Yamaha RXV440RDS + Magnat

Pagina: 1
Acties:
  • 262 views sinds 30-01-2008

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:40

PnD

like in Pinda ^_^

Topicstarter
Ik heb na veel zoekwerk toch leuke zuilspeakers gevonden binnen me budget:

2x magnat motion 144

Afbeeldingslocatie: http://www.tsn-cd.de/images/magmot144.jpg

magnat motion C210

Afbeeldingslocatie: http://zarsen.de/getimage.php?id=4911
ja ik weet et dit is de symbol c210

Yamaha RXV440RDS

Afbeeldingslocatie: http://www.yamaha.com/images/rxv440.gif

Speakerkabel: Magnat Monitor Luidsprekerkabel Transparant 4.0mm

Afbeeldingslocatie: http://www.bestekeus.nl/shop/images/bingo.jpg

Dit alles kost bij elkaar ong 660 euro.

Zodra ik weer wat gespaard heb zit dit in de planning:

Yamaha DVD-S540
Afbeeldingslocatie: http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/0/F399B163865823F7C1256D650025B863/$file/yamaha.jpg

Magnat Subwoofer Motion Sub 300A

Afbeeldingslocatie: http://www.bestekeus.nl/shop/images/motion%20sub250a.jpg
en ja, dit is zijn kleine broertje 250A

2x magnat motion 144

Afbeeldingslocatie: http://www.tsn-cd.de/images/magmot144.jpg

Heb je nou kans op clipping met deze combinatie? want de max vermogen van de receiver is 110watt, en het max vermogen van de zuilen is 340watt

Ik ben zelf niet bij een audiozaak gaan luisteren, omdat ik geen dealer met magnat in de buurt heb.
Ik hou echter van een volle lage klank en zo worden deze speakers toch altijd wel omschreven.
Het is me eerste hifi set, hiervoor heb ik een logitech z-560 gehad :), dus een echte audiofiel ben ik niet.

Hoe zit het met het aansluiten van de speakerkabel, zitten daar gewoon van die klipjes waar je de kabel tussenklemt, of heeft dat een ander systeem.

Als iemand nog tips heeft altijd welkom..
Ik heb toch verder niks nodig buiten kabeltjes voor naar mijn tv, pc, discman?

[ Voor 85% gewijzigd door PnD op 04-12-2003 22:03 ]

• StarTAC
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05-2025
Zo lang je geen idioot gekke dingen gaat doen, ga je geen last krijgen van clippen. En speakers aansluiten is ook niet zo'n probleem dus maak je niet druk.

Maar je gaat nu dus af op een omschrijving van de speakers, terwijl je ze nog nooit geluisterd hebt. Dat is echt helemaal niet slim ofzo.
Je kan beter speakers kopen die je wel geluisterd hebt, dan speakers kopen omdat de omschrijving ervan goed op je over komt. Of speakers mooi klinken is zéér persoonlijk!

Ga luisteren! In Tilburg (voor jou redelijk in de buurt) ofzo zijn toch wel goede hifi zaken?

Maargoed koop dus niet zomaar even een paar speakers. Neem er de tijd voor, en staar je niet blind op een paar speakers die anderen mooi vinden. Misschien vindt jij ze wel super lelijk.

Ook wil je later er een subwoofer bij gaan kopen, waarom moet er dan zo'n enorme super bass komen uit de fronts? Dat is toch niet nodig?

Veder wil ik je nog aanraden om eens naar deze:
http://www.mordaunt-short.co.uk/products/904.html
speakers te gaan kijken. Erg goed spul, en binnen jou budget.

iRacing Profiel

• original4u
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-08 19:31
Persoonlijk zou ik bij een subwoofer voor een downfiring gaan dit betekent dat de speaker naar benedengericht staat naar de vloer dus en klinkt het minder kritisch.

Hierdoor hoef je de subwoofer niet te richten maar kun je hem gewoon ergens neerzetten en zal de bas zich door de hele kamer verspreiden.
Klinkt veel voller. :*)

[ Voor 6% gewijzigd door original4u op 02-12-2003 16:07 ]

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Topicstarter
staat ie vol naar de beneden verdieping te beuken :D

Verwijderd

StarTAC schreef op 02 december 2003 @ 11:49:
Zo lang je geen idioot gekke dingen gaat doen, ga je geen last krijgen van clippen. En speakers aansluiten is ook niet zo'n probleem dus maak je niet druk.

