Kernel Temperatuur te hoog?

Pagina: 1
Acties:

• rilla
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-11-2025
Beste mensen,

Gister ging mij computer zichzelf ineens restarten, heel vreemd allemaal dus ik denk laat ik eens in de bios kijken (Phoenix - Award bios) zegt het proggie dat de Kernel temperatuur 72 graden is?? De CPU temp en alle andere waardes waren verder prima denk ik, zo rond de 30-32 graden. Alle fans draaien zoals ze moeten..

Ik heb een zalman koeler op mijn processor en 2 fans die alles in mijn kast naar buiten blazen volgens mij.. Ik heb een Aopen AX4PER moederbord, een pentium 4 2,53Ghz en 512mb DDR Pc2700 geheugen. Ik draai windows XP.

Enig idee hoe ik dit kan behelpen? En of het verstandig is dat te doen?

[ Voor 0% gewijzigd door rilla op 02-12-2003 10:43 . Reden: Ik wou de titel editten met [Mobo] ervoor maar dat lukt mij niet :/ ]

• Fulcrum2000
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01 02:54

Fulcrum2000

Ik wil een threadripper...

Wat is het verschil tussen kernel temp en CPU temp?. (ik neem tenminste aan dat je windows XP kernel niet oververhit is :o )

AMD Ryzen 9 5950X | Asus ROG Strix X570-E Gaming | G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC (64 GB total) + Samsung 980 Pro 1TB (M.2) | Corsair Hydro H100x

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08 21:24

Tachyon

pop the glock

Kerneltemp :?

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Verwijderd

Misschien de temp van de bios chip zelf ofzo?

• rilla
Ik zal eens ff de bios induiken en hier neer zetten wat er precies staat. Moment a.u.b. ;)

• rilla
CPU Kernel Temp. 73 graden
CPU Temp. 32 graden
SYS Temp. 30 graden

CPU fan 1 speed: 2100 rpm
CPU fan 2 speed: N/A
CPU fan 3 speed: 2596 rpm

(Alles staat op zijn max)

Ik heb trouwens niets verandert in mijn bios of iets zitten overclocken.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dat zal wel de interne CPU temperatuursensor zijn :) Zie ook de FAQ van dit subforum onder "Hoe warm mag mijn CPU zijn?" B) Alleen is 'Kernel' inderdaad een beetje vreemd gekozen 8)7

Maargoed, -stel- dat dit niet het probleem is, post hier eens je volledige specificaties (zoals gevraagd in de eerste posting van het PMG Beleid) en neem eens de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door en post hier de resultaten :)

• rilla
Ik had op de HCC dagen 512 mb geheugen erbij gekocht van hetzelfde merk als dat ik al had (TwinMOS). Dat had ik in het moederbord gestoken, was allemaal goed enzo, totdat de computer ook de hele tijd crashde bij bv. Need for Speed Undergroud..
Nadat ik de memory test van microsoft had gedaan (dan wordt er zo'n bootdisk gemaakt etc.) kwam er uit de test dat mijn geheugen niet voorbij de Strider6 test kwam.. Wat dit dan mag wezen kon ik echt niet vinden..

Dus ik heb dat nieuwe geheugen er inmiddels weer uitgehaald, maar nu doet ie dus nog steeds raar. Ik heb mee eerst 'ge-aard' met de kast dus het is volgens mij allemaal wel goed gegaan..
Pagina: 1