[Flash] Diepte instellen en variabele vraag.

Pagina: 1
Acties:

• Rempage0611
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-09-2025

Rempage0611

9405 WP @ 2x SMA Sunny Boy

Topicstarter
Ik heb de volgende twee vragen:

1:

Ik heb de volgende code
code:
1
2
3
dateNow = new Date(_root.yyyy,_root.mm,_root.dd);
dateStart = dateNow;
dateEnd = dateNow;

Hiermee zijn dateStart en dateEnd dus gevuld met dezelfde startdatum (dateNow). Als ik nu dateStart aanpas, gaat dateEnd mee. :?

Als ik:

code:
1
2
3
4
dateStart = dateNow;
dateEnd = dateNow;

Doe, werkt het wel... Ik snap niet waarom.

Vraag 2:

Ik maar een uren systeem. Ik heb dus een kalender die bestaat uit de zeven dagen van de week, en de tijd verdeelt in stukken van 15 min. Hieronder een voorbeeld:

Afbeeldingslocatie: http://hobo.dyndns.org/planning.JPG

Het kopje "Computer stuk" staat er omdat ik met de muis op de volle cel eronder sta. De cel is een button en het Over frame heeft een dynamisch textvak met de text erin die bij een cel hoort.

Elke cel van een kwartier is een aparte movieclip die ik als volgt opbouw:
code:
1
2
3
4
5
for (i = 1; i < 97 ; i ++) {
     placeHolder.attachMovie("Cell","ma"+i,i);
     placeHolder["ma" + i]._X = -260;
     placeHolder["ma" + i]._Y = (-296+(6*(i-1)));
}

Omdat elke cel een eigen depth moet hebben, geef ik dus een i mee als depth. Hoe verder ik dus kom met het maken van de cellen, hoe hoger het depth nummer is. Over die cellen kan ik dus dat dynamische testvak niet heen zetten. Het vak is dan ook breder dan dat je kan zien in de movie.

Hoe krijg ik het voor elkaar dat dat veld bovenop komt te liggen zodat ik hem helemaal kan zien? Bedankt.

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 26-05 09:13
Met new Data() maak je een nieuw datum-object waarbij de referentie (adres) in dateNow gezet wordt.
dateStart krijgt nu een referentie naar het datum-object, maar dateEnd krijgt dezelfde referentie, snappie?
Met de 2e new Data() maak je een ander nieuw datum-object met een andere referentie.

[ Voor 41% gewijzigd door Canard op 02-12-2003 11:15 ]

Verwijderd

Ik kan je alleen helpen met vraag 1, want die vraag heb je duidelijk geformuleerd, wat je bedoelt met vraag 2 snap ik niet.

Wat je verkeerd doet / denkt met dat date object, is dat je hiermee veronderstelt dat de new Date(); constructie alleen een var vult met een datum. Wat er werkelijk gebeurt is dat er een new Date object word aangemaakt, samen met alle methods, etc.

Wat je dus moet doen is :

Flash ActionScript:
1
2
this.oldDate = new Date();
this.nowDate = new Date();

Nu heb je 2 los manipuleerbare date objecten. Wat jij doet is een 2de shortcut naar het eerste date object maken. Beide zijn dan ook hetzelfde object, en alle aanpassingen zullen gelijk zijn...het is het zelfde object.

• Rempage0611

Rempage0611

Topicstarter
Wat ik voor vraag 2 wil weten heel kort:
"Hoe krijg ik een dynamisch tekstvak dat in een movieclip zit, op de voorgrond zodat ik hem compleet zie?"

• Canard
Wil je dat het tekstveld buiten breedte en hoogte van de movieclip moet kunnen ofzo?
Wat bedoel je nou precies?

Als je een movieclip maakt met daarin in tekstveld, wordt dat tekstveld gewoon getoond. Het tekstveld zit in een diepte binnen die movieclip en de diepte van de movieclip zelf maakt dan in principe niet uit.

• Rempage0611

Rempage0611

Topicstarter
Canard schreef op 02 december 2003 @ 12:16:
Wil je dat het tekstveld buiten breedte en hoogte van de movieclip moet kunnen ofzo?
Het textveld van een movieclip moet bovenop liggen zodat niets anders er overheen komt.

• Canard
Als ik je verhaal goed begrijp is de "kwartier" movieclip dezelfde als de movieclip met de tekst "Computer stuk": dat zou ik aanpassen.
Zorg dan dat die laatste movieclip met de tekst de hoogste diepte heeft
Pagina: 1