Maar je gaat nu dus af op een omschrijving van de speakers, terwijl je ze nog nooit geluisterd hebt. Dat is echt helemaal niet slim ofzo.
Je kan beter speakers kopen die je wel geluisterd hebt, dan speakers kopen omdat de omschrijving ervan goed op je over komt. Of speakers mooi klinken is zéér persoonlijk!

Ga luisteren! In Tilburg (voor jou redelijk in de buurt) ofzo zijn toch wel goede hifi zaken?

Maargoed koop dus niet zomaar even een paar speakers. Neem er de tijd voor, en staar je niet blind op een paar speakers die anderen mooi vinden. Misschien vindt jij ze wel super lelijk.

Ook wil je later er een subwoofer bij gaan kopen, waarom moet er dan zo'n enorme super bass komen uit de fronts? Dat is toch niet nodig?

Veder wil ik je nog aanraden om eens naar deze:
http://www.mordaunt-short.co.uk/products/904.html
speakers te gaan kijken. Erg goed spul, en binnen jou budget.
Radiobeurs (Heuvelstraat in Tilburg) verkoopt Magnat, je kunt ze daar ook beluisteren. Op het Koningsplein zit ook een "echte" Hifi-zaak, hoe hij heet, weet ik niet, maar hij zit 1 of 2 deuren links naast de Edah.

Radiobeurs is (vind ik) een best leuk winkeltje, in verhouding niet eens zo heel erg duur.

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Topicstarter
haha, blijkt me zwager waar ik laatst is een film heb zitten kijken exact dezelfde zuilspeakers te hebben :D

had het alleen wel icm een onkyo receiver, maar ik denk dat die yamaha ook wel zijn werk doet

hij had alleen wel zijn twijfels over die magnat center210.. hij had het erover dat die wel wat aan de lichte kant was, maar hij hoort toch juist bij deze zuilen?

[ Voor 29% gewijzigd door PnD op 02-12-2003 20:02 ]

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

original4u schreef op 02 december 2003 @ 16:03:
Persoonlijk zou ik bij een subwoofer voor een downfiring gaan dit betekent dat de speaker naar benedengericht staat naar de vloer dus en klinkt het minder kritisch.

Hierdoor hoef je de subwoofer niet te richten maar kun je hem gewoon ergens neerzetten en zal de bas zich door de hele kamer verspreiden.
Klinkt veel voller. :*)
Een subwoofer hoeft men sowieso niet te richten , lage tonen gaan gewoon overal door , en komen niet van één plaats.Of we nemen het toch zo niet waar.

Over die 300A , dat is een echt beest!

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Topicstarter
bedankt he

[ Voor 167% gewijzigd door PnD op 04-12-2003 22:04 ]

• skullsplitter
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-07 13:04

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Die Magnatjes klinken, voor hun prijsklasse ZEKER, helemaal niet slecht, ik heb zelf de 88 ipv 144 omdat ik die toch net iets strakker vond klinken, maar 144 gaat een behoorlijk stuk dieper en klinkt voller...

www.avpnews.com

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Topicstarter
dat dacht ik ook wel :D

[ Voor 74% gewijzigd door PnD op 04-12-2003 22:05 ]

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Topicstarter
Ik heb nu dus deze combinatie, en ben alvast op zoek naar rear speakers.
Ik wil boekenplankspeakers en ook van dezelfde serie, de motion dus.
De keuze is dus tussen de:

Motion 11
Configuratie: 2- weg compactluidspreker, bassreflex. Power handling: 60 / 110 watt. Impedance: 4-8 Ohms. Frequentie bereik: 38 – 32.000 Hz. Crossover: 4.000Hz. Aanbevolen versterker: 20-120 Watt SPL: 90dB. Maten: (BxHxD) 196 x 330 x 235 mm.

Motion 22
Configuratie: 2- weg compactluidspreker, bassreflex. Power handling: 90 / 170 watt. Impedance: 4-8 Ohms. Frequentie bereik: 34 – 32.000 Hz. Crossover: 4.000Hz. Aanbevolen versterker: 20-180 Watt SPL: 90dB. Maten: (BxHxD) 220 x 377 x 253 mm.

