Toon posts:

5.1 op abit KV7

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een nieuw KV7 moederbord van abit, die ondersteunt analoog 5.1 geluid, als ik de drivers instaleer en alles geeft hij dat keurig aan, maar het geluid blijft stereo. Ik heb het in configuratiescherm verandert naar 5.1 en dat blijf ook zo staan, maar het geluid verandert niet en als ik mn pc opnieuw opstart staat het weer op stereo.

Met mijn SB live! 5.1 kaart werkt het wel prima. (Ik gebruik een creative 5100 systeem)

heeft iemand mischien een oplossing?

Verwijderd

Dit probleem heb ik ook op m'n nforce bord, hij wil maar niet op 5.1 draaien :? ik weet ook niet wat dit is, maar heb de ruimte er eigenlijk helemaal niet voor om een 5.1 opstelling te maken...

Verwijderd

Volgens mij kan de ALC650 AC97 codec geen stereo signaal naar 5.1 upmixen, hiervoor zul je dus een 5.1 bron moeten hebben

Verwijderd

Sorry voor de kick, maar had zelf ook problemen om de 5.1 audio aan de praat te krijgen. De oplossing is om in de sound opties in de control pannel de speaker set-up op 5.1 te zetten.
Daarna ga je naar de standaard volume controls en in options-> properties kun je aanvinken van welke kanalen je de volume-opties wilt laten zien. Dan vink je 'front speaker' 'center speaker' en '3d depth' aan en vervolgens doe je advanced bij de volume-opties. Nu kun je met de advanced settings klooien per kanaal en het 5.1 geluid bruikbaar maken.

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb zojuist een computer in elkaar geschroefd met een abit kv7 en ook hier wil het 5.1 geluid niet werken. Ook de laatste abit audio driver (3.90a) werkt niet. Ik kan wel de controls zichtbaar maken, maar ze blijven onbruikbaar. Ik heb dus ook slechts stereo geluid door het 5.1 setje zonde natuurlijk.

Wat in de post hierboven wordt gezegd werkt helaas niet hier.
En het is ook niet zo dat je er een 5.1 bron in moet om het te laten werken. Met Media player classic en de officiele Memento DVD werkt het helaas ook niet.

Hebben de andere in dit topic al hun 5.1 setje werkend gekregen? zo ja, hoe?
Pagina: 1