaatsen. _/-\o_
Ik heb trouwens geen NAT-menu.
Ik heb in de zijkant een menu met daarin:
-WAN interfaces
connection profiles.
Internet acces time
-Advanced
IP/DHCP
Virtual server/DMZ
Ip filter
-Monitoring
system status
connection log
about system
-system tools
system upgrade
clear configuration
reset system
change password
system time
-Help
support
log out

Mischien dat jullie hier iets mee kunnen.
Nou ja graag een oplossing als jullie me nu nog kunnen helpen

laterzzz youri

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 22:09 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 december 2003 @ 08:46:
Virtual Server betekend dat alle connection request van de buitenkant naar die PC doorgestuurd worden! Dus ALLE poorten naar 1 IP.
Nee, dat is DMZ :) Bij 'Virtual Server' kan je voor bepaalde poorten een intern IP-adres aangeven. DMZ mapt ze allemaal naar dat IP-adres.

Verwijderd

.

Verwijderd

.

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06:10

rally

Deyterra Consultancy

Wellicht volstrekt overbodig, maar vergeet de TS niet om de eMule/eDonkey PC wel even een vast IP adres te geven? (tenzij hij maar 1 PC gebruikt natuurlijk).

Anders krijgt hij nog een LowID zodra zijn local IP adres veranderd ;)

http://www.deyterra.com

Verwijderd

.

[ Voor 119% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 22:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog eens even met dat MDZ zitten klooien en het is nu gelukt. Ik connecten met een high ID. Dus THNX allemaal. :P

Verwijderd

euh, je hebt toch niet je PC als DMZ aangewezen hoop ik?

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Verwijderd schreef op 03 december 2003 @ 15:14:
Ik heb nog eens even met dat MDZ zitten klooien en het is nu gelukt. Ik connecten met een high ID. Dus THNX allemaal. :P
OMG... daarom moet je dus wel wat VERSTAND hebben van netwerken voordat je er mee gaat frutten :X
Als je inderdaad je PC hebt aangewezen als DMZ (DeMiliterized Zone), dan heb je hem zojuist opengezet voor alle verkeer van buitenaf. Gefeliciteerd want dan heb je zojuist zo'n beetje het grootste "lek" in je beveiliging gemaakt dat je kan verzinnen. Een beetje alsof je zelf de ijsberg naar de Titanic hebt gesleept. |:(

Het was zo goed uitgelegd, waarom kom je dan toch weer bij de DMZ (en spel het op zijn minst goed nu ik toch bezig ben)...

Zo te lezen heb je zelf voor geen meter gezocht naar de oplossing en al helemaal niet wat dat "DMZ" nu precies is.

Kleine tip: Ik zou dat DMZ toch maar even uitzetten en even verder "experimenteren" met port forwarding en/of virtual servers ;)

Verwijderd

Topicstarter
tja ik heb alles gedaan,
Ik heb TCP poorten 4661 en 4662 geprobeerd toe te voegen. Helaas het werkte niet. |:( hij zegt dan het volgende 'Port Number must be a positive decimal number'. Ik heb DMZ nu aangezet naar mijn eigen IP! Ik weet dat alles nu helemaal open ligt maar er is geen andere manier. Als ik zelf geen poorten kan toevoegen. Dus iemand anders nog een oplossing voor dit probleem. :?

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Welke firmware draai je?
Volgens de Unex website is de laatste versie 2.02
(Bron : http://www.unex.com.tw/Download/drivers.html)

Volgens mij (maar controleer het zelf even!) moet je deze hebben:
ftp://ftp.unex.com.tw/Dri...d/IS050p/IS050p_v2.02.SIG

Wellicht dat een firmware upgrade uitkomst bied. Mijn Symantec Firewall/VPN 200R had bijv. een lastig probleem dat je na 1x via de web interface te hebben gekeken je er geen 2e keer naar toe kon zonder je Internet Explorer cache te legen. Firmware er over en.. problem fixed

Hetzelfde geld voor bijv. de Linksys WRT54G die zonder firmware upgrade geen enkele port kan forwarden.

Doe in ieder geval wel voorzichtig met die firmware upgrade. Als je de instructies niet goed (of erger.. helemaal niet) opvolgt kun je die Unex bij het vuil gooien.

Overigens zou ik toch naar een wat beter merk router kijken als ik jouw was (als dat mogelijk is). Veel minder gezeur mee ;)

Pagina: 1