Motion 110

configuration 2-way bass reflex
equipment 4.5” woofer -midrange 3/4” dome tweeter
power handling RMS / max. 50/ 100 watts
impedance 4-8 ohms
frequency response 45- 32.000 Hz
crossover frequency 4,000 Hz
recommended amplifier output 20-100 watts
sensitivity ( 1 Watt / 1m) 89 dB
dimensions (W x H x D) 145 x 235 x 200 mm
weight 2.5 Kg

Motion 220

configuration 3-way bass reflex
equipment 6.5” woofer -midrange
1” dome tweeter
power handling RMS / max. 90/ 180 watts
impedance 4-8 ohms
frequency response 34- 35.000 Hz
crossover frequency 3.500 Hz
recommended amplifier output 20-180 watts
sensitivity ( 1 Watt / 1m) 90 dB
dimensions (W x H x D) 210 x 355 x 280 mm
weight 5.5 Kg

Nou is de magnat 110 als enige van de 4 ong 24cm hoog, terwijl de rest 34 is. Dat is voor mij een pluspunt.

Qua prijs ligt het allemaal niet zo gek veel van elkaar af.
Op de magnat site staan alleen de 11 en de 22, is dit omdat het een nieuwer model is?
Welke raden jullie aan als rears?

[ Voor 55% gewijzigd door PnD op 07-12-2003 19:56 ]

• Zeepoog
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-07 13:55
ik denk dat die versterker meer vermogen levert dan de luidsprekers aankunnen. 340 watt zou ik niet door die luidsprekertjes sturen, lijkt me zeer slecht voor ze :) Magnat heeft volgens mij sowieso wel vaker de neiging om de specificaties 'ietwat te romantiseren' :)

Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.

• DkF
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:44

DkF

Zeepoog schreef op 07 december 2003 @ 21:45:
ik denk dat die versterker meer vermogen levert dan de luidsprekers aankunnen. 340 watt zou ik niet door die luidsprekertjes sturen, lijkt me zeer slecht voor ze :) Magnat heeft volgens mij sowieso wel vaker de neiging om de specificaties 'ietwat te romantiseren' :)
Goed gelezen ;) , de vermogens liggen andersom: speakers 340, receiver 110 :X

Ik heb dezelfde speakers en ik heb een vergelijkbare Yamaha receiver (496RDS), en ik kan je verzekeren, dit gaat hard en zuiver genoeg.

Ben niet bang dat je hem snel te ver open zult draaien want eer die Magnats gaan vervormen, heb je hem een heel stuk open staan en qua volume denk ik niet dat je snel doet... :)

[ Voor 4% gewijzigd door DkF op 07-12-2003 21:52 ]

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Topicstarter
idd je zou meer kans op clipping hebben met die wattages, maar dat schijnt ook wel weer mee te vallen.

Kan iemand me wat vertellen over die motion 220/110/22/11?

• Zeepoog
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-07 13:55
DkF schreef op 07 december 2003 @ 21:51:
[...]

Goed gelezen ;) , de vermogens liggen andersom: speakers 340, receiver 110 :X
ik zei dat het niet verstandig zou zijn 340 watt door de luidsprekers te sturen, ondanks dat de specificaties 't misschien toestaan. Los dus van 't vermogen van de versterker dus.

Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:10

JvS

Ik heb hem zelf ook

Als je het achterlijk hard zet gaat ALLES clippen. Dit staat overigens letterlijk in de FAQ beschreven: Maak je er niet druk om, bij normaal gebruik (ja ook bij heel hard spelen) zal er niets stuk gaan.

110 watt versterker op 390watt speaker gaat net zo lekker spelen als een 1000watt versterker op een 50 watt speaker.. zolang je gewoon normaal speelt, gebeurt er helemaal niets mee. Pas als je een extreem gare versterker extreem hard gaat zetten op een extreem gare speaker, ga je dingen opblazen... En dan moet je eigenlijk nog je best doen.

Nog een laatste ding: Je bent gek als je speakers koopt zonder ze zelf te beluisteren en te vergelijken met andere speakers, maar verder is het jouw geld. Speakers koop je door te vergelijken en niet door te lezen wat anderen ervan vinden.

[ Voor 18% gewijzigd door JvS op 08-12-2003 00:38 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.