[novell] DAS objects

Pagina: 1
Acties:

• BasXcore
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-11-2025
In mijn test omgeving (NW 5.0sp6) (zie vorige post) ben ik bezig met een radius server op te zetten. Die is getest en alles werkt goed.

Nu kom ik terug op een oud probleem die ik in m'n productie omgeving heb. Ik geef eerst even een kleine omschrijving.

- 4 Netware 5.0 SP6 (waarvan 2x Novell BM3.5 sp1) (en 1x Master replica)
- 1 Netware 5.1 sp3

Nu is het zo dat ik de NWadmin altijd vanaf een 5.0 pak, en alle snapins zijn ook allemaal daarin geinstalleerd. Maar ik heb vanaf het begin problemen met een paar Objects toe te voegen binnen de NWadmin. Waaronder de DAS. DAF. LPO ext, allemaal object te maken met de Dialin access ext.

Alle snapins staan in de directory, en ik maak gebruik van de laatste NWadmin 5.19f (jah uit 2001 ...)

Wat zou het probleem kunnen zijn dat ik deze snapins niet tot mijn beschikking heb in de NWadmin ?

(DAS= Dialin Access System, DAF=Dailin Access Profile, LPO=Login Policy Object ...)

• Elteor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-12-2021

Elteor

doet wat met computers ....

Het zou kunnen dat deze NDS Schema extensies alleen met ConsoleOne te beheren zijn.
Heb je wellicht al eens geprobeert met ConsoleOne te werken ?

hier staat namenlijk het volgende :
Launch ConsoleOne and right click on the container where the objects will be created. Go to NEW | OBJECT and then scroll down and select the RADIUS DIAL ACCESS SYSTEM object. Click OK to continue

Distributed Computing - TEB - Elteor-statspage

Verwijderd

De radius snapins zitten uitsluitend in NWadmin. Ik geloof dat ze in dezelfde snapins zitten als voor BM. Dus als je BorderManager kunt beheren dan kun je ook Radius beheren

• BasXcore
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-11-2025
Je kan ze alleen via de NWadmin aanmaken, en via de ConsoleOne & NWadmin beheren. Maar in dit geval laden de snalins op 1 of andere manier niet... En ik kom er maar niet achter...

Ik kan dus wel me BM beheren, en heb volledige BM mogelijkheden binnen de NWadmin.

Iemand nog andere suggesties ?

[ Voor 18% gewijzigd door BasXcore op 08-12-2003 23:21 ]

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-02 10:54

Arfman

Drome!

NWAdmin heeft een beperkt aantal plugins wat je tegelijkertijd kunt opstarten. Maak eens een lokale NWAdmin directory aan met alleen de BorderManager snapins.

Ook wil het OS van je beheerPC nogal eens veel verschil uitmaken. Zo heeft NWAdmin onder Windows 2000 en hoger (volgens mij) geen last van bovenstaande beperking. Het blijft echter een optie om altijd te proberen, ook onder 2K/XP.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |