Toon posts:

Gaat mijn voeding dit trekken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb laatst een tweede hdd gekocht en aangesloten. Probleem is nu dat ik niet genoeg voedingstekkertjes heb. Ik heb daarom maar de stekker die ik eigenlijk op de kast had aangesloten gebruikt (die dus stroom gaf aan de twee fans van de kast, het temperatuur display, en het leuke blauwe lichtje van de kast). Dit is natuurlijk niet de bedoeling, dus ik vraag me twee dingen af:

1. Zijn er splitsstekkers? dus een stekker met aan de ene kant 1 stekker (mannetje) en aan de andere kant twee (vrouwtje)?

2. Gaat mijn voeding dit wel trekken, want ik kan me voorstellen dat er precies zoveel stekkers uit de voeding komen dat de voeding aankan.

voeding: Qtec 350 W.
specs: xp2000+ standaard AMD koeler
2x 256 Mb pc2100
Asus a7n8x
ATI 9200
hdd1: Maxtor 40 Gb 7200 rpm
hdd2: Maxtor 80 Gb 7200 rpm.
cd rom
cd brander
oud Cmedia geluidskaartje
floppy en ethernetkaart

Verwijderd

Je voeding zal dit met gemak trekken.

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-01 13:48

M.I.G.

[like an alien]

2. Gaat mijn voeding dit wel trekken, want ik kan me voorstellen dat er precies zoveel stekkers uit de voeding komen dat de voeding aankan.
Volgens mij is dat een standaard aantal. Je kan er principe hele zware zaken er op aansluiten, dus dat hoeft niet zo te zijn. Gaat meer om het totaal dus. En volgens mij heb ik wel eens splitters gezien. Zou moeten kunnen. En zoals jij je config neerzet. Moet kunnen.

Heb zelf systeem zie sig en 3 HD's erop. En nog zooitje fans, gaat zonder problemen.

• frapex
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:07

frapex

got r00t

ter vergelijking.. zie mijn signature.... en daarbij mijn 300W voeding... gaat prima... draait 24/7 en crasht nooit... ook niet bij zware belasting

Asus A7N8X-X, AMD XP2400+, 2.5GB Infineon+Samsung DDR333, Radeon x1600 Pro, 2x Fujitsu MAP3735NC 10Krpm SCSI 73GB, Seagate Medalist 17.2GB, LiteOn DVD 16x48x, LiteOn 48x12x48, Promise UDMA100/TX2, Adaptec 2110S Ultra3, 2x EIZO FlexScan (F931 & F930)

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Typisch een vraag die in dit topic gesteld kan worden.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
dat had gekund.
Ik heb inmiddels een splitter, alles werkt weer zoals het zou moeten. bedankt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 december 2003 @ 16:38:
dat had gekund.
Ik heb inmiddels een splitter, alles werkt weer zoals het zou moeten. bedankt.
Volgens mij kosten die stekkertjes geen drol, dus waarom probeer je het zelf niet eerst even uit ofzo :?

*het kan makkelijk, heeft nisk mee te maken het aantal stekkertjes, maar het gevraagde vermogen van de apparaten die erop zijn aangesloten :9

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2003 16:41 ]

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 11:01

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Die splitter kun je bij elke elektronica zaak halen.

Heb er zelfs hier eentje op mijn bureau liggen :D (me @work)
Thuis heb ik hem gebruikt om in mijn Compaq Deskpro SF
een extra harde schijf erbij te hangen.

Werk uitstekend en mijn voeding trekt het gewoon.

Gewoon even zo'n kabeltje halen (dacht dat tie 3 euro was)

[ Voor 3% gewijzigd door Frostbite op 02-12-2003 16:46 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k
📱 Samsung Galaxy S25+

Pagina: 1